اخبار داغ

ائمه جمعه لرستان مطرح کردند؛

فرصت راهبردی عضویت ایران در سازمان «شانگهای»/مطالبه مردم لرستان انتخاب استاندار انقلابی و جهادی است

فرصت راهبردی عضویت ایران در سازمان «شانگهای»/مطالبه مردم لرستان انتخاب استاندار انقلابی و جهادی است
ائمه جمعه لرستان با اشاره به فرصت راهبردی عضویت ایران در سازمان «شانگهای»، عنوان کردند: مطالبه مردم محروم لرستان تحول، جهش و انتخاب استاندار انقلابی و جهادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به شعار روز سوم هفته دفاع مقدس به نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت، اظهار داشت: حضور بانوان درصحنه‌های جنگ تحمیلی، پشت جبهه‌ها و پس از جنگ در حوادث سیاسی، رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و در میدان سازندگی همه حکایت از فعالیت ارزشمند و مفید بانوان با حفظ و رعایت عفاف و حجاب است؛ به برکت نظام جمهوری اسلامی زمینه رشد و کمال علمی و معنوی و اخلاقی برای بانوان فراهم‌شده است و بانوان زیادی به کمالات علمی و اخلاقی نائل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: استان و کشور ما همچنان مبتلا به ویروس کرونا می‌باشد البته با گسترش واکسیناسیون بیماری رو به افول و کاهش است؛ رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات غیرضروری، برای برگشت به زندگی عادی ضروری است.

,

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: این هفته سالروز شهادت جمعی از شخصیت‌های بزرگ اسلام، سیاسی و انقلابی ازجمله اُویس قرنی از صحابه امام علی (ع)، شهادت روحانی مبارز سید عبدالکریم هاشمی نژاد توسط منافقین و شهادت سرداران اسلام، شهید فلاحی، کلاهدوز، نامجو، فکوری و جهان‌آرا در سال ۱۳۶۰ است، این شخصیت‌ها هرکدام در زمان خود در پیشبرد اهداف متعالی اسلامی منشأ اثرات فراوان شدند برای همه از پیشگاه خداوند متعال، مقامات متعالی را درخواست می‌کنیم.

,

وی تصریح کرد: روز دوشنبه سالروز عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان است که با دستورات امام راحل، رشادت و شهادت رزمندگان اسلام پیروزی در عملیات محقق شد.

,

شاهرخی با اشاره به‌ضرورت تنوع‌بخشی به در ارتباط و تعاملات با کشورها، گفت: رئیس‌جمهور هفته پیش در سفر به پایتخت تاجیکستان، در اجلاس سازمان همکاری شانگهای حضور پیدا کردند، ان‌شاءالله با این حضور فرصتی راهبردی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، پولی، بانکی و انرژی و فرصت مناسب‌تری برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور فراهم شود.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره سالروز اربعین حسینی، بیان کرد: حادثه کربلا، شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش جز تلخ‌ترین حوادث در تاریخ بشریت است اما هم‌چنین به اسارت بردن دختران پیامبر اسلام جز تلخ‌ترین حوادث روزگار است محققین برآورد کردند مسیری که کاروان طی کرده تا به مدینه برگشته است، چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر مسیر بوده و در این مسیر حوادث تلخی به وجود آمده است.

,

وی با اشاره به ناله سردادن کاروان در برگشت به کربلا در روز اربعین، یادآور شد: زمانی که بازماندگان را از کنار پیکر شهدا عبور دادند، همه ناله سر دادند وقتی حضرت زینب (س) چشمش به پیکر برادرش افتاد از شدت غم سخنانی بر زبان آورد که دوست و دشمن گریه کردند؛ آن زمان که وارد شام شدند شهر آذین بسته‌شده بود و خاندان پیامبر (ص) را طناب بسته وارد مجلس یزید کردند، در کوفه و شام حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با سخنرانی کوبنده، یزید را سرزنش کردند و فضایل امام حسین (ع) را بازگو کردند.

,

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: آموزش‌وپرورش از روز پنج‌شنبه، اول مهر کار تعلیم و تربیت را آغاز کرده است، علم و دین و تعلیم و تربیت همراه با یکدیگر است، امید که عقب‌افتادگی‌های تحصیلی و علمی به دلیل وجود بیماری کرونا رفع شود.

,

تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه

, تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه, تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه,

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: زندگی نیکو در پرتو اخلاق میسر است، لذا اخلاق بد یک نوع بیماری روانی به شمار رفته و انسان را به مسیر تباهی می‌کشاند.

,

وی با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب معراج السعاده، افزود: راه معالجه و مبارزه با غضب، تغافل یعنی دانسته از خطای دیگران گذشتن، می‌باشد که یک اصل قرآنی به شمار رفته و بزرگ‌ترین نشانه انسان کریم است.

,

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: بایستی حق در جامعه به نحو احسن بازگو شود، اگر دین، اخلاق و معنویت نباشد هیچ فایده‌ای ندارد، قرآن می‌فرماید: «اگر شما بندگانِ شکرگزاری باشید خودتان، دینتان و شرفتان را افزایش‌خواهیم داد»؛ امروز بایستی آموزش و پروش در کنار تعلیم و تربیت در جامعه اخلاق را نیز پرورش دهد.

,

وی با اشاره به تشکر و قدردانی رهبر معظم انقلاب از افتخارآفرینان و ورزشکاران ملی در المپیک و پارالمپیک، تصریح کرد: امروز همه مسئولان باید به آن توجه کنند که در تمام نقاط ایران و در این شهرستان آزادی مسئولانه وجود داشته و مردم انتقادات درست و منصفانه خود را اعلام کنند.

,

طهماسبی با اشاره به تبیین پیاده‌سازی راه‌های عدالت در جامعه، گفت: بایستی ریشه فساد خشکانده شود، متأسفانه برخی از مدیران برای مردم کاری انجام نمی‌دهند که این‌یک خیانت بزرگ بوده و دراین‌بین تغییر مدیران موفق در جامعه نیز بسیار خطرناک است.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار توسط مجلس، بیان کرد: دولت درزمینهٔ شرکت‌های دولتی مدیریت داشته باشد، متأسفانه برخی در این راستا پس از مدتی شرکت‌ها را میلیاردها تومان به دیگران واگذار می‌کنند‌.

,

وی گفت: عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای بسیار مهم است زیرا بیش از ۳ میلیارد نفر جزء این سازمان بوده و ازنظر اقتصادی در جهان بسیار حائز اهمیت است.

,

طهماسبی با اشاره به دفاع پیش‌دستانه سپاه در اقلیم کردستان، گفت: در این اقدام لانه زنبور و جنایتکاران در هم کوبیده شد و به آمریکا هشدار داده شد که ایران موشک‌ها و پهباد هایی آماده دارد که به قلب کفر و نفاق فرود خواهد آورد.

,

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به تبیین فرازهایی از نهج‌البلاغه، بیان کرد: اربعین آزمون ولایت مداری عاشقان اباعبدالله (ع) و پیام آن ولایتمداری، بصیرت و شکوه اسلام است، ان‌شاءالله مراسم گرامیداشت این روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز دوشنبه در فضای باز مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان اجرا می‌شود.

,

وی ضمن از برخی تیراندازی‌ها در شهرستان، بیان کرد: هر شخصی که موجب رعب و وحشت در جامعه گردد و تیراندازی‌های جنایتکارانِ انجام دهد طبق قانون و شرع، حکمش اعدام است، به چه مجوزی برخی از تیراندازان پس از دستگیری آزاد می‌شوند.

,

طهماسبی ضمن تقدیر از تلاش‌های فداکارانه و مخلصانه نیروی انتظامی، بیان کرد: برخی از تیراندازان با خودنمایی پس از ارتکاب جرم، در فضای مجازی عکس خود را منتشر کرده و قدرت‌نمایی می‌کنند که بایستی با این دسته از افراد برخورد قانونی شود.

,

 امام‌جمعه کوهدشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تشکر از سپاه شهرستان در اجرای برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: همه ما مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و حرم هستیم، امروز این امنیت مطلوب به دلیل تلاش‌های دلسوزانی نیروهای خدوم انتظامی، سپاه پاسداران و ارگان های انقلابی است.

,

انتظار مردم لرستان از دولت سیزدهم، تحول و جهش است

, انتظار مردم لرستان از دولت سیزدهم، تحول و جهش است, انتظار مردم لرستان از دولت سیزدهم، تحول و جهش است,

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پلدختر، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت و دلاور مردی‌های رزمندگان و بسیجیان می‌باشد که همیشه این افتخار و حماسه را باید زنده نگه‌داریم.

,

وی بابیان اینکه کلمات امام راحل بخشی از گنجینه دفاع مقدس است، افزود: از عملکرد خود در جنگ ۸ ساله پشیمان نیستیم، جمله «خرمشهر خدا آزاد کرد» این‌ها کلیدواژه‌های مقدسی هستند که در تاریخ انقلاب ثبت‌شده است.

,

امام‌جمعه پلدختر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مدال‌آوران پارالمپیک، عنوان کرد: سجده‌های شکر و اقامه نماز، تکریم مادر شهید توسط والیبالیست، هدیه کردن هدیه ورزشکار به شهدا، عدم آمادگی به رقابت با ورزشکاران صهیونیست درصحنه‌های ورزشی سرشار از معنویت و انقلابی است که نشان از کاربردی بودن ورزش ما را می‌دهد.

,

وی تصریح کرد: عمق نگاه رهبری به ورزش چراغ راه برای مسئولین می‌باشد تا در مناطق محروم کشور این نقشه راه منجر به شناسایی استعدادهای جوان و گمنام شود که با حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی می‌کنند.

,

موسوی گفت: بعد از سیلاب سال ۹۸ زیرساخت‌های ورزشی پلدختر تخریب شد، اقدامات خوبی انجام‌شده ولی ایده آل نیست، از وزیر ورزش دولت سیزدهم این انتظار راداریم به رفع مشکلات ورزشی شهرستان توجه ویژه شود.

,

امام‌جمعه پلدختر با اشاره به عضویت دائم سازمان شانگهای، بیان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم تلاش‌هایی برای عضویت کرد، به خاطر نگاه دولت ویژه برجامی بود که موفق نشد ولی امروز با دولت سیزدهم این اتفاقات خوب‌رخ داد که باعث ناراحتی آمریکا، صهیونیست‌ها، اروپایی‌ها و برخی کشورهای منطقه شد حتی آمریکا، کشورهای تاجیکستان و قرقیزستان تسلیم‌شده استکبار قصد ایجاد موانع در عضویت ایران به شانگهای داشتند ولی در پایان با اجماع اعضا ایران بااقتدار و عظمت به عضویت دائمی سازمان درآمد.

,

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌های گزینه‌های احتمالی استانداری لرستان در فضای مجازی، بیان کرد: هیچ‌کدام از اخبار مورد تائید نیستند و مردم لرستان در ۴۲ سال عمر انقلاب پای ولایت و ارزش‌ها هستند و امروز انتظار مردم استان از آیت‌الله رئیسی، تحقق خدمت شایسته است.

,

موسوی تأکید کرد: استاندار انتخابی دولت سیزدهم در لرستان بایستی کار بلد، باتجربه، انقلابی و جهادی باشد، توسعه لرستان و احیای کارخانه‌های نیمه‌کاره یا تعطیل‌شده و تقویت بخش کشاورزی را در اولویت کاری و برنامه‌ای خود قرار دهد.

,

وی گفت: مطالبه چهار سال مردم رنج‌دیده و محروم لرستان از دولت، تحول وجهش است به‌طوری‌که لرستان بایستی به قطب توسعه‌ای تبدیل شود و این کمترین انتظار مردم از خدمتگزاران مردمی می‌باشد.

,

امام‌جمعه پلدختر با اشاره به ویژگی‌های فرماندار انتخابی دولت سیزدهم، افزود: فرماندار بایستی فردی انقلابی، جهادی و کارآمد باشد و در نماز جمعه حضور پیدا کند، چون مردم از روزمرگی خسته شده‌اند و از دولت انتظار تحول بنیادین در اقتصاد و معیشت دارند.

,

وی با قدردانی از دستگاه‌های اداری خدمات رسان، آب، برق و مخابرات، بیان کرد: با توجه به عمق محرومیت در شهرستان نیازمند توجه و فعالیت‌های بیشتر در این حوزه‌ها می‌باشیم.

,

موسوی گفت: از مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان انتظار داریم مشکل مخابراتی روستاهای کیان‌آباد، مورانی، تیمورآباد و بخشی از شهر سراب حمام که همچنان قطع بود وصل شوند زیرا با توجه به بازگشایی مدارس و شروع برنامه آموزشی شاد تسریع در رفع مشکلات ضرورت دارد.

,

امام‌جمعه پلدختر بیان کرد: خانواده‌ها در کنار آموزش‌وپرورش کمک دهند تا سال تحصیلی جدید با کمترین دغدغه همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

,

پرسه زنی زیاد جوانان در فضای مجازی

, پرسه زنی زیاد جوانان در فضای مجازی, پرسه زنی زیاد جوانان در فضای مجازی,

حجت‌الاسلام مراد امیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سلسله، اظهار داشت: روز جهانی گردشگری را در پیش داریم که منطقه تفریحی و گردشگری کهمان الشتر متأسفانه نه‌تنها هیچ زیر‌بنای برای پذیرش توریست از نقاط مختلف کشور و جهان ندارد بلکه برای مردم شهرستان هم از زیربنای خاصی برخوردار نیست.

,

وی با تبریک هفته دفاع مقدس به تمام خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان و آحاد مردم، افزود: یکی از عملیات‌های بزرگ در دوران هشت‌ساله جنگ عملیات ثامن‌الائمه بود که باعث شکستن حصر آبادان شد.

,

امام‌جمعه سلسله با اشاره خیانت‌های بنی‌صدر در اوایل جنگ و اعتقاد نداشتن او به سپاه، عنوان کرد: پس‌ازاین امام خمینی (ره) فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفت که در شورای عالی دفاع سپاه و ارتش یکی شدند و نتیجه آن آزاد شدن ۱۳۰ کیلومتر از خاک ایران شد.

,

وی تصریح کرد: تفکرات بنی‌صدر مختص به آن زمان نبود و در دولت عبرت و تدبیر متأسفانه شاهد افکار خودباختگی بودیم‌.

,

امیدی بیان کرد: متأسفانه فضای مجازی آن‌چنان جوانان را درگیر خودکرده است که مشاهده می‌کنیم از مساجد دور شده‌اند و این روزها بیشتر شاهد حضور افرادی مسن هستیم.

,

امام‌جمعه سلسله گفت: اگر اساتید دانشگاه در مأموریت‌های خود کم‌کاری کنند شاهد حضور کسانی در جامعه خواهیم بود که فساد ایجاد می‌کنند، همچنین اگر در حوزه‌های علمیه علم، تهذیب، اخلاق و آموزش درست ترویج نشود خروجی آن افرادی است که دنیا را هلاک خواهند نمود.

,

وی بیان کرد: اگر به نحو درست از ولایت‌فقیه حمایت نکنیم شاهد آسیب دیدن جدی آن در طول سالیان آینده خواهیم بود.

,

 فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس برگرفته ازمکتب عاشورا است

,  فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس برگرفته ازمکتب عاشورا است,  فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس برگرفته ازمکتب عاشورا است,

حجت‌الاسلام صمد حافظی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چگنی، اظهار داشت: قلبی که قصیر شود در عالم ربانیت دیگر نیست وجود مبارک امام حسن مجتبی (ع) می‌فرمایند: «آدم مدام در حال انهدام عمر خودش می‌باشد، در این راستا چه‌کار باید نمود»؛ پرهیزگار کسی است که چیزی به‌جز خوبی از او صادر نمی‌شود و این ثمره خوبی و تقوایی است که خودش را به خداوند و اهل‌بیت (ع) متصل کرده است.

,

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، افزود: در جنگ و دفاع مقدسی که صورت گرفت، طرف مقابل ما فقط رژیم بعث نبود بلکه در این راستا از ۱۷ کشور ما اسیر داشتیم.

,

امام‌جمعه چگنی عنوان کرد: صدام نسبت به ایران قبل از انقلاب نیز و در سال ۵۳ که نخست‌وزیر ایران در عراق بود رفتاری تحقیرآمیز با او داشت ولی برخی درصدد وارونه جلوه دادن جریانات دوران پهلوی هستند.

,

وی تصریح کرد: جبهه ایران حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی و آزادگان یمن است، وقتی نخست‌وزیر رژیم منحوس اسرائیل عنوان می‌کند که به هرجایی نگاه می‌کنیم در آن منطقه رد پای ایران دیده می‌شود، این‌ها به‌واسطه فرهنگ ایثار و شهادت است.

,

حافظی گفت: اگر روح‌الله رفت روح‌الامین به‌جای آن نشست، کل نیروهای سپاه قدس ۵ هزار نفر است اما می‌بینیم دولت مستکبر آمریکا در کنگره آمریکا مصوب می‌کند که تک‌تک نیروهای سپاه قدس باید ترور شوند.

,

امام‌جمعه چگنی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، یک بال سبز برگرفته از فرهنگ مهدویت و امام زمان (عج) و بال سرخ عاشورا است.

,

وی با اشاره به رشادت‌های شهید سلیمانی، گفت: نسل سوم و چهارم دستاورد انقلاب اسلامی می‌باشد که این به لطف خداوند و امام زمان (عج) و شهدای مدافع حرم ثابت شد، این نسل‌ها با بصیرت تر نسبت به بعضی از نسل‌های اول انقلاب می‌باشند.

,

حافظی با اشاره به اهمیت گرامیداشت اربعین حسینی (ع) بیان کرد: اربعین امر امام افضل است، یکی از آشناها از نماینده پاپ در اربعین می‌پرسند تو مسیحی هستی چرا پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنی، که می‌گوید: مگر امام حسین (ع) مختص به شیعیان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه