اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

سخنان ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه از موضع عزت و عظمت بود

سخنان ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه از موضع عزت و عظمت بود
عبدالکریم عابدینی گفت: از سخنرانی ویدئو کنفرانسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و از مواضع وزیر محترم امور خارجه تشکر می کنیم امروز این موضع گیری‌ها و سخنان موجب عزت، اقتدار و عظمت است و خوشحالی مستضعفان و ناراحتی مستکبران را به همراه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین ؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع) اظهار کرد: از همان عصر عاشورا برای امام حسین(ع)، امام زین العابدین(ع)، حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل(ع)، یاران حضرت و همه مؤمنین روشن شد که حق بر باطل پیروز شد و امام حسین(ع) به پیروزی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
وی ادامه داد: به شهادت رسیدن به معنای شکست نیست بلکه به معنای پیروزی به رنگ مظلومیت و خون است و این اتفاق در کربلا افتاد و مؤمنان پیروزی را روز عاشورا چشیدند اما برای جهانیان، مردم و جاهایی که خبر شهادت حضرت به آنجا نرسیده است، وقتی این حماسه به چهلمین روز رسید، به بار نشست و آن زمان یزید و همه جهانیان دریافتند که در کربلا اباعبدالله الحسین(ع) به پیروزی رسید.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در حقیقت، تسکین قلوب مؤمنان شد چرا که مؤمنان حس می کردند امام حسین(ع) و مظلومیت آن حضرت و غم ناشی از شهادت آن امام عزیز و یاران باوفایشان را فراموش کنند؛ همان طور که رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند شهادت اباعبدالله الحسین(ع) آتشی را در دل عاشقان آن حضرت روشن کرده که تا ابد خاموش نمی شود.
,
 
,
امام جمعه قزوین عنوان کرد: هر ساله در اربعین مؤمنین با زیارت اباعبدالله الحسین(ع) یا در هر فرصتی، دلشان را با یاد، عشق، عهد و پیمانشان آرام می کنند و با حضرت تجدید پیمان می کنند.
,
 
,
وی افزود: امام حسین(ع) با خدا سخن گفت و فرمودند حسین خون دلش را در راه تو بذل کرد تا اینکه بندگان تو را از نادانی و گمراهی نجات دهد؛ یعنی تمام بندگان خدا تا قیامت مدیون امام حسین(ع) هستند.
,
 
,
آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: در باب اربعین مشهور است، جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی که از راویان بود، در اولین اربعین همسفر کربلا شدند و راهپیمایی اربعین با این دو نفر آغاز شده است که در دو سال پیش که به اوج خود رسید، گفتند 27 میلیون نفر در آن شرکت کردند و ان‌شاء الله مجدد زمینه حضور عاشقان حضرت فراهم شود.
,
 
,
خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: جابر بن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی در روز اربعین به آنجا رسیدند و این شاگرد و همراه جابر بن عبدالله نقل می کند، جابر از رود فرات استفاده و غسل کرد و لباس تمیز پوشید، خودش را معطر کرد و با یک معرفت و ادبی آرام آرام به قبر اباعبدالله(ع) نزدیک شد و حضرت را با دلی آکنده از حزن و اندوه صدا کرد و جوابی نشنید و بیهوش بر قبر حضرت افتاد و بعد از آنکه به هوش آمد گلایه کرد از اباعبدالله الحسین(ع) و فرمود آیا دوست جواب سلام دوستش را نمی دهد.
,
 
,
اربعین حسینی(ع) زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت(عج) خواهد بود
, اربعین حسینی(ع) زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت(عج) خواهد بود, اربعین حسینی(ع) زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت(عج) خواهد بود,
وی اضافه کرد: جابر بن عبدالله سپس جواب خودش را داد و گفت چگونه جواب دهد در حالی که جسمش در کربلا قرار دارد و سرش فرسخ ها با فاصله از این جسم قرار گرفته است و این اولین اربعین حسینی(ع) بود که ان‌شاءالله زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: فرق و پیروان ادیان مختلف به خاطر عظمت شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شرکت می کنند و هر سال این معنا بسیار تماشایی است و این جاده ای که مسافران اباعبدالله الحسین(ع) را در جهان هماهنگ می کند، و مانند رودی بزرگ این سیل جمعیت را به دریای بی کران حرم امام حسین(ع) و محبت حسینی می پیوندد جریان دارد و روزی به مدینه و مکه هم خواهد رسید و بیت المقدس را فتح خواهد کرد و همه مؤمنان و مستضعفان در این سامانه فعالیتشان برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت(عج) به نتیجه خواهد رسید.
,
 
,
از مواضع ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه در سازمان ملل تشکر می‌کنیم
, از مواضع ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه در سازمان ملل تشکر می‌کنیم, از مواضع ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه در سازمان ملل تشکر می‌کنیم,
امام جمعه قزوین تصریح کرد: از سخنرانی ویدئو کنفرانسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و از مواضع وزیر محترم امور خارجه تشکر می کنیم. آن نگرانی ها و دلواپسی هایی که مردم در دوران برخی مسئولانی که با احترام به ظالمان و مستکبران و آزرده کردن دل مؤمنان سخن می گفتند، به پایان رسیده و امروز این موضع گیری ها و سخنان موجب عزت، اقتدار و عظمت است و خوشحالی مستضعفان و ناراحتی مستکبران را به همراه دارد.
,
 
,
وی با تبریک هفته گرامی داشت دفاع مقدس گفت: خدای متعال فرموده وقتی کسانی مؤمن شدند و از دین خدا دفاع کردند، خدا نیز مدافع مؤمنین می شود و این مؤمنینی که خدا از آنها دفاع می کند در هر جنگی حتماً پیروز هستند و مورد حمایت خدای متعال قرار دارند که نمونه آن را در دفاع مقدس مشاهده کردیم.
,
 
,
آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز عملیات بزرگ ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان اظهار کرد: دقیقاً همان زمانی است که فرماندهی کل قوا از آن آدم نالایق پس گرفته شد و فرمان ولی امر مسلمین به اجرا درآمد و از آن پس همواره شاهد عملیات های پیروز و افتخار آفرین بودیم و این سلسله عملیات ها از عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان در سال 1360 شروع شد.
,
 
,
استان قزوین دارای فرصت‌های عظیم گرشگری است
, استان قزوین دارای فرصت‌های عظیم گرشگری است, استان قزوین دارای فرصت‌های عظیم گرشگری است,
خطیب جمعه قزوین بیان کرد: روز جهانی جهانگردی و گردشگری را داریم و امیدواریم در دولت جدید و فصل جدید زندگی مردم، شاهد استفاده بهینه از فرصت های گردشگری با حفظ ارزش های دینی در همه کشورمان و در استان قزوین که فرصت های عظیم گردشگری را دارا است، باشیم.
,
 
,
وی عنوان کرد: سالروز شهادت روحانی مبارز سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد که واقعاً شخصیت بزرگ جهادی در مبارزه با رژیم منحوس شاهنشاهی بود و بعد از پیروزی انقلاب در مبارزه با فرقه ها و نحله های کج اندیش و منافقین پای کار بود و یاد و خاطره آن شهید گرانقدر که توسط منافقین به شهادت رسید را گرامی می داریم.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: سالروز شهادت سرداران بزرگ اسلام، فلاحی، فکوری، کلاه دوز، نامجو و جهان آرا را گرامی می داریم و در هفته دفاع مقدس یک روز اختصاص پیدا کرده به بزرگ داشت سرداران شهدایی چون سلیمانی ها، حسین همدانی ها و همه بزرگان گرانقدر ما که عزت آفرین دفاع مقدس بودند که کار ارزشمندی است و به روح بزرگ آنها احترام می گذاریم.
,
 
,
امام جمعه قزوین با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی گفت: به عزیزانی که در این عرصه خادم مردم هستند و خودشان را به خوف و خطر می اندازند، تبریک عرض می کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به روز بزرگداشت مولوی یادآور شد: مولوی سرمایه ای معنوی و دینی برای ماست که شعرهای آئینی و دینی ایشان همه مؤمنان را تحت تاثیر قرار می دهد و عشق امیرالمؤمنین(ع) در دلش موج میزده است.
,
 
,
آیت الله عابدینی به روز جهانی ناشنوایان نیز اشاره کرد و افزود: خدای متعال اگر یک چیزی را به بنده ای به هر دلیلی نداده است، حتماً جای آن چیز بهتری داده است و خیلی از عزیزان نابینا و ناشنوا را می بینیم و حرف هایشان را می شنویم، می بینیم دل بیدار و سرمایه معنوی ویژه در اختیارشان قرار گرفته که جبران آن چیزی است که به ظاهر ندارند.
,
 
,
وی همچنین در خصوص مراسم روز اربعین نیز گفت: ان‌شاءالله با فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان و ستاد مردمی اربعین در روز اربعین شاهد برنامه‌هایی خوبی در استان قزوین باشیم.

انتهای پیام
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه