اخبار داغ

امام جمعه بخش مرکزی اعلام کرد

اربعین باسابقه ترین مراسم آئینی/ بیشترین خدمات به مردم در مسیر اربعین ارائه می‌شود

اربعین باسابقه ترین مراسم آئینی/ بیشترین خدمات به مردم در مسیر اربعین ارائه می‌شود
آیت الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به اینکه اربعین باسابقه ترین مراسم آئینی است، گفت: بیشترین خدمات به مردم در مسیر اربعین ارائه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد، گفت: تقوای بدون پیشوای صادق سر از انحراف و کجی در می‌آورد و ولذا همراهی و معیت با صادقین، شهدا و ابرار از نیازهای دنیا و آخرت ما در مسیر تقواست و پیوسته هم ما از خدا در قرآن مجید و روایت‌ها این موضوع را طلب می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: در زیارت عاشورا هم چندجا ما مطالبه معیت با حضرت سیدالشهدا(ع) را داریم از این جهت است که گفته می‌شود اگر انسان با پیشوای صادق همگام نباشد سعی و تلاشش هیچ ارزشی ندارد.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: گاهی سئوال می‌کنند چرا نمازها موثر نیست حتی کسانی که در روز عاشورا در مقابل امام حسین بودند نماز می‌خوانند این نماز چون با همراهی و شناخت نسبت به امامت همراه نبود و جلوداری کامل و جامع را برای خود انتخاب نکرده بود بی‌تاثیر و مشکل‌ساز بود.

,

مدرسی یزدی تصریح کرد: ولذا تقوای بدون پیشوای راستین کارساز نیست مثل ماشین و مسافران خوبی که راننده خوبی نداشته باشند و این افراد به سرانجام نمی‌رسند بلکه برای آن‌ها مشکل‌ساز هم می‌باشد.

,

رئیس حوزه علمیه مدینه‌العلم الکاظمیه(ع) ادامه داد: از سوی مردم گلایه‌مندی‌هایی نسبت به حضور در عراق و مراسم‌های اربعین از باب عرض ارادت به ساحت قدس سیدالشهدا(ع) وجود دارد گرچه مردم برای حفظ سلامت و موضوعات بهداشتی تابع هستند و در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند اما در عین حال گله‌مندند.

,

وی افزود: جریان اربعین جریانی استثنایی است، کتابی در غرب به نام گینس وجود دارد که برای برترین اتفاقات دنیا در نظر گرفته شده است که البته مسلمانان و شیعیان  بیشترین سابقه را در تدوین برترین داشته و در ردیف پیشگام‌ترین‌ها بوده‌اند.

,

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: کتاب‌های الاوائل که از زمان شیخ مفید و قبل و بعد از آن نوشته شده است گویای اهمیت مسلمانان و شیعیان در این زمینه است.

,

مدرسی یزدی ادامه داد: از لحاظ جایگاه اربعین در جامعه بشری، باید بگوییم اربعین بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین گردهمایی جهان است که تمام گردهمایی‌های دنیا را تحت الشعاع خود قرار داده است، اربعین طولانی‌ترین و پرجمعیت‌ترین راهپیمایی تاریخ بشریت است.

,

مدرسی یزدی افزود: اربعین طولانی خیمه خدمت‌رسانی در طول تاریخ است، از بصره تا کربلا از نجف تا کربلا از حله تا کربلا و بیشترین و بالاترین افراد دواطلب برای خدمت رایگان آن هم خدمت شاهانه از قبیل شستشوی پاها و بوسیدن آن و ماساژ دادن و تامین نیازهای اولیه  وشستشوی لباس و با عزت پذیرایی کردن از زائران خدمتی شاهانه است که در پیاده‌روی اربعین انجام می‌شود.

,

وی گفت: اربعین بیشترین انفاق و خدمت‌رسانی به مردم را دارد و همچنین کمترین حضور نیروهای دولتی و پلیسی در این گسترده‌ترین جمعیت و راهپیمایی را شاهد هستیم.

,

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: هرچه شرایط امنیتی بدتر شود افراد با انگیزه‌تر و بیشتری در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و این در حالیست که گفته می‌شود حدود 60 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند، بیشترین ملیت‌ها را در کنار یکدیگر در پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین پرسابقه‌ترین مراسم آئینی است که روز به روز پرشورتر و با شعورتر و دارای پیام‌های سیاسی، عبادی، اجتماعی، ارزشی و انقلابی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه