اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه هرمزگان مطرح شد؛

در دفاع مقدس، حقوق نجومی و کاخ نشینی وجود نداشت/شهید سلیمانی الگوی برجسته برای مدیران امروز است

در دفاع مقدس، حقوق نجومی و کاخ نشینی وجود نداشت/شهید سلیمانی الگوی برجسته برای مدیران امروز است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های هرمزگان برگزار و ائمه جماعت این شهرستان ها در خصوص مسائل روز سخن گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای هرمزگان برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
, ,
 
,
دفاع مقدس راه مقاومت در برابر دشمنان را نشان داد/ جایگاه نظام و انقلاب برای نسل جدید تشریح شود
, دفاع مقدس راه مقاومت در برابر دشمنان را نشان داد/ جایگاه نظام و انقلاب برای نسل جدید تشریح شود, دفاع مقدس راه مقاومت در برابر دشمنان را نشان داد/ جایگاه نظام و انقلاب برای نسل جدید تشریح شود,
 
,
حجت الاسلام  والمسلمین مهدی دُری امام جمعه رودان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: پیش از دفاع مقدس، امام راحل(ره) توانست با نهضت اسلامی جهت فکری ملت ایران و آزادی‌خواهان جهان را عوض کرد و بعد از آن دفاع مقدس راه مقاومت در برابر دشمنان را به آنها نشان دهد که این مقاومت در دفاع مقدس به جهان عرضه شد و هشت سال دفاع مقدس افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی را تربیت کرد.
,
 
,
وی افزود: سردار رشید حاج قاسم سلیمانی اسلام با تاسی آن دفاع مقدس  با رشادت های خود دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد و بسیاری از شهدا، رزمندگان و جانبازان ما کارهای عظیمی را در دفاع مقدس انجام داده اند که این  دلسوزان نظام و انقلاب  همگی پرورش  یافته در هست سال دفاع مقدس هستند.
,
 
,
امام جمعه رودان به دستاورده های بزرگ دفاع مقدس در حوزه های نظامی و تجهیزات نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز آنقدر ایران اسلامی پیشرفت داشته و قدرت شده که در هر دگرگونی در خاورمیانه نگاه ها معطوف به واکنش ایران می شود.
,
 
,
وی خواستار تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جدید شد و گفت: باید نسل جدید بدانند که این نظام و انقلاب چگونه به این جایگاه رسیده است.
,
 
,
حجت الاسلام دُری بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش به عنوان سه امر اساسی دانست و عنوان کرد: امروز جهان غرب از علم برای کشتار و استعمار خود استفاده می کند یعنی اگر علم در کنار تذهیب نباشد منجر به فاجعه خواهد شد و تهذیب و علم باید مورد توجه جوانان قرار بگیرد که اگر به واسطه علم اگر موقعیتی را کسب و از آن سواستفاده کنیم هیچ ارزشی ندارد.
,
 
,
حجت الاسلام دری در ادامه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با ورزشکاران مدال آور المپیک بیان کرد: این دیدار و تاکیدات مهم رهبر انقلاب اسلامی پیام آور آن است که توجه به ورزشکاران بسیار مهم است و باید ورزشکاران و امورات و مشکلات آنها  در کانون توجه باشند و یکی از مواردی که با تهاجم فرهنگی مقابله می‌کند همین ورزش و افتخار آفرینی در میادین بین‌المللی است.
,
 
,
وی گفت: امروز از طریق همین ورزشکاران  با حجاب اسلامی و چپیه  نماد های اسلام، حیا، عفت و مقاومت را برای تمام دنیا مخابره کردیم.
,
 
,
امام جمعه رودان به کار مهم سه قوه در حذف برخی بروکراسی های اداری اشاره کرد و تصریح کرد: قطعا این امر موجب حذف دست های دلالان و هزینه های مضاعف برای مردم خواهد شد.
,
 
,
خطیب نماز جمعه رودان در ادامه به تحرکات آمریکا اشاره کرد و گفت: هیچ گاه نباید به آمریکا جنایتکار اعتماد کرد چرا که وقتی انها به دوستان خود اعتنا نمی‌کنند پس هر اعتمادی بی نتیجه خواهد بود.
,
 
,
حجت الاسلام دری خاطر نشان کرد: حرکت ناو جمهوری اسلامی از کنار گذرگاه دشمنان  اسلامی نشان دهنده آن است که امروز حصر آنها را شکست ایم و  پیام اصلی این حضور افتخارآمیز، نشان دادن اقتدار، توانمندی و خوداتکایی بود.
,
, ,
 
,
زور مردم به خرید شناورهای میلیاردی نمی رسد؛ دولت تسهیلات بدهد/ در دفاع مقدس اخلاق را فراموش نکردیم
, زور مردم به خرید شناورهای میلیاردی نمی رسد؛ دولت تسهیلات بدهد/ در دفاع مقدس اخلاق را فراموش نکردیم, زور مردم به خرید شناورهای میلیاردی نمی رسد؛ دولت تسهیلات بدهد/ در دفاع مقدس اخلاق را فراموش نکردیم,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین  جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه محترم شهرستان بندرلنگه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک هفته مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس ما نمایشگاهی بی نظیر از تابلو های مفهومی ارزش های انسانی و الهی بود، ما پیروز شدیم چون با اذن خدا و برای خدا جنگیدیم و اخلاق را فراموش نکردیم.
,
 
,
امام جمعه سهرستان بندرلنگه با اشاره به فره رسیدن اربعین حسینی  افزود: توفیق مشارک در ساخت حرم مطهر حضرت زینب (س) را از دست ندهیم و کمک های خود خود را به ستاد اربعین تحویل نماییم.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا اشاره به دوران فاع مقدس و دلاورمردی هلی رزمندگان یاد اور شد: جنگ ما گنج بود، گنج بودن آن رساندن ما به خودکفایی کامل به تمامی ابزارها و تسلیحات دفاعی بود ما که روزی در سیم خاردار هم محتاج غرب بودیم، امروز ما ناو های جنگی اقیانوس پیما را خودمان تولید میکنیم.
,
 
,
وی با بیان اینکه مردم ما میدانند که دشمنی باطل با حق تمام شدنی نیست، تصریح ورد: ممکن است نوع سنگر ها و ادوات جنگی عوض شود اما جنگ ادامه دارد، دشمن ما هم خوب میداند ایران عزیز ابر قدرت منطقه شیر دلاوری است که آرمیده است توصیه میکنیم که دست به تحرکاتی علیه ایران عزیز و مقتدر نزند که اگر این شیر غران به حرکت در آید در ساعتی رژیم غاصب اسرائیل و حامیان نادان و بزدل او در منطقه را از نقشه کره زمین محو خواهد کرد.
,
 
,
امام جمعه شهرستان بندرلنگه د تاکید کرد: پیرو بروز مشکلاتی برای لنجداران عزیز شهرستان در زمینه بیکار ماندن آنها و سپرده شدن بار به دیگر شناور ها جلسات متعددی با مسئولان استانی و شهرستانی و تعاونی لنجداران و مردم عزیز برگزار کردم ،  شهرستان برای رفع موانع و ارتقاء نیازمند وحدت بیشترمردم ومسئولان و ارتباط مدوام مسئولان با صنوف مردم است تا هم حرف آنها شنیده شود و هم برای مشکلات چاره اندیشی گردد، در همین راستا از رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان که همیشه در بین مردم حضور دارد و برای چاره جویی مسئله با مردم همفکری می نماید تشکر میکنم.
,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا خاطر نشان کرد: مسئله اصلی در بیکاری لنج های سنتی و چوبی تغییراتی است که در شیوه تجارت و انتقال کالادر همه عرصه ها ایجاد شده است. انتقال دریایی هم از این اصل مستثنی نیست ذائقه مصرف کننده و وارد کنند و صادر کننده و صاحب بار عوض شده است آنها به دنبال سریعترین و امن ترین شیوه جابه جایی کالا هستند لذا در صورت وجود امکان انتقال کالا با شناور مطمئن تر حتما از آن استفاده خواهند کرد،پس دولت ،مسئولان استانی و منطقه ای و تعاونی ها باید برای تبدیل شناور های سنتی به پیشرفته فکر و اقدام عملی نمایند. زور مردم به خرید شناور های چندصدمیلیاردی نمی رسد پس دولت تسهیلات ویژه باید در اختیار آنها قرار دهد. همان گونه که برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی و تاکسی رانی دولت هزینه می کند و تسهیلات می دهد باید برای ناوگان شناوری عزیزان ما نیز تسهیلات ویژه و قوانین حمایتی ویژه در نظر بگیرد
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد: باید قوانینی وضع شود که اداره بنادر بتواند به شکل قانونی شناور های بومی را در اولویت قرار دهد و به کسی اجازه ندهد که به شناور های غیر بومی خارج از نوبت بار داده شود.
,
 
,
پس هم قانون گذار هم مسئولان اجرایی استان و شهرستان هم اداره بنادر و تعاونی های لنج داران و از همه مهمتر خود مردم شریف در حل مسئله پیش آمده سهم دارند.
,
, ,
 
,
شهید سلیمانی الگوی برجسته برای مدیران امروز است/ در هشت سال دفاع مقدس، حقوق نجومی و کاخ نشینی وجود نداشت
, شهید سلیمانی الگوی برجسته برای مدیران امروز است/ در هشت سال دفاع مقدس، حقوق نجومی و کاخ نشینی وجود نداشت, شهید سلیمانی الگوی برجسته برای مدیران امروز است/ در هشت سال دفاع مقدس، حقوق نجومی و کاخ نشینی وجود نداشت,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین محمد بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با تبریک هفته دفاع مقدس و جان فشانی رزمندگان اسلام، گفت: دفاع مقدس ایران تقابلی بود که قبل از انقلاب شروع شد و هنوز هم ادامه دارد با این تفاسیر که تمام دنیای کفر در برابر ملت ایران ایستادند.
,
 
,
حجت الاسلام بارانی، با بیان اینکه دشمن در این سال ها همواره به روش های مختلف از کوتا و ترور گرفته تا تحریم، علیه ایران اسلامی، دشمنی کرده است، تاکید کرد: امام راحل با بینش خود این تشخیص را دادند که جنگ ما جنگ بین حق و باطل است و براساس همین راهبرد، جنگ را پیش بردند.
,
 
,
وی افزود: این ملت بود که مومنانه به صحنه آمدند و حاصل این اتحاد امت دانشگاه انسان سازی بود، شهید همت ها، باکری ها و حاج قاسم سلیمانی ها خروجی این مکتب انسان ساز هستند.
,
 
,
امام جمعه پارسیان با اشاره به اینکه امروز نگاه دلسوزان انقلاب باید در پی تقویت روحیه انقلابی باشد، تصریح کرد: امروز در دولت، قوه قضاییه و مجلس باید این فرهنگ انقلابی از ایثار و گذشت تا روحیه جهادی داشتن تقویت شود.
,
 
,
بارانی، به این نکته اشاره کرد که در جبهه های هشت سال دفاع مقدس، همه رزمنده بودند و کسی حقوق نجومی دریافت نمی کرد و کاخ نشین بود، گفت: خیلی از ماها جنگ را ندیدیم اما می توانیم برای شناخت دقیق از این افتخار آفرینی ها به مکتب حاج قاسم سلیمانی نگاه بیندازیم و آن را مطالعه نماییم.
,
 
,
وی، مکتب حاج قاسم سلیمانی را نماد برجسته فرهنگ دفاع مقدس و الگویی مناسب برای مدیران امروز دانست و عنوان کرد: همه مدیران در هر جایگاهی باید این مکتب حاج قاسم سلیمانی را سرلوحه امورات خود قرار دهند.
,
 
,
حجت الاسلام بارانی، با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: شیوع ویروس کرونا مانع از رفع دلتنگی شد، متاسفانه امسال هم از این فیض بزرگ محروم هستیم اما این عشق و حرارتی است که هیج زمان خاموش نخواهد شد.
,
 
,
امام جمعه پارسیان، با اشاره به حضور مسئولین استانی در شهرستان، اظهار ‌کرد: یکی از شاخصه های مسئولین انقلابی حضور در بین مردم است، حضور در بین مردم و لمس درد و رنج مردم از شاخصه های انقلابی بودن است.
,
 
,
وی، به سخنان امام علی(ع) مبنی بر اینکه از مردم در مدت زمان طولانی غریب مباش، اشاره کرد و گفت: اگر میزی داریم و حقوقی دریافت می کنیم برای این است که نوکری مردم کنیم، کمترین کار یک مسئول حضور در اجتماع مردم است، مردم هم حقیقتا یک نجابت و خوبی دارند، هر جا حکومت و مسئولین و انقلاب به مردم نیاز داشت مردم در صحنه بودند.
,
, ,
 
,
 
,
تقوا مهم‌ترین فضیلت دینی و انسانی است
, تقوا مهم‌ترین فضیلت دینی و انسانی است, تقوا مهم‌ترین فضیلت دینی و انسانی است,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین شعیب صالحی امام جمعه شهرستان بندرخمیر در خطبه های نماز جمعه امروز شهرستان اظهار کرد : تقوا مهم‌ترین فضیلت دینی و انسانی در بیان آموزه های قرآنی و روایات و کتب های اخلاقی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است .
,
 
,
وی با بیان اینکه تقوا کلید فضیلت انسانی که دارای آثار دنیوی و اخروی است، افزود : باید بستر های لازم ایجاد شود که تقوا در محیطفردی و  اجتماعی حاکم شود و زمینه ساز تربیت انسان های مومن قرار گیرد .
,
 
,
خطیب نماز جمعه خمیر ادامه داد : ایام هفته دفاع مقدس مقارن است با اربعین حسینی از آنجایی که مهمترین مقوله در این  ارتباط   مسئله تاریخ سیر انقلاب ، تبعیت از رهبری و حقانیت رهبر الهی در خود نهفته دارد .
,
 
,
حجت الاسلام صالحی عنوان کرد : در سال جاری عزاداران و شیفتگان اباعبدالله الحسین علیه السلام در شهر  خمیر  از خادمی زائران اربعین حسینی محروم شدند. راه برای خادمی امام حسین باز است و جریان دارد .
,
 
,
وی اضافه کرد : زمینه خادمی دیگر برای ما در استان هرمزگان و بویژه مردم ولایت‌مدار ایجاد شده و آن توفیق در بازسازی حرم مطهرحضرت زینب (س) است که با مشارکت خود می توانیم ارادت به ساحت مقدس  اهل‌بیت را در کارنامه خود داشته باشیم .
,
 
,
امام جمعه شهرستان خمیر در بخش دیگر به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای اشاره کرد و گفت : این عضویت برای ایران فواید های با ارزشی دارد نخست حضور در این پیمان و بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی سبب سربلندی ایران و دولت سیزدهم شده است .
,
 
,
وی ادامه داد : تاثیر گذاری ایران در معادلات امنیتی و اقتصادی ، افزایش قدرت مانور سیاسی و اقتصادی و همکاری با بانک های دیگر از جمله دستاوردهای عضویت دائمی ایران در پیمان شانگهای است .
,
 
,
خطیب  نماز جمعه خمیر گفت : پیمان شانگهای یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران اسلامی و خاری در چشم دشمنان انقلاب بویژه آمریکا،  صهیونیست ها و کشورهای عربی مرتجع می باشد .
,
 
,
حجت الاسلام صالحی اظهار کرد : تعمیق  عدالت و گسترش آن در تمام جامعه ، نظارت مردمی یا مردی شدن نظارت بنابر اصل امر به معروف و نهی از منکر ( گشت ارشاد مسئولان ) ، پیگیری خدمت رسانی فوری  به مردم سبب جلب اعتماد عمومی مردم خواهد شد .
,
 
,
وی تصریح کرد : مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند همان گونه که در مسئله واردات واکسن عملکرد خوبی داشته در تمام مسائل نیز اقدامات سنجید و انقلابی داشته باشد تا سبب بازسازی اعتماد عمومی شود.
,
 
,
امام جمعه خمیر خاطرنشان کرد : فضای خور خمیر بیمار است و باعث نگرانی لنج داران شده از مسئولان محترم تقاضا داریم چاره ای بیندیشند  و مانع بزرگ که باعث عدم توسعه شهرستان می شود را از بین ببرند .
,
 
,
, ,
پیام اربعین بصیرت افزایی و عشق و ارادت به امام حسین(ع) است
, پیام اربعین بصیرت افزایی و عشق و ارادت به امام حسین(ع) است, پیام اربعین بصیرت افزایی و عشق و ارادت به امام حسین(ع) است,
 
,
حجت الاسلام و المسلمین محسن سالاری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی سال تحصیلی جدید گفت: برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید و این موضوع را به شیوه‌های مختلف به نسل جوان بویژه دانش آموزان انتقال داد.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین سالاری افزود: اربعین برای امت اسلام شامل چندین پیام است اربعین عاشورای دوم،اجتماع دل ها ، تجدید بیعت با امام و از مختصات امام حسین (ع)می باشد، پیام بعدی اربعین بصیرت افزایی است تا جایی که فرزند پیامبر را قربت الله کشتند پیام اربعین یعنی رسوایی مسلمان نماهاست.
,
 
,
وی تصریح کرد:مردم هم در گرما و سرما در گرانی و ارزانی هم زیارت اربعین را رها نکردنند و این نشان از عشق و ارادت مسلمانان به امام حسین (ع)است که میلیون ها نفر از سراسر جهان در اربعین شرکت می کنند بدون اینکه قطره ای خون از کسی بی افتد ولی مسلمان نماها در منا هزاران نفر را به خاک و خون می کشند.
,
 
,
امام جمعه شهرستان سیریک افزود: فصای مجازی ،فضایی بسیار مهم و در عین حال این فضا، فضای حقیقی است‌ و هدف دشمنان در این فضای مجازی با پشتیبانی امریکایی ها ، جهان غرب و سعودی ها میخواهد با نیرنگ ودسیسه محور مقاومت و غرب آسیا را نابود کنند.
,
 
,
حجت الاسلام والمسلمین سالاری ابراز کرد: اولین علامت مومن از نظر امام عسکری اهتمام به نماز است و دومن زیارت اربعین ،سومین انگشتر به دست راست ،چهارمین سر به خاک سپردن با سجده و پنجمین گفتن بسم الله الرحمن الرحیم به صورت بلند دانست.
,
 
,
وی در پایان خاطرنشان کرد:همانطور که نماز ستون دین است ، زیارت اربعین حسینی هم ستون ولایت است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه