اخبار داغ

در آئین نمادین زنگ بازگشایی مدارس استان کرمان مطرح شد؛

زنگ آغازین در هشت هزار فضای آموزشی استان کرمان به صدا در آمد/ توجه به تربیت دانش آموزان، نیاز به عزم همگانی دارد

زنگ آغازین در هشت هزار فضای آموزشی استان کرمان به صدا در آمد/ توجه به تربیت دانش آموزان، نیاز به عزم همگانی دارد
مسئولان استان کرمان در آئین نمادین زنگ بازگشایی مدارس استان با اشاره به اینکه امروز زنگ آغازین در هشت هزار فضای آموزشی استان کرمان به صدا در آمد، گفتند: ما در ابتدای قرن جدید باید به تربیت دانش آموزان بپردازیم که این مسئله نیاز به عزمی همگانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز آئین نمادین زنگ بازگشایی مدارس استان کرمان با حضور علی زینی وند استاندار کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان، حسن پور رئیس مجمع نمایندگان استان و تنی چند از دیگر مسئولان استانی در مدرسه دخترانه متوسطه دور اول شاهد برگزار شد.

زنگ آغازین در هشت هزار فضای آموزشی استان کرمان به صدا در آمد

احمد اسکندری نسب ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی را فراموش نخواهیم کرد؛ چرا که این دوران به حوزه دانش آموزی و فرهنگیان درس ایثار و مقاومت داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امیدواریم با حمایت و پشتیبانی تمامی مسئولان و همراهی و همدلی اولیا گرانقدر بتوانیم سال تحصیلی باشکوهی را داشته باشیم، عنوان کرد: ما شاهد حمایت های رئیس جمهور از آموزش و پرورش در این مدت کوتاه بوده ایم و این نشانگر آن است که این نهاد از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی بیان کرد: امروز در استان کرمان قریب به هشت هزار فضای آموزشی و مدرسه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و زنگ آغازین در این فضاها به صدا در خواهد آمد و ما میزبان 670 هزار دانش آموز در قریب به سی هزار کلاس درس با حضور 44 هزار همکار فرهنگی درسال تحصیلی جدید خواهیم بود.

اسکندری نسب تصریح کرد:  تمام مدارس روستایی و عشایری با جمعیت 15 دانش آموز کلاس های درسی خود را به صورت حضوری آغاز می کنند و به تدریج به سمت مدارس پر جمعیت خواهیم رفت تا فضاهای آموزشی فعالیت خود را به صورت حضوری شروع کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: جشن شکوفه ها و غنچه ها را در روزهای اخیر برگزار کرده ایم و حضور والدین و دانش آموزان نشانگر این بود که آنها نیز علاقمند هستند که مدارس به صورت حضوری باز شوند چرا که آنها می دانند هیچ چیز جای مدرسه را نخواهد گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه مدرسه بهترین مکان برای انتقال ارزش هاست که این نهاد جامعه را بیدار می کند، خاطر نشان کرد: اولویت اول برای همه آموزش های دینی، مذهبی، سیاسی، مهارت های اجتماعی در مدرسه است چرا که این نهاد دانش آموزان را به رشد حقیقی می رساند.

توجه به تربیت دانش آموزان، نیاز به عزم همگانی دارد

علی زینی وند صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس استان کرمان گفت: هفته دفاع مقدس که یادآور حماسه آفرینی و فتح نبوغ جوانان ایران و نمایش نبوغ و توانمندی جوانان ایران در دل جنگ تحمیلی را که تا به امروز همچنان این چشمه جوشان در جامعه ما جاری است، گرامی می داریم و ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام را تسلیت می گوییم.

استاندار کرمان با اشاره به آغاز سال تحصیلی در قرن جدید بیان کرد: امسال در شرایطی سخت و البته با تجربه بیشتر نسبت به یک سال و نیم گذشته و با آرامش و اطمینان به لحاظ حرکت به سوی غلبه بر ویروس کرونا، سال تحصیلی جدید را شروع می کنیم.

وی ادامه داد: تأکید همه مسئولان و دیدگاه کارشناسان بر این است که آموزش را به صورت حضوری برگزار کنیم چرا که آموزش غیر حضوری تأثیر بسیاری بر فضای جامعه، نشاط اجتماع، دانش آموزان گذاشته است و بنابراین خانواده ها و دانش آموزان باید کمک کنند تا مدارس به تدریج حضوری باز شوند.

زینی وند تصریح کرد: بنا به گفته برخی کارشناسان اگر همه آموزش های مجازی با زیر ساخت خوب و مناسب صورت گیرد، 50 درصد کیفیت آموزش انجام شده است و حتما دانش آموز آسیب می بیند و بنابراین باید خود را برای بازگشایی حضوری مدارس آماده کنیم.

استاندار کرمان افزود: امروز تعدادی از مدارس روستایی و عشایری به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز می کنند و ما امیدواریم که با واکسیناسیون گسترده از منزل تا مدرسه همه واکسینه شوند.

وی خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به همه مدارس ابلاغ شود که شرط بستن قرار داد با راننده سرویس مدارس این است که راننده هر دو دُز واکسن را زده باشد و همچنین به هیچ عنوان پذیرفته نیست که کادر آموزشی و معلمان واکسن نزده باشند.

زینی وند با بیان اینکه در راستای واکسیناسیون دانش آموزی اقدامات و تدابیری خوبی در حال شکل گیری است، ابراز کرد: آموزش و تربیت دانش آموزان ما در دل حکومت اسلامی در تراز با اهداف جمهوری اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اگر بگویم فرسنگ ها فاصله داریم، حرف گزافی نزده ام.

استاندار کرمان تأکید کرد: دانش آموزی که از پیش دبستانی تا قبل از دانشگاه به مدرسه می آید باید تربیت یافته تعالیم اسلامی و منطبق بر آرمان های اسلام و انقلاب باشد و با تنی سالم مبتنی بر بهداشت روانی و جسمی، تحلیل دقیق از کشور و محیط زندگی خود داشته و بر یک حرفه مسلط باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در ابتدای قرن جدید باید به تربیت دانش آموزان بپردازیم که این مسئله نیاز به عزمی همگانی دارد؛ چرا که اگر آموزش و پرورش دغدغه آحاد جامعه نشود ما نمی توانیم آینده کشور را بسازیم.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
, زنگ آغازین در هشت هزار فضای آموزشی استان کرمان به صدا در آمد, زنگ آغازین در هشت هزار فضای آموزشی استان کرمان به صدا در آمد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توجه به تربیت دانش آموزان، نیاز به عزم همگانی دارد, توجه به تربیت دانش آموزان، نیاز به عزم همگانی دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه