اخبار داغ

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی:

خدمات تامین اجتماعی در مراکز ملی و دانشگاهی خراسان شمالی رایگان شد/ الکترونیکی شدن ۸۰ درصد نسخه ها در استان

خدمات تامین اجتماعی در مراکز ملی و دانشگاهی خراسان شمالی رایگان شد/ الکترونیکی شدن ۸۰ درصد نسخه ها در استان
جلال جهان نیا گفت: در شهرستان هایی که بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مستقر نیست، بیمارانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، در صورت مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی خدمات به صورت رایگان دریافت خواهند کرد که توافقات برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفته و در شرف راهکارهایی برای نهایی شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال جهان نیا، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیک یکی از دستاوردهای مطلوبی بوده که دو سال از آغاز آن می گذرد و اجرای این طرح، از لحاظ هزینه، سلامتی بیماران و دسترسی عادلانه اقشار جامعه به خدمات، قابل توجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

جهان نیا یکی از مشکلات که مانع اجرای 100 درصدی این طرح شده را پهنای باند و قطعی های مکرر اینترنت خواند و گفت: باتوجه به اینکه نسخه نویسی به سرعت در حال توسعه در تمام نقاط کشور است، قطعا راهکارهایی برای رفع آن لحاظ خواهد شد و در شرایط فعلی نیز  بخش زیادی از پزشکلان، داروخانه ها، درمانگاه ها و کلینیک ها به این سیستم وارد شده اند و در شرف برطرف کردن خطاها هستند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه پزشک و طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نسبت به استفاده از نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی یا کاغذی مختار هستند، افزود:  هدف ارائه خدمت به بیماران است و برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در انجام خدمت رسانی، انتخاب نوع ویزیت آزاد گذاشته شده است.

,

وی با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار ثبت شده حدود 80 درصد نسخه ها به صورت الکترونیکی نوشته می شوند، ادامه داد: این در حالی است که پیش از آغاز طرح الکترونیکی شدن نسخه ها، تمامی اسناد به صورت کاغذی به سازمان تامین اجتماعی ارسال می شد و در حال حاضر این میزان به 20 درصد رسیده است که گروهی از آنها به دلیل نداشتن زیرساخت ها تاکنون موفق به استفاده از این طرح نشده اند.

,

جهان نیا اضافه کرد: مزیت تولید نسخه الکترونیک علاوه بر صرفه جویی در کاغذ و افزایش سرعت انجام خدمات، این است که در انتهای هر روز، 80 درصد مبلغ بیمه برای طرفین قرارداد واریز خواهد شد، اما برای مجموعه که ای اسنادش به صورت کاغذی ارسال می شود، پرداخت هزینه ها در پایان هر ماه صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین جهت حمایت مالی از بیمه شدگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران، برای افراد بالا 65 سال، ارائه خدمات در تمامی مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی به صورت رایگان خواهد بود و 10 درصد فرانشیزی که قبلا واریز می کردند، طی توافق با دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی توسط سازمان بیمه واریز و بیمه شده خدمات را به صورت رایگان خواهد داشت.

,

وی همچنین ادامه داد: در شهرستان هایی که بیمارستان ملکی تامین اجتماعی مستقر نیست، بیمارانی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، در صورت مراجعه به مراکز دولتی و دانشگاهی خدمات به صورت رایگان دریافت خواهند کرد که توافقات برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفته و در شرف راهکارهایی برای نهایی شدن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه