اخبار داغ

معضلی که ادامه دار شد؛

بازی سیاسی دولت دوازدهم؛ پشت پرده بلاتکلیفی قیمت نان در استان البرز

بازی سیاسی دولت دوازدهم؛ پشت پرده بلاتکلیفی قیمت نان در استان البرز
شاید برای همه شهروندان البرز سوال باشد که پشت پرده عدم تعیین قیمت نان در استان چیست و چرا مسئولین مدتهاست که برای یک مصوبه تعلل می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، شاید برای همه شهروندان البرز سوال باشد که پشت پرده عدم تعیین قیمت نان در استان چیست و چرا مسئولین مدتها است که برای یک مصوبه تعلل می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, ت, یتریک,
از اواخر کار دولت قبل یعنی اواخر سال ۹۹، موضوع افزایش قیمت نان مطرح شد و نانواها این درخواست را داشتند، تورم و افزایش قیمت ها طی دو سال اخیر هم مزید بر علت شده بود.
,
 
,
با توجه به اینکه نان نیاز اصلی مردم است برای افزایش قیمت مقاومت می شد، اما زمانی که دولت درصدد افزایش قیمت نیست باید نانوا را تامین کند.
,
 
,
نمی شود همه اجناس گران شوند اما نان گران نشود و به مردم علت را صادقانه به مردم نگفت، متاسفانه با فشار و نظارت، صرفا نانوا جریمه می شود.
,
 
,
نانوا هم  با وضعیتی مواجه می شود که مایحتاج، آب و برق گران شده است، بعضا عده ای هم خواستار تعطیلی نانوایی ها بودند.
,
 
,
مهدی عسگری نماینده مردم کرج درباره این موضوع به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ دولت قبل زیر بار افزایش قیمت نان نرفت چرا که درصدد بود گرانی به نام دولت دوازدهم ثبت نشود و می خواستند آن را به دولت سیزدهم موکول کنند.
,
 
,
متاسفانه بازی سیاسی اتفاق افتاد، دولت جدید هم تمایل نداشت که در آغاز به کار خود گرانی به نام آن ثبت شود و مقاومت هایی اتفاق افتاد.
,
 
,
پیگیری هایی توسط مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس در راستای وضعیت نان انجام شد، چرا که بدترین وضعیت رهاشدگی همین قیمت نان است.
,
 
,
زمانی که نانوا را بدون تامین نیازها ناچار به فروش نان باید قیمت ثابت می کنیم، نانوایان اقدام به فروش نان با قیمت های خودسرانه خواهند کرد.
,
 
,
مردم سردرگم شده و نمی توان همه را جریمه کرد، اختلافاتی بین وزارت صمت و برخی بخش های مختلف  وجود داشت اما مصوبه نهایی و قیمت نان اعلام شد.
,
 
,
مبلغ مد نظر اتحادیه نانوایان بیشتر بود به گونه ای که قیمت نان لواش را ۶۵۰ تومان درخواست کرده بود، نهایتا بینابین روی ۵۰۰ تومان قیمت ها منظور شد و به نانواها ابلاغ می شود.  
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه