اخبار داغ

متخصص طب سنتی عنوان کرد؛

بایدها و نبایدهای بهداشتی در پیاده‌روی مراسم اربعین

بایدها و نبایدهای بهداشتی در پیاده‌روی مراسم اربعین
عبدالله کشاورز با بیان بایدها و نبایدهای بهداشتی برای سلامت زائرین مراسم اربعین گفت: در شرایط کرونایی لازم است زائران حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و شستشوی مداوم دست‌ها را فراموش نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، این روزها با نزدیک شدن به اربعین حسینی تعداد قابل توجهی از هموطنان راهی کشور عراق و پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا می‌شوند. با توجه به طولانی بودن مسافت و شرایط متفاوت این سفر، سال‌های گذشته دیده شده که برخی از زائران عزیز دچار مسمومیت ، گرمازدگی ، مشکلات گوارشی و از این قبیل مسائل شده‌اند اما زائران می‌توانند با رعایت مواردی در ظاهر ساده اما کاربردی از بروز مشکلات احتمالی در این سفر جلوگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
یکی از موارد مهمی که زائران باید به آن توجه داشته باشند استفاده از کوله پشتی مناسب است و همچنین باید بار سفر خود را به حداقل رسانده و بیشتر لوازم ضروری مانند لوازم بهداشت فردی ، داروهای ضروری ،مقداری خشکبار مقوی مانند پسته، بادام، برگه زردآلو را با خود همراه کنند.

عبدالله کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین، اظهار کرد: افرادی که قصد عزیمت به کشور عراق و پیاده روی اربعین را دارند باید قبل از سفر آمادگی لازم را برای بدن خود فراهم کنند و اصلاح تغذیه داشته باشند .

وی با اشاره به اهمیت آمادگی و سلامت بدن برای این سفر افزود: یکی از موارد تاثیر گذار کاهش پرخوری است که زائران باید توجه خاصی به آن داشته باشند تا بتوانند با بدنی سالم راهی این سفر شوند همچنین انجام حجامت قبل از سفر نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

متخصص طب سنتی ایرانی ادامه داد: نکته مهمی که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که حد المقدور تنها سفر نکنند به خصوص افرادی که دارای بیماری خاصی هستند حتما با همراه سفر کرده و همسفر خود را از بیماری و داروهایی که مصرف می‌کنند مطلع سازند تا در مواقع نیاز اقدامات لازم به سرعت انجام گیرد.

کشاورز در رابطه با مشکلاتی که تغییرات آب و هوا می‌تواند برای زائران ایجاد کند تصریح کرد: با ورود زائران به کشور عراق و تغییر آب و هوا ممکن است زائران به مشکلات گوارشی چون یبوست و اسهال و استفراغ دچار شوند.

وی اضافه کرد: زائران می‌توانند برای رفع یبوست انجیر و آلوخشک را خیس کرده و میل کنند و برای رفع اسهال نیز ترکیب خاکشیر- سکنجبین و بارهنگ به خصوص اگر از قبل کوبیده و بوداده شده باشد می‌تواند کمک کننده باشد.

متخصص طب سنتی ایرانی با اشاره به این که باید به این علائم گوارشی توجه کرد و بی تفاوت از کنار آنها گذر نکرد اذعان داشت: اگر افراد حس کردند که ممکن است اسهال آنها عفونی باشد خود درمانی را کنار گذاشته و حتما به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

کشاورز در بیان باید و نبایدهای خوراکی زائران اظهار کرد: زائران عزیز سعی کنند مصرف پیاز و سیر خام،گوجه ، بادمجان و ماهی را به حداقل برسانند و از ترکیب معروف و موثر شربت آبلیمو عسل استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روزهای گرمی را سپری می‌کنیم و کشور عراق هم هوای گرم‌تری نسبت به کشور ما دارد عنوان کرد: با وجود گرمی زیاد هوا زائران با تشنگی‌های مکرر روبه رو خواهند بود که باید توجه داشته باشند نباید از آب یخ و آبی که با یخ خنک شده باشد استفاده کنند.

متخصص طب سنتی ایرانی در رابطه با درد عضلانی که ممکن است زائران با آن رو به رو شوند گفت: در این موارد استراحت مناسب ، ماساژ و روغن مالی می‌تواند بسیار موثر باشد به خصوص روغ زیتون که سازگاری بیشتری نیز با افراد نشان داده است.

کشاورز افزود: بعضی از اشخاص در اثر پیاده روی طولانی مدت دچار تاول پاها می‌شوند که اولین نکته حائز اهمیت برای پیشگیری این مشکل استفاده از کفش مناسب و نو نبودن آن است .

وی با بیان اینکه پاها نباید مدت طولانی در کفش بمانند و هوادهی مکرر می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: اگر افراد دچار تاول پا شدند حتما شست‌وشو مداوم داشته باشند و روغن مالی را انجام دهند.

متخصص طب سنتی ایرانی در رابطه با پوشش مناسب برای زائران تصریح کرد: زائران عزیر سعی کنند از لباس‌های نخی استفاده کرده و همچنین پوشش لایه‌ای داشته باشند تا در زمان مورد نیاز لباس خود را کم و زیاد کنند و مجبور نباشند با یک لباس هواهای مختلف را تحمل کنند.

کشاورز همچنین ادامه داد: زائران می‌توانند از عینک و کلاه آفتابی هم برای در امان ماندن از آفتاب استفاده کنند.

وی در پایان گفت: اکنون که بیماری کرونا را در میان خود داریم زائران عزیر علاوه بر بهداشت فردی پروتکل‌های بهداشتی به خصوص فاصله اجتماعی را رعات کنند و شستن دست‌ها به طور مداوم را ترک نکنند چرا که شستن دست‌ها علاوه بر کرونا می‌تواند از بیماری ها و عفونت های دیگر نیز پیشگیری کند.

انتهالی پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه