اخبار داغ

از انقلاب حسینی (ع) تا انقلاب خمینی؛

توسل وتمسک به فرهنگ عاشورا رمز استقامت رزمندگان بود/ بلندگوی قرمز شهید میرحسینی عامل شجاعت و تقویت روحیه رزمندگان

توسل وتمسک به فرهنگ عاشورا رمز استقامت رزمندگان بود/ بلندگوی قرمز شهید میرحسینی عامل شجاعت و تقویت روحیه رزمندگان
حسنعلی نوری، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس با بیان اینکه آرزوی مشترک همه شهدا و رزمندگان زیارت کربلای معلی بود، گفت: عینیت حضور حاج قاسم میرحسینی با یک بلندگوی دستی قرمز رنگ در بهبوهه جنگ، روحیه رزمندگان را در خاکریزها تقویت می کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، "ما هر چه داریم از محرم و صفر است"، سخنی از امام راحل که گواه آن پیروزی در دفاع مقدس است. سالهایی که ملت ایران با اتکا به صدق وعده الهی، ولایتمداری و ایستادگی، رشادت و مجاهدت با دستان خالی اما با اسلحه ایمان و الگو از فرهنگ عاشورای حسینی، بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند: «شما ببینید، این نصف روز حادثه، چه‌قدر در تاریخ ما برکت کرده و تا امروز هم زنده و الهام‌بخش است؛ این حادثه فقط این نیست که آن را بخوانند و بگویند و مردم خوش‌شان بیاید یا متأثر عاطفی شوند؛ نه‌خیر، منشأ برکات و حرکت است. این، در انقلاب و جنگ و گذشته تاریخ ما محسوس بوده است. در تاریخ تشیّع، بلکه در تاریخ انقلاب‌های ضد ظلم در اسلام - ولو از طرف غیرشیعیان - حادثه کربلا به‌صورت درخشان و نمایان اثربخش بوده؛ شاید در غیر محیط اسلامی هم اثربخش بوده است. در تاریخ خود ما - یعنی در این هزار و سیصد، چهارصد سال - همان نصف روز حادثه اثر کرده است. پس، عجیب و بعید نیست؛ ما اگر نخواهیم هشت سال جنگ خودمان را با آن هشت، نه ساعت عاشورای امام حسین (ع) مقایسه کنیم، یا آن را خیلی درخشان‌تر بدانیم - که واقعاً هم همین است؛ یعنی من هیچ حادثه‌ای را در تاریخ نمی‌شناسم که با فداکاری آن نصف روز قابل مقایسه باشد؛ همه‌چیز کوچک‌تر از آن است - لیکن بالاخره طرحی از آن، یا نَمی از آن یَم است.»

در این راستا و به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس به گفت وگو با رزمنده ای از سیستان وبلوچستان پرداختیم که سابقه حضورش در جبهه های حق علیه باطل به دوران دانش آموزی باز می گردد.

سال 1360 اولین اعزام او به همراه بسیجیان سیستان وبلوچستان در عملیات طریق القدس بود که منتج به آزاد سازی بستان شد، پس از آن تا پایان هشت سال دفاع مقدس در عملیات های مختلفی مانند سال 61 عملیات رمضان، سال 62 عملیات خیبر، سال 63 منتهی به عملیات والفجر8، سال 65 عملیات کربلای 5، سال 66 عملیات والفجر 10 در غرب کشور و نهایتا در  سال 67 از گردان 409 حمزه سیدالشهدا لشکر 41 ثارالله شرکت کرد و به اسارت بعثی ها درآمدند.

زیارت امام حسین (ع)، والاترین نیروی انگیزه‌بخش رزمندگان دفاع مقدس

حسنعلی نوری، این رزمنده دوران دفاع مقدس و دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: توسل و تمسک به نهضت عاشورا موتور پیش‌برنده و انگیزه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: والاترین نیروی انگیزه‌بخش رزمندگان دفاع مقدس، آزادی کربلا و زیارت امام حسین (ع) بود، این بزرگ ترین و والا ترین آرمانی بود که ما در طول سال های دفاع مقدس با آن عشق در صحنه های نبرد حضور می یافتیم و شهادت همرزمان و سختی های را تحمل می کردیم.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: اخلاص، کار برای رضای خدا، گوش به فرمان ولی فقیه بودن، همراهی مردم با مسئولین، پشیتبانی حقیقی مردم از جنگ و ورود مردم در عرصه جنگ رمز پیروزی ایران در برابر دشمنان بود.
 
حضور "دو قاسم" در لشکر41 ثارالله آرامش بخش رزمندگان بود
 
وی گفت: در میان همه شهدا آن چیزی که برای رزمندگان لشکر 41 ثارالله آرامش بخش بود حضور و وجود دونعمت بود دو قاسم برای قاسم هایی که در عرصه نبرد تکه تکه می شدند و آماده شهادت بودند تسلی بخش بود؛ یکی "حاج قاسم سلیمانی" و دیگری "حاج قاسم میرحسینی" بود.

نوری اذعان کرد: حاج قاسم میرحسینی در صحنه های نبرد بر خلاف تصور عموم که هر رزمنده باید مجهز به سلاح های نظامی و اسلحه و مهمات باشد، در صحنه های نبرد با یک بلندگوی دستی قرمز رنگ ورود می کرد و در بهبوهه هجوم و تنگناهایی که عرصه سخت می شد و شیطان ورود می کرد که قدم ها را سست کند یا اینکه با قدم ها محکم و استوار به سمت دشمن هجوم ببرند؛ با صدایش که در خاکریزها پخش می شد بیشترین نیرو، انرژی و روحیه را برای رزمندگان به ارمغان می آورد.

وی اظهار کرد: در عملیات کربلای پنج نیز این شهید والامقام باهمین روحیه به  شهادت رسید؛ قطعا شخصیت حاج قاسم میرحسینی از خاطرات و اذهان هیچکدام از رزمندگان پاک نخواهد شد.
 
شهدای استان سیستان وبلوچستان مظلوم واقع شده اند

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان با اشاره به نامگذاری امسال به نام نامی شهید "حاج قاسم میرحسینی" به عنوان شهید شاخص کشور، بیان کرد: شهدای استان سیستان وبلوچستان مظلوم واقع شده اند، با گذشت قریب به 41 سال از آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس معتقد هستم اگر عنایت حاج قاسم سلیمانی نبود چه بسا امسال هم نامی از شهید میرحسینی هم نبود و کماکان در گمنامی طی طریق می کردند.

وی تصریح کرد: فیلمی که از مواجهه شهید سلیمانی با تصاویر همرزمانش و اینکه در این بین، به عکس شهید میرحسینی به طور ویژه نگاه کرده و بوسیدند، شاید این حرکت تاثیر گذار بود و امسال این شهید والا مقام در کشور مطرح شد.

نوری خاطر نشان کرد: همه شهدا و رزمندگان یک آرزوی مشترک داشتند و آن این بود که به کربلا بروند و امام شهیدان را زیارت کنند، ما هم در آن دوران به عشق به امام حسین (ع) عازم جبهه شدیم و با الگوگیری از نهضت والای فرهنگ عاشورا به پیروزی دست یافتیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
, زیارت امام حسین (ع)، والاترین نیروی انگیزه‌بخش رزمندگان دفاع مقدس, زیارت امام حسین (ع)، والاترین نیروی انگیزه‌بخش رزمندگان دفاع مقدس,
,
,
,
,
,
,
,
, حضور "دو قاسم" در لشکر41 ثارالله آرامش بخش رزمندگان بود, حضور "دو قاسم" در لشکر41 ثارالله آرامش بخش رزمندگان بود,
,
,
,
,
,
,
,
, شهدای استان سیستان وبلوچستان مظلوم واقع شده اند, شهدای استان سیستان وبلوچستان مظلوم واقع شده اند,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه