اخبار داغ

هدف جایگاه چهارم یا پنجم در بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو را داریم؛

صالحی‌امیری: کمیته ملی المپیک در مسائل فنی تیم فوتبال امید دخالت نمی‌کند/ کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی تا مهرماه مشخص می‌شود

صالحی‌امیری: کمیته ملی المپیک در مسائل فنی تیم فوتبال امید دخالت نمی‌کند/ کادر سرپرستی بازی‌های آسیایی تا مهرماه مشخص می‌شود
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: هدف گذاری ما در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ جایگاه چهارم و پنجم است و کسانی به هانگ‌ژو اعزام می‌شوند که امکان مدال آوری آن‌ها بالا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا صالحی امیری در مورد صحبت با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: چندین جلسه داشتیم و آقای سجادی شخصیت بسیار با اخلاق، کار بلد و آشنا به مباحث تخصصی حوزه قهرمانی است و می‌تواند منشا تحویل در ورزش قهرمانی ایران باشد. چالش ها در حوزه کمیسیون ورزشکاران طبیعی است چون داریم تمرین دموکراسی و کار جمعی می‌کنیم. یک قهرمان تمام فکرش درگیر رقبا و رقابت است. سپس از آن فضا خارج و وارد فضای مشارکتی و جمعی می‌شود از این رو نباید این چالش‌ها را خیلی بزرگ کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: در مجموع کمیسیون ورزشکاران نسل قهرمان ما است و وظیفه داریم آن‌ها را حمایت کنیم. استراتژی کمیته ملی المپیک تقویت کمیسیون ورزشکارن در تمام ابعاد، اعزام قهرمانان به رویدادهای بین المللی  به عنوان ناظر و کادر پرستی و جذب آن‌ها در خود کمیته ملی المپیک است.

,
رئیس کمیته ملی المپیک عنوان داشت: روند کمیسیون  رو به جلو و مثبت است و تلاش ما در کمیته ملی المپیک و هیات اجرایی این است که این کمیسیون تقویت شود. اعضای کمیسیون سرمایه‌های ملی هستند و باید برای حفظ آن‌ها تلاش کنیم. در کار اجرایی به طور طبیعی چالش وجود دارد که حل آن نیاز به آموزش و زمان دارد. مطمئنا کمیسیون بعدی که شکل می‌گیرد از کمیسیون قبلی عملکرد بهتری خواهد داشت.
,
 
,
وی درباره برنامه ریزی برای بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان داشت: جلسات مقدماتی را در کمیته ملی المپیک شروع کرده‌ایم. در مورد سیاست‌های کلان این رویداد بحث کردیم و رعایت نکته‌ای بود که مقام معظم رهبری عنوان کردند، مد نظر قرار دادیم. کسانی انتخاب می‌شوند که امکان مدال آوری آن‌ها بالا باشد و تلاش می‌کنیم این دوره هدف گذاری را به سمت این ببریم که از جایگاه ششم دوره قبل به سمت جایگاه چهارم یا پنجم برویم و این هدف گذاری دور از انتظار نیست. ما با جهش جدیدی در بازی های آسیایی هانگژو روبه‌رو خواهیم شد.
,
 
,
صالحی امیری در مورد معرفی کادرسرپرستی بازی‌های آسیایی نیز تاکید داشت: تقریبا در حال نهایی شدن است و حداکثر تا پایان مهر رسمی اعلام می‌کنم.
,
 
,
رییس کمیته ملی المپیک در مورد تیم فوتبال امید اذعان داشت: جلساتی را با عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال داشتیم و با همکاری دو جانبه، مسیر را جلو می‌بریم. طبق روالی که همیشه بوده است کمیته ملی المپیک در مورد مسائل فنی دخالتی نمی‌کند و در فرآیند مدیریت و مالی حمایت می‌کند. خوشختانه ما با عزیزی خادم تفاهم حداکثری داریم و هیچ مشکلی نداریم. مهدی مهدوی‌کیا نیز قهرمان به نام ایران زمین است و حضور او در تیم امید آینده خوبی را نوید می‌دهد.
,
 
,
صالحی‌امیری درخصوص آنالیز انجام شده از وضعیت کاروان در المپیک توکیو تصریح داشت: بیش از ۱۰ جلسه برای بررسی ابعاد فنی برگزار شد. تقریبا جمع بندی نهایی انجام شد و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردیم و با تمام تیم‌ها جلسه گذاشته و نقاط ضعف و قوت و پیشنهادات ارائه می‌شود. اما این را هم فراموش نکنیم که ما در شرایطی  این جایگاه را در المپیک پیدا کردیم که در وضعیت قرمز کرونا بودیم و نکته بعدی وضعیت اقتصادی بود به گونه‌ای که برای حضور در رویداد بازی‌های آسیایی جاکارتا والمپیک جوانان ۸ میلیارد تومان هزینه شد اما برای المپیک توکیو ۲۲ میلیارد تومان هزینه کردیم.
,
 
,
وی در پایان گفت‌وگو با رادیو ورزش گفت: عدم اطمینان از برگزاری المپیک نیز روی قهرمان تاثیر می‌گذاشت با همه این شرایط، ما در آسیا چهارم شدم و ۲۶ کشور اروپایی نیز بعد از ایران قرار گرفتند.نتیجه المپیک توکیو قابل دفاع است و بعد از لندن نتیجه بزرگی بود.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه