اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور:

باید برای قهرمانان و مدال آوران کشور زیرساخت های فعالیت ایجاد شود/ راه اندازی ۵۰۰ مرکز رشد شتاب دهنده و ۳۲ مرکز نواوری در بسیج

باید برای قهرمانان و مدال آوران کشور زیرساخت های فعالیت ایجاد شود/ راه اندازی ۵۰۰ مرکز رشد شتاب دهنده و ۳۲ مرکز نواوری در بسیج
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: یک انقلاب علمی در کشور شروع شده و برای اینکه این موضوع به یکی از مولفه های اقتدار کشور تبدیل شود؛ باید ببینیم دشمنان چه مولفه های اقتداری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مهدی رحیمی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه چهاردهمین لیگ علمی پایا اظهار کرد: مقام معظم رهبری  در بیانیه گام دوم توصیه به علم و فن آوری را جزء توصیه اول قرار می دهند که وقتی رهبری این توصیه را اول قرار می دهد باید تمام مسئولان و سیاست گذاران نظام آن را سرمشق و به آن عمل کنیم و این حتما نشان از اهمیت عرصه علم و پژوهش در اقتدار کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور تصریح کرد: یک انقلاب علمی در کشور شروع شده و برای اینکه این موضوع به یکی از مولفه های اقتدار کشور تبدیل شود؛ باید ببینیم دشمنان چه مولفه های اقتداری دارند.

,

وی ادامه داد: مولفه های اقتدار کشور ما مقام معطم رهبری و بعد از ان مردم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت است.

,

*باید با برنامه ریزی مدون و اساسی در بلند مدت به اقتدار و مرجعیت علمی برسیم

, *باید با برنامه ریزی مدون و اساسی در بلند مدت به اقتدار و مرجعیت علمی برسیم, *باید با برنامه ریزی مدون و اساسی در بلند مدت به اقتدار و مرجعیت علمی برسیم,

مهدی رحیمی خاطرنشان کرد: علت توصیه اول مقام معظم رهبری به علم و پژوهش این است که یک دوره ای در علم مرجعیت علمی بودیم و باید با برنامه ریزی مدون و اساسی در بلند مدت به اقتدار و مرجعیت علمی رسیده که قبل از ان نیاز به توسعه علم و فن اوری در کشور ایجاد کنیم

,

وی بیان کرد: وجود سرمایه های  انسانی در تراز جهانی از شاخصه اصلی مرجعیت علمی است؛ برای رسیدن به مرجعیت علمی است که باید برنامه ریزی شود و برای قهرمانان و مدال آوران کشور بستر سازی و زیرساخت ایجاد شود که در کشور بمانند و کشور خود را به مرجعیت علمی برسانند.

,

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور با بیان اینکه هرگز کشورهای توسعه یافته اجازه نمی دهند حتی یک نفر نخبه آن ها و استعدادهای برترشان از کشور خارج شود، افزود: بالای هفتاد درصد دانشمندان کشورهای غربی مهاجران هستند و بسیاری از این دنشمندان ایرانی هستندکه این مصیبتی برای کشور است.

,

وی با بیان اینکه در این دولت با تعاملاتی بین بسیج و دولت اتفاق خواهد افتاد برای نگهداشت و توامندسازی استعدادها و برای رساندن این افراد به دانشمندان تراز اول جهانی برنامه ریزی خواهد شد، جاده توسعه علم و فن آوری توسط کشورهای پیشرفته مشخص شده و ما نیز لاجرم باید از آن استفاده کنیم اما  این شرط لازم است ک شرط کافی افزودن روحیه جهادی علم و فنی اوری است

,

رحیمی ادامه داد: اگر می خواهیم در علم و فناوری زبانزد شویم باید جهاد با ابرو را مد نظر و در اولویت قرار دهیم.

,

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور با بیان اینکه حرکت های ما باید نوآور باشد، گفت: انقلاب اسلامی در علومی که از منشا باشد می تواند مرجع باشد و علوم درون زا می تواند ما را به مرجعیت علمی برساند.

,

وی با بیان اینکه اگر مقلد بودیم امکان ندارد به مرجعیت علمی برسیم، گفت: اگر می خواهیم فاصله تراز قدرت علمی کشور  با تراز علمی جهان را کم کنیم نیاز به نوآوری از منشا داریم و باید نگاه ما از نگاه مقلد به نوآور علم و فن اوری ایرانی اسلامی تغییر کند.

,

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور بیان کرد: برای اینکه به مرجعیت علمی برسیم باید پژوهشگران، محققان، جوانان و مدال آوران و استعدادهای برتر ما در تراز جهانی قرار گیردند.

,

رحیمی با بیان اینکه ما باید جهش علم و فن آوری در کشور ایجاد کنیم، گفت: همچنین باید از مرزهای علم و دانش عبور کنیم که برگزیدگان و استعدادها می توانند از این مرزها عبور کنند.

,

*هفت راهبرد در عرصه علمی برای بسیج تعریف کردیم

, *هفت راهبرد در عرصه علمی برای بسیج تعریف کردیم, *هفت راهبرد در عرصه علمی برای بسیج تعریف کردیم,

مهدی رحیمی گفت: قبل از توسعه علم و فناوری باید جهشی در تولید علم نافع صورت گیرد که علم نافع علمی است که نیاز کشور را حل کند.

,

وی گفت: جریان جهانی دانش به ما اجازه مرجعت علمی را نمی دهد که ما باید در مقابل این جریان، جریان انقلابی و ملی دانش راه اندازی کنیم که این با توانمند سازی برگزیدگان است.

,

رحیمی با بیان اینکه هفت راهبرد در عرصه علمی برای بسیج تعریف کردیم، گفت: راهبری که مربوط به برگزیدگان است این است که شناسایی، شبکه سازی توانمدسازی هدفمند، به کارگیری و شکوفا سازی استعدادهای مختلف علمی بویژه نوجوانان و جوانان به منطور تربیت میدان محور سرمایه انسانی تراز های انقلاب است.

,

مهدی رحیمی گفت: در نقشه راه قرار است ۵۰۰ مرکز رشد شتاب دهنده و ۳۲ مرکز نواوری در بسیج راه اندازی شود و این مراکز بتوانند بسترسازی ۴۰ هزار شرکت دانش بیان در کشور را فراهم کنند و این شرکت ها اقتصاد کشور را دگرگون می کند.

,

وی گفت: جریان سازی و گفتمان جهاد علمی با تاسی از گفتمان جهاد دفاع مقدس جز برنامه هایی است که در نقشه راه دیده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه