اخبار داغ

دفاع مقدس، کلید واژه مورد توجه کاربران فضای مجازی/#االگوی_دفاع مقدس همچنان زنده و پویا در بین جامعه است

دفاع مقدس، کلید واژه مورد توجه کاربران فضای مجازی/#االگوی_دفاع مقدس همچنان زنده و پویا در بین جامعه است
کلید واژه الگوی دفاع مقدس، همزمان با شروع هفته گرامیداشت دفاع مقدس مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی استان اصفهان قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ دفاع مقدس، نام‏ آشناترین واژه در قاموس حماسه‏ های تاریخ عزت آفرین و عبرت آموز ایران و یادآور دلاورمردی و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی است که خاطرات ایثار و گذشت آنان، برای همیشه در تاریخ شکوهمند مردم ایران به یادگار خواهد ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

به مناسبت فرار سیدن هفته گرامیداشت دفاع مقدس، کلید واژه “الگوی_دفاع_مقدس” مورد توجه فعالان انقلابی فضای مجازی استان اصفهان در شبکه های اجتماعی توئیتر و اینستا قرار گرفت.

,

کاربران فعال فضای مجازی، با بهره گیری از سیره و الگوی رزمندگان و قهرمانان دوران دفاع مقدس حول محور: “تداوم روحیه جهادی” و “ضرورت الگوبرداری از مدل مدیریت فرماندهان دفاع مقدس” محتوا تولید کرده و با انتشار در کانال ها و گروهها این فرهنگ غنی را بازخوانی کردند.

,

, ,

 

,

برخی از کاربران توئیتر با بهره گیری از هشتگ الگوی دفاع مقدس به اهمیت قدرت و توان نظامی کشور و لزوم پیشرفت در صنایع دفاعی پرداخته اند. کاربری توئیت کرده است:« این دفاع مقدس 8 ساله بود که به ما فهماند توان نظامی برای هر کشوری مهم و اساسی هست الگوی دفاع زمینه پیشرفت صنایع دفاعی ما شد»

,

, ,

 

,

برخی از کاربران هم با انتقاد از مسئولان کشور به دلیل بهره نگرفتن از تجارب رزمندگان و شهدا در مدیریت کشور، به ایستادگی و مقاومت جوانان رزمنده تا پای جان برای بیرون راندن دشمنان متجاوز اشاره کرده و از مسئولان خواستند که در دوران مسئولیت خود تلاش و مقاومت را از شهدا بیاموزند و سیره آنان را الگوی عملی خود قرار دهند. کاربری به نام ارغوان ذیل هشتگ الگوی دفاع مقدس نوشته است «الگوی دفاع مقدس جوانانی هستند که مردانه در برابر تجاوز بیگانگان ایستادند و جانفشانی کردند مسئولین چنین افرادی را سرلوحه کار خود قرار دهند»

,

 

,

, ,

تعداد دیگری از کاربران نیز با استناد به وصیتنامه های شهدا، تسبیح و سجاده و عبادتگاه تنها مسیر و قله پرواز برای رسیدن به رضای پروردگار نیست بلکه با ساده زیستی و جهاد برای خدا در میدان مبارزه هم می توان به لبخند رضایت و آغوش خدا رسید. کاربر گل طاها با هشتگ الگوی دفاع مقدس به نقل از شهید آوینی توئیت زده؛ «مکه برای شما، فکه برای ما بالی نمیخواهم، با همین پوتین های کهنه ام می توانم به آسمان ها بروم»

,

, ,

 

,

برخی دیگر از کاربران هم به توطئه ها، ترورها و تحریم های دشمنان بر علیه ملت ایران و تلاش برای ایجاد یاس و ناامیدی آنان در 42 سال گذشته اشاره کرده و ایستادگی و پشتیبانی ملت ایران در عرصه های سخت و حساس را تحسین کرده اند و ادامه این راه را یادآور شده اند. کاربری همراه با تصویر رزمندگان دوران دفاع مقدس توئیت زده «ملتی که در دوران دفاع مقدس زخم ها خورد اما از پا ننشست»

,

, ,

 

,

برخی دیگر از کاربران نیز با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی از جای خالی عکس شهدا در متن جامعه و زندگی ها انتقاد کرده و بیان کردند که شهدا متعلق به همه ملت ایران است و تصاویر انها باید همواره در برابر دیدگان باشد تا مبادا شهدا و راهشان فراموش شود یا دچار انحراف و خطا شویم. کاربر بانوی انقلابی بخشی از صحبتهای شهید حاج قاسم سلیمانی را منتشر کرده و نوشته، «شهید حاج قاسم سلیمانی: من معتقدم هر ایرانی باید در خانه خود یک عکس شهید داشته باشد و حس تعلق به شهید نباید محدوده مشخص به نام خانواده شهید باقی بماند»

,

, ,

 

,

تعدادی دیگر از کاربران نیز ذیل هشتگ الگوی دفاع مقدس از برخی کانال و گروه های مجازی که با هدف به انحراف کشاندن جوانان تشکیل شده اند انتقاد و به روزهای خاطره انگیز حضور جوانان در کانال های خط مقدم جبهه ها اشاره کرده اند. صفحه کاربری ریحانه خلقت با تصویری از چهره بشاش رزمندگان توئیت زده »و کانال هایی که دیگر عضو نمی پذیرند«

,

, ,

 

,

از نخستین روز همه گیری و شیوع گسترده بیماری کرونا که متاسفانه تعداد زیادی از هموطنان را به گام مرگ کشاند، پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با این بیماری قرار گرفتند و شبانه روز برای نجات جان هموطنان تلاش کردند و در این راه تعدادی از آنان جان خود را از دست دادند. برخی از کاربران شبکه های اجتماعی  ذیل هشتگ الگوی دفاع مقدس از زحمات کادر درمان قدردانی کردند. صفحه کاربری دختر بی بی مریم با تصویری از کادر درمان توئیت زده «همچون شهدا, در جبهه سلامت هم گوش به فرمان ولی فقیه»

,

, ,

 

,

حادثه غم انگیز درگذشت شهادت گونه نوجوان 15 ساله «علی لندی» که با جثه ظریف و کوچک خود برای نجات دو هموطن شجاعانه به دل آتش می زند و پس از نجات آنها خود گرفتار شعله های سرکش آتش می شود همه ملت ایران را متاثر کرد. این نوجوان انقلابی حماسه ای خلق کرد تا یادمان نرود که مردانه زیستن به سن و سال و اندام قوی هیکل داشتن نیست بلکه به مرام و مکتبی است که در آن پرورش یافته ای و ما در تاریخ کشورمان چنین بزرگ مردانی کم نداریم در هر مقطعی، گوشه ای از خاک حاصل خیز غیرت و شجاعت کشورمان نام یکی از آنان را بلندآوازه می کند علی لندی نیز همانند بهنام محمدی و محمدحسین فهمیده ها، نوجوانان عاشورایی را الگوی خود قرار داده بود که آوازه اش به گوش همه مردم ایران و دیگر کشورها رسید.

,

تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی به اقدام شجاعانه این نوجوان پرداخته اند. صفحه کاربری تیر دخت ذیل هشتگ الگوی دفاع مقدس نوشته: «گاهی دهه هشتادی این انقلاب به اندازه جوانان اوایل انقلاب حماسه ساز می شوند»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه