اخبار داغ

بانک مرکزی از تجارت میان ایران و سریلانکا حمایت می کند

بانک مرکزی از تجارت میان ایران و سریلانکا حمایت می کند
رئیس کل بانک مرکزی گفت: گسترش روابط تجاری و بانکی دو کشور بر اساس تامین مالی صادرات و واردات و ارائه سازوکارهای پرداخت و دریافت به طور مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانک مرکزی، اکبر کمیجانی امروز در دیدار با وزیر انرژی کشور سریلانکا ضمن استقبال از گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور و با اشاره به سابقه روابط تجاری میان ایران و سریلانکا افزود: انتظار می‌رود سریلانکا از منافع کشور ایران در محافل بین المللی به عنوان کشوری مستقل حمایت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
کمیجانی با تاکید بر پشتیبانی بانک مرکزی و نظام بانکی ایران از تأمین مالی صادرات و واردات بین دو کشور و ارائه سازوکارهای (مکانیزم‌های) پرداخت و دریافت به طور مستقیم و غیر مستقیم افزود: گسترش روابط تجاری و صادرات و واردات متقابل و نیز حل و فصل مسائل مالی بین دو کشور بر اساس تفاهمات و مذاکرات صورت گرفته در دستور کار است و این دیدار می‌تواند سرآغازی برای بسط روابط تجاری و بانکی بین دو کشور باشد.
,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی به منظور انعطاف هرچه بیشتر و یافتن راه‌هایی برای گسترش همکاری‌ها میان دو کشور، پیشنهاد ایجاد کارگروهی متشکل از متخصصین کشور سریلانکا، کارشناسان بانک مرکزی، تجار و سایر فعالان اقتصادی را به منظور بررسی راهکارهای گسترش همکاری‌های تجاری و نیز راهکارهای تسویه بدهی ارائه کرد.
,
 
,
وزیر انرژی کشور سریلانکا در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: کشور سریلانکا از گسترش همکاری‌ها با کشور ایران استقبال می‌کند و با وجود محدودیت‌های پیش رو، علاقمند به گسترش تجارت متقابل و استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد منافع دو طرف است و از کلیه پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی در این زمینه استقبال می‌کند.
,
 
,
همچنین در این دیدار مقام سریلانکایی از پیشنهادات بانک مرکزی درخصوص افزایش همکاری‌های تجاری استقبال کرد. به گفته وی سریلانکا در شرایط دشوار بین‌المللی در کنار ایران خواهد بود و از منافع این کشور حمایت خواهد کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه