اخبار داغ

گزارش؛

رنج باغداران و چه کنم چه کنم مسئولان در کاکان/ سود جواهر کاکان در جیب دلالان

رنج باغداران و چه کنم چه کنم مسئولان در کاکان/ سود جواهر کاکان در جیب دلالان
گرانی سبد، نبود صنایع تبدیلی ، سردخانه و عدم حمایت از بازار فروش سیب در منطقه کاکان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا سود این جواهر را دلالان و رنج آن را باغداران ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس سیب، جواهری اعجاب‌انگیزدر میان میوه‌های موجود طبیعت است که از کامل‌ترین خوراکی‌های طبیعی محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این میوه بهشتی با خواص طلایی تولیدش در کهگیلویه و بویراحمد از 120 تن پا را فراتر گذاشته تا سایه سیاه دلالان بر سر باغات استان بخصوص در کاکان قطب تولید سیب سرزمین چهار فصل چالشی مهم برای باغداران این منطقه باشد.

,

نان بی زحمت دلالان از کشت باغداران کاکانی ، و نبود صنایع تبدیلی و سردخانه همه دست به دست هم داده اند تا کشاورزان این منطقه رنج فراوانی را از چه کنم چه کنم مسئولان و بی دتبیری آنها ببرند.

,

با فصل برداشت محصولات باغی و زراعی به یک باره مسئولان استان یادشان می افتد که برای صنایع تبدیلی ، انبار ، بازار فروش و سردخانه این محصولات باید کاری می کردند تا کلنگ های دقیقه 90 ثمر این بی تدبیری ها شود.

,

سیب در بازار شهر یاسوج قیمتی بالغ بر 20 هزار تومان دارد اما باغدار تنها یک چهارم از این قیمت را برای زحمتی که کشیده دریافت می کند و به اجبار باید 15 هزار تومان از این مبلغ در جیب فروشندگان و دلالان برود.

,

قیمت بالای سبد و کمبود آن از دیگر مشکلاتی است که علاوه بر کمبود فضا و سرخانه باعث می شود تا زحمت را باغدار بکشد و سودش را دلال ببرد.

,

مهمترین موضوعی که سالانه داد باغداران همه استان و این منطقه را دراورده است نبود سردخانه و صنایع تبدیلی است.

,

صنایع غذایی، بیش از ۸۵ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به بخش کشاورزی را تشکیل می دهد و با توجه به آثار مستقیم و غیرمستقیم این صنایع از نظر تولید و اشتغال که در بخش کشاورزی بر جای می‌گذارد موجب رشد و شکوفایی، در سطح کلان اقتصادی می شود.

,

با توجه به اینکه شعار سال ، «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است و  امروز در شرایط تحریم قرار داریم می‌طلبد دولت حمایت‌ها را از ظرفیت داخلی بیشتر کرده و موانع را از سر راه تولید برداشته و با ایجاد صنایع تبدیلی و خرید تضمینی محصول رونق تولید را افزایش دهد.

,

منطقه کاکان یکی از قطب های باغداری در کهگیلویه و بویراحمد که تولید سیب درختی سالم و ارگانیک آن در کشور زبانزد عام و خاص است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه