اخبار داغ

کمیته پارالمپیک آسیا از موفقیت قاره پهناور در توکیو 2020

مجید راشد: قاره آسیا بار دیگر قدرت خود را در بازی های پارالمپیک به رخ کشید

مجید راشد: قاره آسیا بار دیگر قدرت خود را در بازی های پارالمپیک به رخ کشید
رئیس کمیته پارالمپیک آسیا گفت: قاره آسیا بار دیگر قدرت خود را در بازی های پارالمپیک به رخ کشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، وب سایت کمیته پارالمپیک آسیا با انتشار گزارشی به عملکرد کشورهای آسیایی در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این گزارش آمده است: کشورهای آسیایی با عملکرد درخشانی که در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ از خود به نمایش گذاشتند، بار دیگر ثابت کردند از قدرت های برتر جنبش پارالمپیک هستند.

,

بازی های  پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ سرانجام پس از یک سال انتظار با حضور ۱۶۲ کشور برگزار شد. در این دوره از بازی ها در مجموع ۲۴ کشور از آسیا حضور پیدا کردند و موفق به کسب ۴۱۰ مدال شدند. در صدر این کشورها، چین با کسب ۲۰۷ مدال (۹۶ طلا) موفق شد جایگاه اول را از آن خود کند و از تمام ۲۳ کشور آسیایی حاضر در بازی ها، مدال های بیشتری در کارنامه خود ثبت کند.

,

ژاپن میزبان که در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو موفق به کسب طلا نشده بود، در این دوره نمایش خوب خود را با ۱۳ طلا کامل کرد و دو پله بالاتر از ایران قرار گرفت. ایران هم با کسب ۲۴ مدال (۱۲ طلا) موفق شد در جایگاه سیزدهم قرار گیرد.

,

مجید راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا، در خصوص عملکرد ورزشکاران آسیایی حاضر در این دوره از بازی ها گفت: باعث افتخار من است که در یکی از بهترین بازی های پارالمپیک حضور پیدا کرده ام. کشورهای آسیایی بار دیگر موفق شدند عملکرد خود را ارتقاء دهند و توانمندی های شان را به دنیا نشان دادند. او در ادامه افزود: ورزشکاران قاره کهن توانستند بیش از ۴۰۰ مدال کسب نموده و طلاهای بیشتری نسبت به ریو ۲۰۱۶ در کارنامه شان به ثبت رسانند، اما علاوه بر کسب افتخارات و مدال های بی شمار، لحظات بسیار مهمی از قبیل حضور ورزشکاران افغانستان در توکیو ۲۰۲۰ آفریده شد.

,

مجید راشد همچنین با ستایش از کشور میزبان گفت: من از مردم ژاپن برای برگزاری این بازی ها قدردانی میکنم. رفتار محبت آمیز و دوستانه تمام ژاپنی ها از جمله داوطلبان حیرت انگیز بود. بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ تا ابد در ذهن ها به یادگار می ماند.

,

در بازی های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ علاوه بر نام های بزرگی چون زهرا نعمتی کماندار ایرانی، شینگو کانیدا تنیسور ژاپنی و تیم والیبال نشسته ایران، ورزشکاران جوانی از آسیا عملکرد خیره کننده ای از خود برجای گذاشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه