اخبار داغ

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران:

ایران در دنیا به عنوان قطب تأثیر گذار در فرایندهای ژئوپلیتیک می درخشد/ مرگ ما زمانی است که فرهنگ دفاع مقدس را از ما بگیرند

ایران در دنیا به عنوان قطب تأثیر گذار در فرایندهای ژئوپلیتیک می درخشد/ مرگ ما زمانی است که فرهنگ دفاع مقدس را از ما بگیرند
امیر غلامعلیان‌ گفت: اقتدار و امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به گونه ای است که ما به عنوان یکی از قطب های تأثیر گذار در تمام فرایندهای ژئوپلیتیک و استراتژیک در دنیا می درخشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امیر سرتیپ ‌دوم غلامعلیان‌ ظهر امروز ضمن عرض تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تقارن بسیار مقدسی وجود دارد که اربعین حسینی و اربعین دوران دفاع مقدس در یک زمان است؛ این اعتقاد را داریم که چهل سال پیش کربلا و عاشورای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چهل سال نیروهای رزمنده با عزت، پایمردی و جانفشانی نگذاشتند وجبی از خاک جمهوری اسلامی ایران زیر چکمه های نحس بعثی ها به اشغال در آید.

وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس در تارک انقلاب اسلامی ایران به مانند نگین ارزشمند می درخشد و چنانچه کالبد شکافی بر تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، مشاهده می کنیم که دوران دفاع مقدس یکی از بی نظیرترین دوران انقلاب اسلامی ایران است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه چهل سال گذشت و ما در این مدت به عزت و پایمردی رسیدیم، اظهار کرد: اقتدار و امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به گونه ای است که ما به عنوان یکی از قطب های تأثیر گذار در تمام فرایندهای ژئوپلیتیک و استراتژیک در دنیا می درخشیم.

امیر غلامعلیان افزود: امروز ما در سایه بهره برداری از تجربیات دوران دفاع مقدس، به عنوان قدرت تأثیر گذار منطقه و در بسیاری از جاها به عنوان قدرت فرا منطقه ای تبدیل شده ایم؛ کشوری که تجهیز شده بود که ژاندارم منطقه باشد تا منافع آمریکا را تضمین کند، امروز به عنوان قطب تأثیر گذار در فرایندهای سیاسی و ژئوپلیتیک خود را به دنیا نشان می دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی ماندگار شد به دلیل وجود نیروهای مسلح بود، عنوان کرد: در ابتدای جنگ آنچه که موجب تثبیت دشمن در منطقه شد و اجازه ورود دشمن را به مرزهای ما نداد، وجود عزت آفرین ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با تأکید بر اینکه سال ابتدایی جنگ به حق سال سرنوشت ساز جنگ تحمیلی بود،  ابراز کرد: امام راحل معمار بزرگ انقلاب در 28 فروردین 58 فرمان دادند که ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نظام بماند و این نهاد در طول دوران دفاع مقدس، خود را نشان داد.

این مقام مسئول بیان کرد: در سال های اول جنگ و انقلاب که کشور درگیر بحران های قومیتی، استقلال طلبانه و غیره در نقاط مختلف کشور بود، مشاهده می کنیم که ارتش با قدرت وارد عمل و فتنه ها را سرکوب می کند و پس از آن با بدنه ضعیف و رنجور وارد دفاع مقدس می شود و دو روز پس از شروع جنگ تحمیلی با توان تحلیل رفته اولین عملیات آفندی خود را در منطقه پاسگاه سنگی ایلام انجام می دهد.

امیر غلامعلیان گفت: پس از اولین سال جنگ، قرارگاه های مشترک ارتش و سپاه شکل گرفت و با این اتحاد مقدس، عملیات های گسترده یکی پس از دیگری انجام داده شد و توانستیم دشمن را مرحله به مرحله از کشور بیرون برانیم و اقتدار و سربلندی برای جمهوری اسلامی ایران ماند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه سربازان به عنوان بدنه اصلی نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس و انقلاب حماسه آفریدند، خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس در تاریخ تاریخ انقلاب نباید به فراموشی سپرده شود و مرگ، نابودی و زوال ما زمانی است که فرهنگ دوران دفاع مقدس را از ما بگیرند که نباید بگذاریم این اتفاق رخ دهد؛ بنابراین هر جا که تریبون در اختیار ماست باید تجربیات دوران دفاع مقدس را برجسته و به مردم نشان و انتقال دهیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه