اخبار داغ

آغاز طوفانی پاییز در گلستان/ امیدواری مردم به تداوم بارش‌ها

آغاز طوفانی پاییز در گلستان/ امیدواری مردم به تداوم بارش‌ها
بعد از گذشت چهار روز از فصل زیبای پائیز شاهد بارش رحمت الهی در استان گلستان هستیم، فصل هزار رنگ با آغاز طوفانی به استقبال مردم آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، بالاخره پائیز آن روی خوش خود را نشان داد و در آغازین روزهای فصل سوم سال مردم استان گلستان شاهد یک روز پربارش از رحمت الهی هستند، سیگنال‌هایی که خبر از تداوم خشکسالی می‌دادند امروز مختل شد و حالا چشمان مردم به آسمان خیره شده تا شاهد تداوم این روزهای پربرکت باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بغض آسمان شکست و فصل پائیز به برکت باران رحمت الهی نوید روزهای خوش را می‌دهند، بارش باران هم اکنون اقصی نقاط مختلف استان گلستان را درنوردیده است.

,

البته بارش‌های پائیزی به همراه باد شدید باعث شکستن برخی درختان، قطعی برق و خسارت‌هایی در برخی نقاط استان شده است.

,

هواشناسی استان اعلام کرده است که با تقویت جریانات شمالی ابتدا شاهد وزش باد نسبتا شدید و در برخی نقاط پدیده گرد و غبار و خاک، رعد و برق، کاهش دما و در ارتفاعات شاهد مه هستیم، طی این مدت مناطق کوهپایه ای و کوهستانی بارش بهتری را خواهند داشت و فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد.

,

بنابراین احتمال آبگرفتگی برخی معابر و همچنین بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نیست و مردم باید از رفتن به حواشی رودخانه‌ها پرهیز کنند.

,

با آغاز بارش ها معابر شهری دچار آبگرفتگی شده و تردد خودروها را کند کرده است. از روز دوشنبه تا چهارشنبه جوی نسبتا آرام در استان گلستان پیش بینی شده است.

,

رئیس گروه پیش بینی و هشدارهای جوی اداره کل هواشناسی گلستان گفت: با نفوذ زبانه های سامانه پرفشار و در پی آن شمالی شدن جریانات شاهد افزایش ابر، کاهش دما و بارش باران در استان هستیم.

,

محمود محمدقلی پور افزود: از روز گذشته با تقویت سامانه بارشی، بر شدت بارندگی افزوده شده و هم اکنون در شهرهای مختلف به خصوص در نواحی کوهپایه ای و کوهستانی شاهد بارش باران هستیم.

,

وی تأکید کرد: با فعالیت این سامانه احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

,

طبق گفته محمدقلی پور با عبور سامانه بارشی از روز دوشنبه تا عصر روز چهارشنبه هوای استان نسبتاً آرام خواهد بود

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه