اخبار داغ

دادستان کل کشور:

نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم / احیای مساجد از ضروریات است

نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم / احیای مساجد از ضروریات است
حجت الاسلام منتظری با اشاره به جایگاه مساجد و فعالیت‌های گسترده مسجد محور پیش از انقلاب، ضمن ابراز تأسف از کمرنگ شدن این جایگاه، خواستار احیای مساجد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت با حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حجت الاسلام منتظری در این دیدار اظهار داشت: آنچه که از حیات پیامبر (ص) و امیرمومنان (ع) به ما رسیده در دوران بسط ید و حاکمیت شأن محور مسجد بوده است؛ هرچند حکومت به این مقدار گسترده نبوده ولی مسجد اهمیت داشته است.
,
 
,
وی با بیان اینکه ما باید بین مسجد قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تفاوت قائل شویم، گفت: پس از انقلاب تا چند سال درگیر جنگ بودیم و مسجد شرایط خود را داشت؛ اعزام و پشتیبانی از جبهه عمدتاً با محوریت مساجد صورت می‌گرفت.
,
 
,
دادستان کل کشور افزود: متأسفانه پس از دفاع مقدس مسجد و برنامه‌های آن در محاق قرار گرفت و فعالیت‌ها کاهش پیدا کرد؛ احیای مساجد یکی از ضروریات است.
,
 
,
نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم / احیای مساجد از ضروریات است
, نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم / احیای مساجد از ضروریات است,
 
,
حجت الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد موفقیت مسجد مرهون عملکرد امام جماعت فعال است؛ امام جماعت هم باید توانمند بوده و هم ممحض در کار این کار باشد. امروزه یکی از اقشار آسیب پذیر از لحاظ اقتصادی ائمه جماعات هستند. روحانی ای می‌تواند تأثیرگذار باشد که خود آگاهی و توانایی کاریی داشته باشد.
,
 
,
وی ضمن تأکید بر اینکه دولتی کردن مساجد به هیچ وجه کار درستی نیست، گفت: مساجد باید یک مدیریت متمرکز داشته باشد.
,
 
,
دادستان کل کشور به نقش مساجد در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: اگر سازمان تبلیغات بتواند در مساجد، به ویژه مساجد مهم، مراکز مشاوره راه اندازی کند خوب است.
,
 
,
حجت الاسلام منتظری افزود: همچنین با همکاری شورای حل اختلاف می‌توان بخشی از این امور را در برخی مساجد انجام داد و خود امام جماعت به عنوان رئیس شورای حل اختلاف باشد.
,
 
,
در بخش دیگر این دیدار حجج اسلام قمی و میرمحمدیان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهادی امامان محله در مساجد سراسر کشور ارائه کردند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه