اخبار داغ

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی آغاز شد؛

ضریح‌های حرم عبدالعظیم(ع) بسته است/ برپایی موکب‌های تست پی. سی. آر و واکسن در مسیر پیاده‌روی

ضریح‌های حرم عبدالعظیم(ع) بسته است/ برپایی موکب‌های تست پی. سی. آر و واکسن در مسیر پیاده‌روی
مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل محدود در کربلای ایران آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۰ از صبح امروز در تهران آغاز شده و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به طور خودجوش از نقاط مختلف تهران تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) پیاده‌روی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
همه ساله تعداد زیادی از دلدادگان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام که به هر دلیلی نمی‌توانند خود را به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلای معلا برسانند، خود را به کربلای ایران رسانده و با پیاده‌روی در مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری به اقامه عزا می‌پردازند.
,
 
,
سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم معنوی برگزار نشد و امسال نیز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به طور محدود از صبح امروز برگزار می‌شود.
,
 
,
میزبانی بقاع متبرکه از زائران
, میزبانی بقاع متبرکه از زائران,
 
,
سید محمد سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اظهار کرد: بقاع متبرکه در شهرستان ری در طول ماه‌های محرم و صفر با برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی میزبان عاشقان اهل بیت علیهم السلام بودند.
,
 
,
وی گفت: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی نیز برنامه‌های سخنرانی و مداحی تدارک دیده شده و بر این اساس ۱۷ امامزاده در سطح شهرستان میزبان علاقه مندان هستند همچنین ۱۷ موکب رفاهی و فرهنگی نیز دایر شده است.
,
 
,
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در این ایام گفت: طی حدود ۹ ماه گذشته بیش از ۱۷ هزار و پانصد بسته معیشتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و تحصیلی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.
,
 
,
برپایی موکب‌های تست پی. سی. آر و واکسن در مسیر پیاده‌روی
, برپایی موکب‌های تست پی. سی. آر و واکسن در مسیر پیاده‌روی,
 
,
مهرداد سلامی  مسئول بهداشت محیط اداره بهداشت شهرستان ری با بیان اینکه تمام مراکز واکسیناسیون در روز اربعین فعال هستند، گفت: در مسیر پیاده روی اربعین در شهرری موکب‌های سلامت برپا شده و ۲۰ پایگاه انجام تست پی. سی. آر و تزریق واکسن کووید ۱۹ نیز به زائران خدمات ارائه می‌دهند.
,
 
,
وی با اشاره به نظارت و بازرسی ماموران بهداشتی از کلیه مواکب و توزیع مواد غذایی تاکید کرد: زائران عزیز در مسیر پیاده روی با رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری، استفاده از ماسک، خودداری از تجمع، عدم استفاده از مواد غذایی غیربهداشتی، استفاده از مهر و سجاده شخصی به سلامت خود و سایر شهروندان کمک کنند.
,
 
,
ضریح‌های حرم عبدالعظیم(ع) بسته است
, ضریح‌های حرم عبدالعظیم(ع) بسته است,
 
,
 آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد: نحوه حضور زائران در حرم مطهر به نحوی طراحی شده که پس از سلام از راه دور، بدون ورود به فضای محدود ضریح‌های مقدس از مسیرهای تعیین شده عبور کنند و غیر از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در نقاط تعیین شده، هیچگونه برنامه دیگری که موجب توقف یا تجمع زائران باشد در آستان برگزار نخواهد شد.
,
 
,
برپایی ۲۰۰ غرفه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین
, برپایی ۲۰۰ غرفه در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین,
 
,
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ تهران با اشاره به برپایی ۲۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی اربعین، اظهار کرد: ۲۰ غرفه شامل موکب خبری، امداد و گمشدگان، پایگاه سلامت و خدمات بهداشتی، غرفه اداره ورزش، آموزش شهروندی و مدیریت پسماند، عفاف و حجاب و تشکل‌های مردم نهاد به شهروندان خدمات ارائه خواهند داد.
,
 
,
بازگشت ۵۰۰ هزار نفر از زائران با مترو
, بازگشت ۵۰۰ هزار نفر از زائران با مترو,
 
,
فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به استقرار ۵۶۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران از شهرری گفت: ناوگان اتوبوسرانی تهران از ساعات اولیه بامداد آماده باش هستند همچنین پارکینگ‌های شهدای شاملو، سیدالشهدا(ع)، ضلع شرقی حرم، بلوار شهدای ایرانیت، عطر یاس و خیابان شهید زهره‌وند آماده‌سازی شده است.
,
 
,
شهردار منطقه ۲۰ تصریح کرد: ۲۲۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون برای بازگشت زائران به قرچک و ورامین از خیابان شهدای ۱۸ دی، خیابان شهید بیات و پارکینگ سیدالشهدا(ع) تدارک دیده است و مترو نیز با کاهش زمان رسیدن قطارها به سه دقیقه‌ونیم، آمادگی برای بازگشت ۵۰۰ هزار نفر را دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه