اخبار داغ

فرمانده سپاه سبزوار خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای دیار سربداران

راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای دیار سربداران
موحدنیا گفت: با توجه به اهمیت زندگینامه و وصیت‌نامه‌های شهدا، سامانه جامع اطلاعات شهدای دیار سربداران راه‌اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی موحدنیا، فرمانده سپاه سبزوار در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: سامانه جامع شهدای دیار سربداران برای دسترسی آسان به اطلاعات، زندگینامه، وصایا، خاطرات، تصاویر و اسناد شهدای شهرستان راه‌اندازی و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: در سامانه جامع اطلاعات شهدای دیار سربداران امکانی فراهم شده که در گلزار شهدای سبزوار کنار هر تصویر شهید یک کد QR وجود دارد که شهروندان می‌توانند از طریق اسکن کد به‌وسیله گوشی همراه به همه اطلاعات شهدا دست یابند.

, QR,

فرمانده سپاه سبزوار با اشاره به اهمیت حفظ آثار ارزشمند دوران دفاع مقدس گفت: در سال‌های اخیر ۱۰۰ هزار سند از شهدای سبزوار گردآوری شده که تاکنون ۳۰ هزار از این اسناد گویاسازی شده و از طریق سامانه جامع اطلاعات شهدا در دسترس عموم قرار گرفته است.

,

موحدنیا بیان کرد: گردآوری اسناد شهدای والامقام با هدف نشان‌ دادن نقش و جایگاه دیار سربداران در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است.

,

وی تصریح کرد: با بهره‌گیری از این اسناد، تدوین کتاب مرجع اطلاعات دفاع مقدس دیار سربداران در دستور کار قرار گرفته و در این کتاب به نقش سبزوار بزرگ در دفاع مقدس اشاره می شود.

,

 فرمانده سپاه سبزوار با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران عنوان کرد: ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری کنگره ملی شهدا در شهرستان سبزوار فعال شده و فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نام‌گذاری معابر و خیابان ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

,

موحدنیا تصریح کرد: محل دائمی کنگره ملی 1600 شهید دیار سربداران در مجموعه ۹ دی سپاه قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن همکاری با کمیته‌های مختلف این کنگره، از آثار شهیدان بهره‌مند شوند.

,

 وی یادآور شد: هفته دفاع مقدس تجلی مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی و یکی از درخشان‌ترین ادوار تاریخ ایران اسلامی است.

,

فرمانده سپاه سبزوار با بیان اینکه ایمان به خدا، پیروی از ولایت و حضور مردم در صحنه از عوامل اصلی پیروزی بر ابرقدرت‌ها در دوران دفاع مقدس بود، گفت: باید ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران بیش از گذشته در جامعه و بین نسل جوان تبیین شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه