اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

امام حسین(ع) با فدای جان خود و فرزندانش، بهترین معامله را با خداوند متعال کرد

امام حسین(ع) با فدای جان خود و فرزندانش، بهترین معامله را با خداوند متعال کرد
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سیدالشهدا(ع) به درجه‌ای رسید که این دنیا برایش تنگ شده بود و به مرحله‌ای رسید که بهترین معامله را با خدا کرد و خدا هم گفت من مشتری و خریدار خودت و فرزندانت و یارانت هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت الله سیدحسن عاملی، شامگاه یک‌شنبه (1400/07/05) در جمع عزاداران اربعین حسینی در حسینیه اعظم زنجان اظهار داشت: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به خداوند فرمود: «خدایا! با اراده‌ات اراده‌ام را بگیر.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه چیزی از جسم و جان حسین(ع) در کربلا نمانده بود، خاطرنشان کرد: بعضی جان‌ها مانند جان امام حسین(ع) به اندازه‌ای خلوص دارند که باید بروند.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه کربلا 2 قیافه و چهره دارد، گفت: چهره و قیافه اول کربلا شمر، یزید، ابن زیاد، سنان، حرمله و امثال آن‌ها هستند و چهره و قیافه دوم، سیدالشهدا(ع) است که باید به سمت خداوند می‌رفت چرا که امکان نداشت که بماند.

,

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) در کربلا خطاب به خداوند می‌فرماید: «خدایا! به تو شکایت می‌کنم چرا که با هیچ چیز نمی‌توانم اُنس پیدا کنم و تو بهترین جایگاه برای من هستی و زمین با این بزرگی‌اش برای من تنگ است.»

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه جایگاه و شخصیت امام حسین(ع) به‌گونه‌ای بود که باید به سمت خدا می‌رفت، تصریح کرد: شدت طهارت، معرفت و نفسِ شخصیت و در واقع ژن امام حسین(ع) برگرفته از قدرت روحی پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بود.

,

امام جمعه اردبیل با اشاره به شعر معروف «هرکه او آگاه‌تر پُردردتر» گفت: خداوند قیمت هر کس را به اندازه درد او می‌گذارد و این درد یعنی دغدغه و آگاهی آن فرد و به عبارت دیگر؛ آدم بودن، اسم نیست رسم است؛ شکل نیست محتوا است.

,

وی با بیان اینکه گاهی خداوند لطف و عنایتی می‌کند که ادای آن با زبان و عمل ممکن نیست بلکه برای ادای محبت خداوند فقط باید گریه کرد، اظهار داشت: سیدالشهدا(ع) به درجه‌ای رسید که این دنیا برایش تنگ شده بود و به مرحله‌ای رسید که بهترین معامله را با خدا کرد و خدا هم گفت من مشتری و خریدار خودت و فرزندانت و یارانت هستم.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه امام حسین(ع) در معامله با خداوند، شبیه‌ترین فرزند خود از لحاظ خَلق، خُلق و منطق به پیامبر(ص) یعنی حضرت علی‌اکبر(ع) و حتی طفل 6 ماهه خود یعنی حضرت علی‌اصغر(ع) را قربانی کرد، افزود: راوی می‌گوید در لحظات آخر فقط از حسین(ع) نوشتم که چهره‌اش رفته‌رفته نورانی شد چون خدا به امام حسین(ع) خواهد گفت که تو را قبول کردم و از تو راضی هستم.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه امام حسین(ع) در چند جا به شدت گریه کرده است، گفت: یکی از این‌ها زمانی بود که در میدان ایستاد و فرمود چرا خون من را حلال می‌کنید؟ که در پاسخ گفتند به عداوت (دشمنی) پدرت علی(ع) خون تو را حلال می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه یکی دیگر از جاهایی که سیدالشهدا(ع) به شدت گریه کرده، گوده قتلگاه است، اظهار داشت: زمانی که امام حسین(ع) به گوه قتلگاه افتاده بود، دید لشکر به خیمه‌ها هجوم می‌کند اما نتوانست بلند شود و خود را بر روی زمین کشید.

,

آیت الله عاملی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در این لحظه به سمت گوده قتلگاه می‌آمد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) چون نمی‌توانست از زمین بلند شود به شدت گریه می‌کرد به خواهرش فرمود به خیمه‌ها برگرد چون نمی‌خواهم نامحرم تو را ببیند.

,

وی با بیان اینکه مستحب است که شهید را در جایی که شهید شده، دفن کنند، افزود: امام سجاد(ع) هنگام دفت پیکر مطهر شهدای کربلا، پیکر امام حسین را برداشت و در جایی که از اسب بر زمین افتاده بود دفن کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه