اخبار داغ

یادداشت؛

صنایع هزینه بر برای ایران و پر سود برای غرببها

صنایع هزینه بر برای ایران و پر سود برای غرببها
مدیریت حلقه مفقوده و نیاز ضروری چند صنعت پر سود است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از نقاط قوت کشورهای غربی نظام آموزشی آنهاست. بخصوص آمربکا، یکی از پیشرفته تربن و مهمترین نظامات آموزشی را در جهان دارد. با تولید علمی که بیش دهها کشور جهان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
جالب است بدانید در آمریکا غیر انتفاعی وجود ندارد. مدارس تیز هوشان هم ندارند. چرا که معتقدند این دسته بندی ها تبعیض محسوب میشوند.
,
 
,
اما در ایران هزینه های زیادی بابت آموزش پرداخت می شود اما تقریبا بدون بازدهی. کسانی که می مانند توان مدیریتی برای بهره برداری حداکثری از آنها نیست و کسانی که میروند بازدهی صفر برای نظام آموزشی کشور بجا می گذارند.
,
در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا دانش آموختگان حتی اگر از کشور خارج شوند، می بایست اقساط وامهای تحصیلی و مالیات درآمد خود را به کشورشان بپردازند. که در ایران چنبن امکانی نیست.  وقتی یک دانش آموخته دانشگاه بخصوص از دانشگاههای سراسری ایران از کشور خارج میشود، بازدهی آن برای کشور صفر میشود. از سوی دیگر خود دانش آموختگان هم تعهدی به نسل بعد و دانش آموزان مناطق محروم کشور احساس نمی کنند.
,
 
,
آموزش و پرورش دانش آموزان نخبه را وادار به مهاجرت می کند. سفری بدون بازگشت و یک تاراج منابع ملی. 
,
 
,
اگر دانش آموزی با هر دلیل از مدارس سمپاد خارج شود، دیگر امکان بازگشت به این مدارس را ندارند اما خیلی راحت جذب دانشگاهها و مدارس خارج از کشور میشوند. 
,
 
,
صنعت مهم و پولساز دیگر در جهان، فوتبال است که در ایران بسیار هزینه بر و در کشورهای پیشرفته بسیار پر بازده است.
,
 
,
سرمایه گذاری صاحبان ثروت در فوتبال بازدهی بسیار بالایی دارد و گاهی در عرض چند ساعت دهها میلیون دلار از یک بازیکن سود کسب می کنند‌.
,
 
,
بدون شک با تغییر نگاه و مدیریتهای این دو بخش میتوان امیدوار بود این دو صنعت مهم به چرخه بازدهی برگردند. ما اکنون دانشجویان زیادی از کشورهای جهان در کشورمان داریم که متاسفانه برای آنها هم هزینه می کنیم و خبری از درآمد زایی نیست.
,
 
,
نویسنده: مجید گودرزی
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه