اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت معدن و تجات استان یزد:

نجات ۸۰ معدن از عرصه دلالی با فعال سازی/چالش های پنهان بر سر راه تولید استان یزد

نجات ۸۰ معدن از عرصه دلالی با فعال سازی/چالش های پنهان بر سر راه تولید استان یزد
علمدار یزدی گفت: خوشبختانه از ابتدای سال گذشته تا انتهای سه ماهه اول سال جاری ۸۰ معدن غیر فعال به چرخه معادن بازگشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجات استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه معادن بر خلاف صنعت که با بخشنامه ها مدیریت می شود دارای قانون است گفت: در قانون معدن واگذاری معادن از طریق مزایده باید انجام شود و وقتی واگذاری بر اساس مزاید قرار گرفت خیلی نمی توان به اینکه چرا معادن به افراد غیربومی واگذار می شود اشکال کرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود:اما گاها صنایع در تامین خوراک دچار مشکل می شوند در صورتی که معدن خوراک این واحدهای صنعتی در کنار آن قرار دارد که با درخواست از وزارت صمت، برای این معادن مزایده محدود برگزار می شود و کسانی می توانند در مزاید شرکت کنند که فرآوری و شرایط خاص را آن را داشت باشند که در این صورت می تواند برخی معادن را به افراد بومی واگذار کرد.

,

علمدار یزد ادامه داد: تاکنون 654 پروانه بهره برداری معدن در استان یزد صادر شده است که زمینه اشتغال 12 هزار نفر را فراهم کرده است و عمده آن ها در بافق و اردکان است.

,

*معادن غیرفعال یزد مربوط به سنگ تزئینی ها و نپسندیدن بازار است

, *معادن غیرفعال یزد مربوط به سنگ تزئینی ها و نپسندیدن بازار است, *معادن غیرفعال یزد مربوط به سنگ تزئینی ها و نپسندیدن بازار است,

وی در خصوص غیرفعال بودن برخی معادن در استان یزد گفت: بطور عمده برخی معادن سنگ تزئینی استان غیر فعال هستند که فعالیت ان ها هم رابطه مستقیم با بازار و میزان تقاضا دارد چراکه اگر روزی یک رنگ مورد پسند بازار باشد، معادن آن هم که فعال بوده فعالتر می شود و روزی هم یک رنگ در بازار از مد می افتد و مورد پسند بازار قرار نمی گیرد که طبیعتا بر روی میزان فعالیت آن معادن اثر می گذارد.

,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت یزد با اشاره به فعال سازی ۷۰ معدن در سال گذشته عنوان کرد: خوشبختانه در سه ماهه اول سال جاری ۱۰ معدن غیر فعال دیگر هم به چرخه معادن بازگشتند که ماحصل کارگروه های متعدد فعال سازی معادن استان یزد بوده است.

,

علمدار یزدی ابراز کرد: به برخی صاحبان معادن که قصد داشتن معدن را به فضای دلالی بکشانند التیماتوم هایی داشته شد و برای برخی هم فرصت تعیین شد تا نسبت به راه اندازی و فعال سازی معدن اقدام کند چراکه وقتی معدن وارد فاز دلالی شود دیگر فعال بودن با غیر فعال بودن ان مهم نیست.

,

*چالش های پنهان بر سر راه تولید استان یزد

, *چالش های پنهان بر سر راه تولید استان یزد, *چالش های پنهان بر سر راه تولید استان یزد,

وی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به چالش های بانکی، تامین اجتماعی. مالیاتی صنایع استان یزد بیان کرد: برخی چالش های پنهان مانند مدیریت های غلط در برخی دستگاه ها و عدم تمدید دستورالعمل بخشودگی جرایم تامین اجتماعی و مالیاتی هم گریبان تولید را می گیرد که رفع آن ها هم باید برای پشتیبانی از تولید در نظر گرفته شود.

,

علمدار در خصوص بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی گفت: بازی سازی و نوسازی هم باید بخشنامه دار باشند چراکه مجوزی برای نوسازی و بازسازی صنایع برای ارائه با بانک جهت اخذ تسهیلات وجود ندارد و یک واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات جهت نوسازی و تجهیز باید مجوز توسعه بگیرد که مجوز توسعه هم با مسائلی چون محیط زیست روبرو است البته این مشکلات هم با تعریف فرایندهای نوسازی و بازسازی برای بانک و وزارتخانه قابل حل است.

,

*صدور ۱۷۳ جواز تأسیس واحد صنعتی در یزد فقط در مرداد ماه

, *صدور ۱۷۳ جواز تأسیس واحد صنعتی در یزد فقط در مرداد ماه, *صدور ۱۷۳ جواز تأسیس واحد صنعتی در یزد فقط در مرداد ماه,

علمدار یزدی عنوان کرد: در مردادماه سال جاری ۱۷۳ جواز تأسیس واحد صنعتی در استان یزد با پیش‌بینی سرمایه گذاری ثابت ۸۶۴۹۱۱۸۵ میلیون ریال صادر شد که این واحدها در زمان بهره برداری برای ۵ هزار و ۸۸۰ نفر شغل ایجاد خواهند کرد.

,

وی یادآور شد: تعداد جوازهای تاسیس صادر شده در استان یزد در پنج ماهه امسال، هزار و ۹۳ مورد بوده که پیش‌بینی اشتغالزایی این واحدها ۳۷ هزار و ۱۸۸ شغل بوده است.

,

علمدار یزدی ادامه داد: پروانه های بهره برداری شده در مرداد ماه امسال نیز ۳۳ مورد با سرمایه گذاری ثابت ۱۰۸۸۱۶۳۸ میلیون ریال با اشتغالزایی برای ۴۶۰ نفر بوده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، تعداد پروانه های بهره برداری شده در پنج ماهه امسال را نیز ۱۵۸ مورد اعلام کرد و گفت: این واحدها برای ۲ هزار و ۳۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

,

محمدرضا علمدار یزدی با ارائه گزارشی از وضعیت مجوزهای صادر شده بخش صنعت استان یزد از ابتدا تا اول شهریورماه ۱۴۰۰ اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده، ۳ هزار و ۶۹ پروانه بهره برداری معتبر در استان یزد با سرمایه گذاری ثابت ۱۹۷۴۱۳۶۹۰ میلیون ریال صادر شده که این واحدها برای ۱۰۰ هزار و ۲۵۳ نفر شغل ایجاد کرده اند.

,

وی در مورد جوازهای تأسیس نیز بیان کرد: در مدت زمان یاد شده، ۶ هزار و ۵۱۴ جواز تأسیس معتبر در استان با سرمایه ثابت ۱۵۶۱۹۵۸۳۹۶ میلیون ریال صادر شده که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها برای ۱۷۵ هزار و ۹۲۸ نفر اشتغال ایجاد شود.

,

*سال گذشته صنایع استان اشتغال قریب ۴هزار و ۵۰۰ نفر ار فراهم کردند

, *سال گذشته صنایع استان اشتغال قریب ۴هزار و ۵۰۰ نفر ار فراهم کردند, *سال گذشته صنایع استان اشتغال قریب ۴هزار و ۵۰۰ نفر ار فراهم کردند,

علمدار یزدی ادامه داد: ۱۵۱ مورد از واحدهایی که جواز تأسیس دریافت کرده‌اند، هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۴۰ درصدی هستند که این واحدها در صورت بهره برداری، برای ۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر اشتغال ایجاد خواهند کرد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد اظهار داشت: ۲۵۷ واحد دارای جواز تأسیس نیز دارای پیشرفت ۴۰ تا ۶۰ درصدی هستند که با بهره برداری از آنها برای ۹ هزار و ۵۱۲ نفر شغل ایجاد می شود.

,

وی افزود: هزار و ۷۹ واحد نیز پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که پیشرفت برخی از آنها به ۹۹ درصد نیز رسیده است که این واحدها در صورت بهره برداری، بالغ بر ۳۸ هزار شغل ایجاد خواهند کرد.

,

علمداری یزدی، جوازهای تأسیس صادر شده در سال گذشته را ۳ هزار و ۵۹۵ مورد و تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در سال گذشته را ۳۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: سال گذشته صنایع در سطح استان برای ۴ هزار و ۴۹۱ نفر اشتغالزایی کردند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه