اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی تهران مطرح کرد:

کمبود میوه به‌دلیل محدودیت در عرضه / مشکلی از نظر تأمین میوه وجود ندارد

کمبود میوه به‌دلیل محدودیت در عرضه / مشکلی از نظر تأمین میوه وجود ندارد
اسدالله کارگر با اشاره به دلیل کمبود برخی اقلام میوه، علت را مقطعی و مربوط به برخی جابه‌جایی‌های مکانی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، نوسان قیمت در برخی میوه‌ها و تره بار در میادین عرضه همواره مشکلاتی نظیر کمبود کاشت و یا نحوه نادرست توزیع را به اذهان عمومی متبادر می‌کند در حلی که در برخی از اقلام میوه‌ای به دلیل قرار گرفتن در فصل برداشت آنها نباید کمبودی وجود داشته باشد مانند گوجه فرهنگی که همیشه این موقع از سال در بازار فراوان یافت می‌شد و بسیاری از خانواده‌ها برای تهیه رب اقدام به خرید آن می‌کردند. به همین منظور گفت‌وگوی کوتاهی ترتیب داده‌ایم با رئیس اتحادیه میوه و تره بار تا علت را جویا شویم.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی تهران نیوز با اشاره به فراوانی عرضه میوه و تره بار در میادین عرضه سطح شهر اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه میوه و تره بار هیچگونه کمبودی وجود ندارد به این دلیل که این فصل، فصل خیلی خوبی برای ورود میوه‌های تابستانه و نوبرانه‌های زمستانی است و تنوع بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین گفت: مشکلی در راستای قیمت میوه وجود ندارد و اینگونه با افزایش عرضه و کاهش یافتن قیمت در بازار ثبات قیمتی به وجود می‌آید.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی تهران با اشاره به گرانی هویج در ماه‌های اخیر بیان کرد: گرانی هویج به دلیل گرمای هوا و کاهش تولید وجود داشت و به دلیل اینکه در مقطعی خاص از فصول گرم سال امکان تأمین این قلم وجود نداشت با کمبودهایی در یک ماه اخیر مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: اخیرا نیز قیمت هندوانه مقداری افزایش یافته و به دلیل اینکه متقاضی آن در فصل گرم سال زیاد است طبیعتا خرید آن بالا می‌رود و کمبود این میوه در بازار به وجود می‌آید اما به محض اینکه فصل سرد سال آغاز می‌شود قیمت آن متعادل‌تر می‌شود.

به گفته کارگر، گرانی برخی از اقلام میوه‌ها و سبزیجات مانند گوجه فرنگی مقطعی است و به دلیل مواردی مانند جابجایی از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر نوسان قیمتی کوتاهی به وجود می‌آید اما خوسبختانه از لحاظ تأمین و فراوانی تولید در میوه و تره بار مشکلی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه