اخبار داغ

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان خبر داد؛

واکسیناسیون ۱۵۰۰ قلاده سگ گله علیه بیماری هاری/ شناسایی و ضد عفونی یک کانون مبتلا به هاری

واکسیناسیون ۱۵۰۰ قلاده سگ گله علیه بیماری هاری/ شناسایی و ضد عفونی یک کانون مبتلا به هاری
شاهین قهرمانی گفت: در شهرستان راز و جرگلان، طی نیمه نخست امسال هزار و ۵۶۱ قلاده سگ گله علیه بیماری هاری، واکسینه و یک کانون مبتلا به هاری در این شهرستان نیز شناسایی و ضد عفونی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهین قهرمانی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان در گفت و گو با عصراترک با اشاره به شش مهر، روز جهانی "هاری" اظهار کرد: بیماری هاری، بیماری مشترک دام و انسان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,  ,

قهرمانی با بیان اینکه "هاری" بیماری ویروسی است، عنوان کرد: برای مقابله و کنترل این بیماری در جمعیت دام و انسان باید سگ های گله و حیوانات خانگی واکسیناسیون شوند.

,

وی همچنین افزود: سگ های ولگرد نیز می بایست جمع آوری شوند.

,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان همچنین گفت: واکیسناسیون سگ های گله توسط شبکه های دامپزشکی شهرستان به صورت رایگان انجام می شود و واکسیناسیون حیوانات خانگی باید در مراکز دامپزشکی بخش خصوصی انجام شوند.

,

وی اعلام کرد: شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان طی نیمه نخست امسال هزار و 561 قلاده سگ گله و در سال گذشته نیز هزار و 534 قلاده سگ گله را علیه بیماری هاری به صورت رایگان واکسینه کرد.

,

افزون بر این، قهرمانی خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال یک کانون دامی مبتلا به هاری در این شهرستان شناسایی و از این کانون دامی، نمونه گیری ها انجام شد.

,

وی گفت: دام مبتلا به بیماری هاری، معدوم و دفن بهداشتی شد.

,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان افزود: کانون دامی مبتلا به این بیماری ضد عفونی شد.

,

وی همچنین عنوان کرد: این شبکه دامپزشکی، کلاس آموزشی برای اهالی روستا برگزار و تمامی سگ های گله این روستا را نیز واکسینه کرد.

,

قهرمانی یادآور شد: با شبکه بهداشت این شهرستان نیز هماهنگ شد تا افراد در خطر این روستا نیز به صورت رایگان واکسینه شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه