اخبار داغ

این تیم نباید رها شود

درخشنده: قرعه در ایتالیا به تیم جوانان والیبال ضربه زد/ بازیکنان کم‌تجربه هستند

درخشنده: قرعه در ایتالیا به تیم جوانان والیبال ضربه زد/ بازیکنان کم‌تجربه هستند
رئیس کمیته فنی مسابقات قهرمانی جوانان سال 2019 جهان گفت: عواملی چون فاصله کوتاه برگزاری بین دو رویداد قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان جهان، افت بدنی و کم‌تجربگی برخی بازیکنان، نداشتن بازی تدارکاتی و قرعه سخت مسابقات از جمله عواملی است که روی عملکرد تیم جوانان در رقابت‌های ایتالیا تاثیر گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سعید درخشنده عملکرد تیم جوانان ایران در بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان را از چند بعد مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: باید توجه داشت که فاصله زمانی بین رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جوانان جهان بسیار کوتاه بود. ضمن این که تعدادی از بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بزرگسالان باید به رقابت‌های قهرمانی جهان می‌رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: موضوع دیگر این که دو بازیکن جوان ایران که در تیم ملی بزرگسالان در قهرمانی آسیا حضور داشتند، همراه با این تیم به اوج آمادگی رسیدند و در پایان مسابقات، از نظر فنی مدتی دچار افت بدنی شدند که این مشکل خود را در مسابقات قهرمانی جوانان جهان نشان داد.

,

عضو سابق کمیته مسابقات فدراسیون جهانی والیبال گفت: نباید فراموش کنیم که تیم جوانان بدون داشتن بازی تدارکاتی راهی رقابت‌های قهرمانی جهان شده. از طرفی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به دلیل شیوع کرونا از سوی کنفدراسیون والیبال آسیا لغو شد و این امر هم به تیم جوانان ضربه زد. حال آن‌که این مسابقات در قاره‌های اروپا، آمریکا و آفریقای جنوبی برگزار شد. بنابراین اگر رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا برگزار می‌شد، نقاط قوت و ضعف تیم ایران مشخص شده و می‌توانستیم در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، نتایج بهتری کسب کنیم.

,

درخشنده قرعه ایران در قهرمانی جوانان جهان در ایتالیا را هم سخت دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که قرعه مسابقات هم بسیار مهم است. در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جوانان جهان که به میزبانی بحرین برگزار شد، بنده از سوی فدراسیون جهانی به عنوان رئیس کمیته فنی مسابقات حضور داشتم. در آن سال تیم ایران دو باخت مقابل روسیه و ایتالیا در دور مقدماتی داشت و درنهایت قهرمان جهان شد.

,

وی گفت: در این دوره اما با قرعه سختی مواجه شدیم. دو تیم قدر بلژیک و آرژانتین در دور مقدماتی در گروه ایران قرار داشتند. می‌خواهم بگویم که شانس قرعه هم در رقابت‌های ایتالیا به تیم ایران ضربه زد.

,

عضو سابق کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا به بی‌تجربی بازیکنان در رده سنی جوانان و نوجوانان هم اشاره کرد و گفت: در رده سنی جوانان و نوجوانان نوسان زیاد است. هرچند که تعدادی از بازیکنان جوان ایران تجربه داشتند اما اکثر بازیکنان اعزامی به این دوره از رقابت‌ها کم تجربه بودند و این مسئله هم روی نتایج ایران موثر بود.

,

وی تاکید کرد: در هر صورت نباید این تیم رها شود. باید به تجربه این بازیکنان افزود چون آن‌ها آینده والیبال ایران هستند و باید تحت نظر باشگاه‌ها، تیم‌ملی و اردوهای خوب قرار بگیرند. امیدوارم در رقابت‌های آتی قهرمانی جوانان جهان، همچون رقابت‌های سال 2019 بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه