اخبار داغ

رزمنده دوران دفاع مقدس:

مدافعان حرم ثابت کردند دفاع مقدس تکرار شدنی است/لزوم الگوبرداری مسئولان از مکتب دفاع مقدس

مدافعان حرم ثابت کردند دفاع مقدس تکرار شدنی است/لزوم الگوبرداری مسئولان از مکتب دفاع مقدس
پنجه‌علی نوری گفت: شهدای مدافع حرم ثابت کردند که هنوز آن جوانان دوران دفاع مقدس وجود دارند، همان ولایت پذیری و اخلاص و ایمان در زمان حال نیز وجود دارد و ثابت کردند که اگر به جوانان میدان دهیم و پشتیبان آن‌ها باشیم، کارهای بزرگی از دست آن‌ها ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ جوانان ایرانی در دوران هشت سال دفاع مقدس با نبود تسلیحات پیشرفته و منابع اطلاعاتی در مقایسه با رژیم بعث عراق، با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن رفتند و حماسه‌هایی جاودان آفریدند.

فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس سرمشق خوبی برای جوانان امروزی هستند، زیرا شیوه مدیریت آن‌ها نمونه بارز مدیریت جهادی است؛ چراکه جهاد و مدیریت جهادی در هر مقطع زمانی باعث موفقیت و عبور از بحران‌ها می‌شود. جامعه ایرانی امروز بیش از هر زمان دیگری به شدت نیازمند حرکتی جهادی از سوی قشر جوان است تا با مدیریتی جهادی عزمش را برای بازگرداندن ارزش‌های اخلاقی انقلاب به جامعه جزم کند.

حسن باقری، احمد کاظمی، ابراهیم همت، جهان آرا، باکری و صدها فرمانده دیگر دوران دفاع مقدس الگوی بارز جوانانی هستند که با درایت و تفکر نگذاشتند دشمن با تمام تسلیحاتش بر کشور ما چیره شود.

جوان انقلابی با داشتن روحیه جهادی در برابر مشکلات اقتصادی کشور کمر خم نخواهد کرد و به صورت شبانه روزی در خدمت مردم است. روی کارآمدن دولت جوان انقلابی که مدنظر رهبر انقلاب اسلامی هم هست به افزایش کارآمدی و چابک‌سازی سیستم اداری منجر خواهد شد و بسیاری از گره‌های کور اقتصادی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و غیره باز می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان فرمودند: زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی فراهم کنید، معظم له در دیدار اخیر دانشجویان و دانشگاهیان هم تأکید کردند «دولت جوان و حزب‌اللهی علاج مشکلات کشور است».

اینکه ایشان در بیانات خود طی سال‌های متمادی در مضامین مشابه به هم بر مفهومی تأکید دارند، نشان از اهمیت جدی موضوع و عدم تحقق آن است؛ اصلی مهم که بی شک عملیاتی شدن آن در بدنه دولت، گره از مشکلات بسیاری را می‌گشاید.

رهبر معظم انقلاب همواره بر جوان‌گرایی و به‌کارگیری جوانان صالح، مؤمن، انقلابی و جهادی در همه عرصه‌ها‌ تأکید کرده و در بیانیه گام دوم انقلاب هم بر این مهم صحه گذاشتند؛ البته بارها خود ایشان تاکید کردند که منظورشان از جوان‌گرایی تاکید بر سن آنها نبوده و روحیه با نشاط را ملاک قرار داده‌اند.
 


پنجه‌علی نوری یکی از رزمندگان مازندرانی است که در اوان جوانی و در سن 24 سالگی در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد و با حضور در عملیات‌های والفجر 4، والفجر 9 و حضور در منطقه مریوان، خاطرات فراوانی از آن دوران به یادگار دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه جوان و حزب‌الهی بودن آن دوران فرماندهان نه تنها به اداره جنگ لطمه وارد نکرد، بلکه بسیار کارگشا واقع شد؛ گفت: امروز هم حضور مدیرانی جوان و حزب‌الهی در بدنه مدیریتی کشور می‌تواند گره‌های بسیاری از مشکلات کشور را بگشاید؛ اصلی مهم که مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیانات‌شان به آن اشاره فرمودند.

این رزمنده دفاع مقدس، افزود: همان گونه که امام راحل (ره) فرمودند: "انقلاب ما انفجار نور بود"، دفاع مقدس هم انفجار رشادت‌ها و شکوفا شدن خلاقیت‌های جوانان ما بود.

نوری با بیان اینکه دفاع در برابر جنگی نابرابر و دست خالی بدون این جوانان میسر نبود، خاطرنشان کرد: آن چیزی که توانست در برابر دشمن تا دندان مسلح بایستد، ایمان و اجرای فرامین ولایت بود.

وی ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس به معنای واقعی ولایت‌پذیر بودند که این ولایت‌پذیری نیز برخاسته از ایمان آن‌ها بود.
 


این رزمنده دفاع مقدس، بیان کرد: عمده فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس جوان و حداکثر میانسال بودند؛ فرماندهانی نظیر حاج بصیر، شهید تورانی، سردار کمیل، سردار طوسی، سعید عالی و ده‌ها فرمانده دیگر مازندرانی، همگی فرماندهانی جوان و حزب‌الهی بودند، که به خوبی با درایت، جنگ را اداره کردند.

نوری عنوان کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس دارای چند ویژگی بارز بودند که توانستند بر تکیه بر همین ویژگی‌ها، جنگ را با همه محرومیت‌ها، تحریم‌ها، فقدان‌ها، کارشکنی‌ها و نبود تجهیزات و امکانات مکفی، به خوبی پیش ببرند.

وی بیان کرد: اولین ویژگی رزمندگان، ایمان به خدا آن هم ایمان واقعی بود، معیار این ایمان، عمل بود که رزمندگان با تمام وجود با در خدمت دین بودن به منصه ظهور گذاشتند و به وضوح در میدان نبرد نشان دادند که ایمان یک ایمان واقعی است.

این رزمنده دفاع مقدس، اعلام کرد: دومین ویژگی، ایمان واقعی به امام و انقلاب بود، آن‌ها این ایمان را شعار نمی‌دادند بلکه با عمل ثابت می‌کردند که به نظام و رهبر، ایمان دارند.

نوری در ادامه به ذکر یک خاطره در این باره پرداخت و گفت: پس از عملیات والفجر 4 و وقتی رزمندگان با همه خستگی و شهادت هم رزمان‌شان در این عملیات از خط برگشتند، مرحوم احسان بخش  امام جمعه گیلان به دیدار رزمندگان آمد، آن زمان ائمه جمعه از طرف امام راحل(ره) به منطقه اعزام می‌شدند و ایشان پس از دیدار و پایان سخنرانی از رزمندگان خواست تا اگر حرف و مطالبه‌ای دارند بگویند تا ایشان پیغام آن‌ها را به امام برسانند و حرف همه رزمندگان، دیدار با امام بود.
 
وی مطرح کرد: سومین ویژگی رزمندگان، فرمانبری از فرماندهان در راستای عشق به ولایت بود، نه اینکه رزمندگان به ولایت ایمان داشتند لذا فرماندهان را نماینده امام می‌دانستند و با عشق به امام از فرماندهان، فرمانبری می‌کردند؛ آن‌ها معتقد بودند که اگر خلاف فرمان فرماندهان عمل کنند در واقع خلاف دستور ولایت است و لذا این فرمانبری بود که رزمندگان را تا پای جان در خط نگه می‌داشت.

این رزمنده دفاع مقدس، اضافه کرد: چهارمین ویژگی رزمندگان، احساس مسئولیت بالای رزمندگان در جنگ بود، هر عملیاتی بود اگر با پیروزی همراه بود از عمق جان شادمان می‌شدند و اگر با شکست همراه می‌شد، از عمق جان، غمگین می‌شدند و در واقع، جنگ را مال خودشان می‌دانستند، انقلاب را مال خودشان می‌دانستند و با این تفکر در میدان حاضر می‌شدند.

نوری تاکید کرد: پنجمین ویژگی رزمندگان، الگو قرار دادن امام حسین(ع) در نبرد بود، آن‌ها با تمام وجود به سالار شهیدان و کربلا عشق می‌ورزیدند و این عشق در تمام شعارها، نوحه‌ها و سینه زنی‌ها نمایان بود؛ و این عشق به سالار شهیدان و الگو گرفتن از مکتب عاشورا یکی دیگر از ویژگی‌هایی بود که جنگ ما را پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های جوانان ما در دوران دفاع مقدس، ایثار و از خود گذشتگی آنان بود، ایثار از جان، مال، فرزند، جاه، مقام و هر آن چیزی که در دنیای مادی موجب دلبستگی می‌شود؛ ما در دوران دفاع مقدس کم شاهد گریه و ناله نوجوانان و جوانان به دلیل عدم حضور در جبهه و یا عملیات‌ها به دلیل سن پایین آن‌ها نبودیم؛ اشک برای حضور در جنگی که پر از ترکش و توپ بود؛ آن‌ها نترس بودند.

این رزمنده دفاع مقدس، افزود: اگر همین ویژگی‌ها در میان مدیران امروز ما نهادینه شود و از فرهنگ دفاع مقدس الگو برداری کنند، قطعا با همان مدیریتی که جنگ هشت ساله ما را با همه تحریم‌ها و مشکلات پیش برد، می‌توانیم کشور را در شرایط فعلی نیز پیش ببریم.

نوری اذعان کرد: اگر دو ویژگی در یک مسئول، توأمان وجود داشته باشد در هر قسمتی که حاضر باشد، آن بخش، موفق خواهد بود، این دو ویژگی، تخصص و تعهد است؛ هر کدام از این دو ویژگی ضعیف باشد به همان نسبت آن بخش دچار ضعف خواهد شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



وی اضافه کرد: ما در کشور هم تخصص لازم داریم و هم تعهد، درست است که ما می‌گوییم که کشور به مدیران جوان احتیاج دارد، اما جوانی که دارای تخصص و تعهد است و بتواند کار را پیش ببرد؛ صرف جوان بودن کارگشا نیست، بلکه باید تعهد و تخصص لازم را نیز داشته باشد.

این رزمنده دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر به جوانان میدان دهیم و از آنان پشتیبانی کنیم، با توجه به ایمان و تخصصی که او دارد، می‌توان کار را پیش برد؛ همانند همان چیزی که در دوران دفاع مقدس از فرماندهان جوان‌مان دیدیم.

نوری تصریح کرد: برخی‌ها معتقد بودند که دیگر دوران دفاع مقدس و جوانان آن زمان بر نمی‌گردد و تکرار شدنی نیست، اما مدافعان حرم ثابت کردند که دوران دفاع مقدس تکرار شدنی است.
 
وی متذکر شد: اگر هر فردی در هر مسئولیتی که قرار دارد همچون دوران دفاع مقدس، گوش به فرمان ولایت باشد، یقینا کارها به نحو مطلوب پیش خواهد رفت؛ از میان ویژگی‌هایی که بیان کردم تنها بی‌اعتنایی به اصل ولایت پذیری غیرقابل جبران است، مابقی همگی جبران پذیر هستند.

این رزمنده دفاع مقدس، یادآور شد: شهدای مدافع حرم ثابت کردند که هنوز آن جوانان دوران دفاع مقدس وجود دارند، همان ولایت پذیری و اخلاص و ایمان در زمان حال نیز وجود دارد و ثابت کردند که اگر به جوانان میدان دهیم و پشتیبان آن‌ها باشیم، کارهای بزرگی از دست آن‌ها ساخته است.

انتهای پیام/

, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه