اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

جمع آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی

جمع آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات در خراسان‌جنوبی
سلم آبادی گفت: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در استان خراسان جنوبی جمع آوری شده که ۷۱ درصد برنامه امداد طی این مدت محقق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ جنوبی ظهر امروز در شورای زکات استان ضمن تشکر از اعضای شورای زکات خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی با توجه به این‌که استانی است درگیر خشکسالی و کم‌آبی است و دامهای دامداران به دلیل مسائل تامین نهادینه شرایط سختی داشتند اما دامداران و کشاورزان استان سهمی که باید برای زکات برای دام و محصولات کشاورزی و حتی سهم زکات مستحبی پرداخت میکنند که این نشان از ایمان و اعتقاد مردم دارد.

وی با بیان این‌که چند دستگاه سهم زکات را ویژه پرداخت کردند، افزود: مجموعه سازمان صدا و سیما در بحث تولید گزارشات، سازمان تبلیغات اسلامی استان که تفاهم نامه‌های خوبی در زکات داشتیم، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایری نیز همراهی داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال جاری مرکز بودجه ما را ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دیده است که به نسبت سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته است.

سلم آبادی عنوان کرد: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده که ۷۱ درصد برنامه امداد طی این مدت محقق شده است.

وی اظهار کرد: طی ۶ ماه ابتدای سال گذشته ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: در ۶ ماهه سال جاری در امداد تقریبا ۸۱ درصد برنامه‌ای که در امداد داشتیم تحقق پیدا کرده است از ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بیش از ۴ میلیارد تومان سهم امداد بوده است که حدود ۳ میلیارد تومان حدود ۶۱ درصد به صورت نقد و ۳۹ درصد غیر نقد پرداخت شده است.

سلم آبادی با بیان این‌که ۸ درصد زکات واجب بوده، افزود: حدود ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده در استان زکات مستحبی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز نیکوکاری استان طی ۶ ماهه امسال حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده که حدود ۴۰۰ میلیون تومان به صورت نقد و مابقی کمکهای غیر نقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: یک هزار و ۶۸۸ روستا در استان دارای سکنه داریم که ۴۲۶ روستا مشمول شورای زکات می‌شود در ۱۲۸ روستا تاکنون شورای زکات شکل گرفته است و برای مابقی در دستور کار است که در زمان مناسب انجام شود.

سلم آبادی بیان کرد: ۶۲۳ نفر عاملین زکات افتخاری هستند که هیچ حق و حقوقی از امداد دریافت نمی‌کنند.

وی ضمن تشکر از مبلغین و علما، اظهار کرد: بیش از ۲۸۰ نفر مبلغین داریم که حدود ۲۰۰ نفر به صورت افتخاری همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی در مورد شجره طیبه، بیان کرد: در خراسان جنوبی ۸ هزار درخت تاکنون پلاک‌کوبی شده که عواید حاصل از فروش محصول این درختان طی ۶ ماه ابتدای سال بیش از ۱۷۰ میلیون تومان شده است.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: سال قبل ۵۴۰ درصد تخصیص بودجه داشتیم.

وی بیان کرد: چهار دستگاه کولر در مناطق گرمسیری خراسان‌جنوبی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار گرفته است که بیش از ۲۳ میلیارد تومان منابعی بوده که به صورت بلاعوض توزیع شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه