اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی پیشنهاد داد؛

سرمایه گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

سرمایه گذاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک خراسان جنوبی
ملانوری گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در احداث کارخانه فرآوری محصولات استراتژیک به ویژه زرشک استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در هجدهمین جلسه ستاد توسعه خاوران که با حضور سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همراه بود، اظهار کرد: ورود کمیته امداد امام خمینی(ره) به بحث فرآوری محصولات استراتژیک به ویژه زرشک به توانمندی خانواده های زیادی کمک می کند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی به تشریح اقدامات ستاد توسعه خاوران پرداخت و گفت: مهمترین هدف ما در ستاد توسعه خاوران، بهره برداری مطلوب از ظرفیت های استان است.  

,

به گفته وی؛ موضوع فرآوری محصولات کشاورزی از برنامه های اولویت دار ستاد توسعه خاوران می باشد.  

,

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موقعیت خراسان جنوبی، تصریح نمود: علیرغم همه تلاش هایی که طی این سال ها صورت گرفته، این استان از وجود برخی کاستی رنج می برد، به همین دلیل توان و ظرفیت دستگاه های خدماتی را به کار گرفته ایم تا بتوانیم بخشی از مشکلات و عقب ماندگی های موجود را برطرف نماییم.  

,

ملانوری با اشاره به این که هدف از این اقدام، ارتقاء سطح رفاه مردم و محرومیت زدایی از منطقه در راستای توسعه متوازن و عدالت اجتماعی است، ادامه داد: این موضوع از مهمترین اهداف انقلاب و امام خمینی(ره) و نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می باشد.  

,

وی با تأکید بر این که ستاد توسعه خاوران، طرحی ابتکاری است، متذکر شد: این طرح در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، شعار سال، سیاست های کلان کشور و سند آمایش سرزمین شکل گرفته است.

,

استاندار خراسان جنوبی گفت: با راه اندازی کارگروه پشتیانی ها و مانع زدایی ها در این ستاد، موانع موجود در مسیر سرمایه گذاران حذف شده، بروکراسی اداری شکسته می شود و از مهمترین اقدامات این کارگروه صدور مجوزهای بی نام سرمایه گذاری و تعیین تکلیف طرح های پیشنهادی سرمایه گذاران، ظرف دو هفته است.

,

ملانوری اظهار کرد: بنده معتقدم با ادامه برنامه های ستاد توسعه خاوران، استان می تواند ظرف دو سه سال آینده از محرومیت خارج شده و حتی به عنوان معین توسعه ای به مناطق محروم کمک کند.

,

وی افزود: طی همین مدت 6 ماهی که از آغاز به کار رسمی ستاد گذشته در قالب 19 تفاهم نامه بیش از 4 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال بیش از 13 هزار نفر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

,

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اقدامات ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان ، گفت: فعالیت هایی که در بخش درح شهرستان سربیشه صورت گرفته قابل تقدیر است لذا پیشنهاد ما این است که با توجه به این تجربه خوب، کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب تفاهم نامه هایی، به عنوان معین توسعه ای، محرومیت زدایی در برخی مناطق دیگر همچون گزیک و شوسف را نیز بپذیرد.

,

وی افزود: دستگاه های اجرایی هم به خدمت کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهند آمد تا کارها شتاب بگیرد و شاهد رفع مشکلات در این بخش ها باشیم.

,

ملانوری با اشاره به مشکلات استان در بحث آبرسانی به مناطق روستایی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند با ورود به این موضوع به ما کمک کند تا در بحث ایجاد شبکه و آبرسانی به روستاها زودتر به نتیجه برسیم.

,

نماینده مردم شهرستان های قاینات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت های کشاورزی استان می طلبد که کمیته امداد امام خمینی(ره) منابع خود را در زمینه فرآوری محصولات استراتژیک استان هزینه کند.

,

اسحاقی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به دولت قبل مبنی بر توجه به فرآوری زعفران و خرما، افزود: این اقدام ضمن کمک به توسعه خراسان‌جنوبی، در توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز مؤثر است.  

,

پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز چهار موضوع کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) به احداث مسکن محرومین، احیای قنوات، حمایت از صنایع دستی و تکرار تجربه محرومیت زدایی در بخش درح در دیگر بخش های استان را پیشنهاد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه