اخبار داغ

رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ در گفت‌وگو با دانا:

صنعت دام و طیور در وضعیت خوبی قرار ندارد/ قیمت گوشت مرغ با حذف ارز ترجیحی به ۷۰ هزار تومان می‌رسد/ تخم مرغ جایگزین مرغ شد

صنعت دام و طیور در وضعیت خوبی قرار ندارد/ قیمت گوشت مرغ با حذف ارز ترجیحی به ۷۰ هزار تومان می‌رسد/ تخم مرغ جایگزین مرغ شد
رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور در وضعیت خوبی قرار ندارد، گفت‌: گوشت مرغ هم از سفره مردم در حال حذف و به گفته مسئولان تخم مرغ در حال جایگزین شدن آن است.
[

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در مورد افزایش قیمت مرغ و مشکلات واحدهای طیور، اظهار کرد: تورم باعث شده هزینه‌های تولید مرغ بالا برود و این تورم سبب شده بسیاری از مردم، توان تهیه کالاهای اولیه خود از جمله مرغ و گوشت را نداشته باشند.

وی توضیح داد: هزینه‌های زندگی اکثر مردم به‌قدری رشد کرده است که ترجیح می‌دهند به‌جای خرید مرغ و گوشت این پول را در جاهایی که برایشان واجب‌تر و حیاتی‌تر است، خرج کنند؛ پس از کاهش سرانه مصرف گوشت، برنج و لبنیات از سوی مردم، کاهش خرید گوشت و مرغ هم به آن اضافه شد و این دو هم در حال حذف از سبد غذایی مردم است.

, شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا,
,
,

این فعال اقتصادی با بیان اینکه قیمت گوشت و مرغ آن‌قدر بالا رفت که برخی مسئولان گفتند مردم تخم‌مرغ را جایگزین گوشت مرغ کرده‌اند، گفت: این روزها صنعت دام و طیور در وضع مناسبی نیست. کمبود خوراک دوباره در مرغداری‌ها دیده می‌شود؛ از طرفی هم کرایه حمل‌ونقل نهاده‌ها همچنان باری بر دوش تولیدکنندگان است. برخی از رانندگان با مرغداران برای افزایش قیمت کرایه به تفاهم نمی‌رسند؛ متأسفانه هیچ نظارت دولتی بر این روند وجود ندارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: درصورتی که ارز ترجیحی برای نهاده‌های مرغ حذف شود، ممکن است قیمت مرغ دو برابر شود؛ حتی ممکن است به ۷۰ هزار تومان هم برسد. حتی با وجود اینکه می‌گویند اگر مابه‌التفاوت ارز یارانه‌ای و نرخ نیمایی به‌صورت مستقیم و در قالبی مشابه کوپن به خانوارها پرداخت می‌شود، قدرت خرید آنها کم نمی‌شود، ولی به‌هرحال احتمال این افزایش قیمت وجود دارد.

,
,
,

یوسفی توضیح داد: تأمین نقدینگی در صورت حذف ارز حمایتی ۴۲۰۰ تومانی برای مرغداران مقدور نیست و بسیاری از مرغدارای‌ها ممکن است تعطیل شوند که این هم به‌تنهایی می‌تواند به گرانی مجدد و دوباره مرغ دامن بزند.

,

وی با اشاره به مشکلات سال قبل که اکثر خوراک و نهاده‌های دامی از بازار آزاد تامین می‌شد، گفت: امروز صنعت دام و طیور از دولت می‌خواهد تا تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کنند که تولید مرغ بیش از این با مشکل روبه‌رو نشود و صنعت دام و طیور از بین نرود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه