اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور خواستار تصویب طرح قطب کشاورزی استان کرمانشاه هستیم

در سفر قریب الوقوع رئیس جمهور خواستار تصویب طرح قطب کشاورزی استان کرمانشاه هستیم
نوربخش حاتمی گفت: طرح قطب کشاورزی این استان در دولت های قبل نیز مطرح شد اما این طرح مغفول ماند و پیگیری نشد و با توجه به قریب‌الوقوع بودن سفر ریاست جمهوری به این استان یکی از خواسته های ما از ایشان تصویب این طرح خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، نوربخش حاتمی امروز چهارشنبه در جلسه حمایت از توسعه صندوق کشاورزی که با حضور محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به ارائه گزارش کلی از فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کرمانشاه از بدو تاسیس تا امروز پرداخت و اظهار داشت: ظرفیت های این صندوق می تواند کمک بسیار خوبی به توسعه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان کرمانشاه پشتوانه خوبی در رفع موانع تولید ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: این صندوق با هدف حمایت و تقویت حجم و کیفیت سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی این استان تأسیس شده است.

حاتمی بیان داشت: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی از نوع صندوق‌های غیردولتی سهامی خاص محسوب می‌شوند که براساس قانون تجارت فعالیت می کند و حداکثر ۴۹ درصد سهام آن دولتی و حداقل ۵۱ درصد سهام متعلق به کشاورزان و بهره‌برداران است.

وی استان کرمانشاه را یکی از قطب های کشاورزی کشور معرفی کرد و گفت: طرح قطب کشاورزی این استان در دولت های قبل نیز مطرح شد اما این طرح مغفول ماند و پیگیری نشد و با توجه به قریب‌الوقوع بودن سفر ریاست جمهوری به این استان یکی از خواسته های ما از ایشان تصویب این طرح خواهد بود.

وی اظهار داشت: با توجه به مرز مشترک با کشور عراق این طرح می تواند ارزآوری و اشتغال بالایی را به دنبال داشته باشد.

حاتمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برنامه چهار ساله بخش کشاورزی استان با افق ۱۴۰۴ را تدوین کردیم و امیدواریم با اجرای آن شاهد رشد و توسعه کشاورزی در استان باشیم.

وی افزود: ما بیش از ۸۰۰ پروژه را با جزئیات و تفکیک شهرستان و دهستان تعریف کردیم و اعتبارات و میزان اشتغال آن نیز مشخص است که این می تواند توسعه بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان داشت: امسال علی رغم وضعیت فاجعه بار به علت کمترین میزان بارش اما با اقدامات صورت گرفته موفق شدیم از حیث خرید تضمینی گندم با ارتقای یک پله ای از جایگاه پنجم کشور به جایگاه چهارم برسیم.

وی گفت: همچنین ۱۰ درصد مجموع گندم خریداری شده در کشور از استان کرمانشاه خریداری شده است که این حای بسی خوشحالی است.

حاتمی خاطر نشان کرد: خریداری ۷۰ درصد گندم دوروم و ۳۸ هزار تن گندم بذری از حیث تولید گندم سبب شد جایگاه اول کشور را به خود اختصاص دهیم.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه