اخبار داغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

مدافعان سلامت همچون رزمندگان دفاع مقدس در سنگر بیمارستان ها هستند/ طرح شهید سلیمانی نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد

مدافعان سلامت همچون رزمندگان دفاع مقدس در سنگر بیمارستان ها هستند/ طرح شهید سلیمانی نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد
فرشیدی با بیان اینکه مدافعان سلامت همچون رزمندگان دفاع مقدس در سنگر بیمارستان ها در حال مبارزه با ویروس کروناهستند، اظهار کرد: سیج و سپاه با اجرای طرح شهید سلیمانی؛ کمک بسیار خوبی در زمینه غربالگری، بیماریابی یا مراقبت و نظارت بر امر مهم قرنطینه به دانشگاه علوم پزشکی استان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین فرشیدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با بیان اینکه تلاش و کوشش مدافعان سلامت برای کنترل و ریشه کنی ویروس کرونا به نوعی دفاع مقدس محسوب می شود، اظهار کرد: به لحاظ ارزش کاری هیچ گونه تفاوتی با رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ندارد؛ چراکه مدافعان سلامت همچون رزمندگان، جان خود را در کف اخلاص گذاشته و وارد بیمارستان می شوند، محیطی که آلوده است و مملو از بیماران کرونایی از همین رو، مدافعان سلامتی که جان خود را در حین خدمت به بیماران کرونایی از دست می دهند را شهید سلامت می‌نامیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: آن زمان که رهبر معظم انقلاب بر ورود واکسن مورد اطمینان تاکید فراوان داشتند برخی مردم متوجه علت این تاکیدات مکرر معظم له نبودند؛ اما با برملاشدن واکسن های آلوده، همه متوجه هوشمندی حکیمانه رهبر معظم شده اند و تاکیدات ایشان بی علت نبوده است.

,

فرشیدی مطرح کرد: علیرغم اینکه این بحران یکی از طولانی ترین بحران های دنیا محسوب می شود تمام کادر بهداشت و درمان اعم از پزشک، پرستار و همکاران بهداشتی خستگی ناپذیرند و تلاش و فعالیت شان شبانه روزی و بدون وقفه است تا بتوانیم سلامتی مردم را حفظ کنیم و از ایجاد پیک های بعدی جلوگیری بعمل آوریم.

,

وی با اشاره به اینکه در دو پیک اخیر که هرمزگان با آن درگیر بود و پیک دوم طولانی تر شد پزشکان و پرستاران سنگ تمام گذاشتند، افزود: کادر درمان از جان و دل کار خدمت و ایثارگری کردند جهاد اینان هیج فرقی با جهاد رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ندارد چراکه جنگ تحمیلی، یک نوع جنگ بود و کرونا نیز در نوع خود جنگ نا برابر بیولوژیک است که در این جنگ، دشمن را نمی بینیم و نمی شناسیم اما در معرض تهاجم دشمن قرار داریم. در این جنگ نابرابر بیولوژیک، سربازان خط مقدم آن، پزشکان و پرستاران و کادر حوزه سلامت هستند.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کمک های نیروهای نظامی و جهادی از جمله سپاه و ارتش به دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: ارتش بیمارستان خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داد و توانستیم تا 120 تخت بیمارستانی افزایش دهیم؛ سپاه نیز دو بیمارستان صحرایی برپا کرد که در این دو مکان، بیمارانی که نیاز به بستری نداشتند به صورت سرپایی درمان شدند. این اقدام سپاه کمک شایانی به کاهش آمار مراجعان به بیمارستان ها کرد و توانستیم به بیماران بستری خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهیم.

,

فرشیدی با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه با اجرای طرح شهید سلیمانی؛ کمک بسیار خوبی در زمینه غربالگری، بیماریابی یا مراقبت و نظارت بر امر مهم قرنطینه به دانشگاه علوم پزشکی استان کردند، مطرح کرد: این طرح بسیار تاثیرگذار بود. به موجب اجرای این طرح، پایش و نظارت و همچنین کمک به افرادی که در قرنطینه بودند به خوبی صورت گرفت. این طرح همچنین در زمینه واکسیناسیون نیز بسیار اثرگذار بود و با ورود بسیج و سپاه به امر واکسیناسیون؛ کمک خوبی به تسریع در روند آن صورت گرفت.

,

وی عنوان کرد:  طی هفته اخیر شاهد کاهش بسیار چشمگیر در زمینه ابتلا و فوتی های ناشی از بیماری کرونا بودیم که رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال تعطیلی ها و قرنطینه اجباری و خانگی، واکسیناسیون افراد و از همه مهمتر غربالگری های به موقع، نفش بسیار مهمی در کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها داشت.

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگانخاطر نشان کرد: آموزش و اطلاع رسانی به مردم هم در کاهش روند مبتلایان و فوتی ها تاثیر فراوانی داشت. علیرغم اینکه استان هرمزگان جزو استان هایی بود که آمار بستری ها بسیار بالا بود اما درصد مرگ و میر پایین بود. علت آن مراجعه به موقع مردم بود که ثمره آموزش و اطلاع رسانی به آنان بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه