اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه چگنی:

۶۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در چگنی پرداخت شد

۶۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در چگنی پرداخت شد
علیزاده با اشاره به ایجاد ۸۰۰ شغل خانگی خرد و کارگاهی در چگنی، گفت: ۶۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه و اقتصاد مقاومتی در چگنی پرداخت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به فعالیت هفت هزار نفر در اردوهای جهادی چگنی، اظهار داشت: این نیروهای جهادی در امر خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی در عرصه‌های جمع‌آوری و برداشت محصولات کشاورزی، لایروبی و باغات کمک کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: احداث پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهرستان با تقویت روحیه جهادی و گسترش فرهنگ و مسئولیت‌پذیری در افراد، کمک در امر فعالیت‌های اقتصادی جهت افزایش تولید و بهره‌وری با ارائه خدمات بهداشتی، عمرانی، مشارکت در احداث مسکن سیل‌زدگان و مسکن مددجویان، برپایی کلاس‌های آموزشی، فرهنگی، ترویج کشاورزی، اشتغال با عزیمت گروه‌های جهادی به روستا و مناطق کم برخوردار، کمک در اطفاء حریق و مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌های شهرستان ازجمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی سپاه چگنی به شمار می‌رود.

,

فرمانده سپاه ناحیه چگنی با اشاره به تهیه و توزیع ۳۰ جهیزیه برای نوعروسان به مناطق محروم چگنی، عنوان کرد: ایجاد و راه‌اندازی ۴۹ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح شهرستان که ۱۹ صندوق در سال ۹۷، ۱۶ صندوق در سال ۹۸، هشت صندوق در سال ۹۹ و شش صندوق در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده است.

,

وی تصریح کرد: ۶۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه و اقتصاد مقاومتی و بانک‌های موردتفاهم با بسیج سازندگی به یک هزار و ۵۶۰ نفر از اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه و بسیجیان شهرستان چگنی پرداخت شد.

,

علیزاده گفت: ۸۰۰ شغل خانگی خرد و کارگاهی در عرصه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی برای اعضای صندوق‌های اشتغال‌زایی تحت حمایت بسیج کارگاهی راه‌اندازی شد.

,

فرمانده سپاه ناحیه چگنی خاطرنشان کرد: طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در ۳۰ شبکه و ۶۰ روستا در قالب برگزاری ۳۶۰ کلاس آموزشی توسط کانون بسیج مهندسین سپاه شهرستان چگنی باهدف بهبود و کمک به امنیت غذایی پایدار و جهش تولید در شهرستان اجرا شد.

,

وی بابیان اینکه اعزام ۲۰ تیم پزشکی جهت ویزیت و واکسینه کردن دام‌های سبک و سنگین مناطق محروم شهرستان انجام‌شده است، گفت: تعداد ۳۵ هزار رأس توسط گروه‌های جهادی بسیج جامعه کشاورزی شهرستان ویزیت و واکسینه شده که از این میان ۲۵ هزار رأس باهدف ارتقای کیفیت گوشت قرمز ویزیت، واکسیناسیون و (انگل زدایی) شده است.

,

علیزاده اظهار داشت: ۱۰ تیم پزشکی و دندان‌پزشکی به‌صورت رایگان در سه بخش شهرستان با همکاری پزشکان خارج استان اعزام شدند که در بین پنج هزار نفر نیز دارو رایگان در روستاهای سیل‌زده و مناطق محروم شهرستان توزیع کردند.

,

فرمانده سپاه ناحیه چگنی بیان کرد: پنج تیم بسیج مهندسین کشاورزی درزمینهٔ آفت زدایی باغات و محصولات کشاورزی در سطح شهرستان اعزام شدند و آفت زدایی هشت هکتار باغ انار نیز در دهستان تشکن انجام شد.

,

وی افزود: احداث دو مدرسه، دو کلاسه و سه کلاسه در بخش شاهیوند، بازسازی و وکلر زنی پنج چشمه و چاه آب شرب در شهرستان، احداث ۲۵ واحد مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، احداث دو واحد مسکن محرومان توسط گروه‌های جهادی، احداث هفت واحد مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی سیل‌زده، تعمیر و بازسازی ۲۰ واحد مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده‌های محروم و آب‌رسانی و جدول‌کشی روستای تنگ موسی بخش ویسیان با همکاری گروه‌های جهادی به مساحت یک و نیم کیلومتر انجام‌شده است.

,

علیزاده عنوان کرد: تهیه و توزیع ۱۲ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و آسیب دیدگان بیماری کرونا در سطح شهرستان با همکاری خیران و کمیته امداد امام خمینی(ره) و دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا بخشی از فعالیت‌های سپاه چگنی در سال جاری بوده است.

,

فرمانده سپاه ناحیه چگنی خاطرنشان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی در سه بخش مرکزی، ویسیان، شاهیوند و همکاری با کادر درمان در غربالگری عمومی، واکسیناسیون، مشاوره‌های حضوری و غیرحضوری به بیماران کرونایی و مشارکت در طرح حامی یابی برای ایتام و کودکان بد سرپرست با کمیته امداد امام خمینی (ره) از دیگر فعالیت‌ها درزمینهٔ خدمت‌رسانی به مردم به شمار می‌رود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه