اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی لرستان:

۲۷۲ هزار بسته معیشتی در لرستان توزیع شد/احداث ۵۰۰ منزل برای محرومان

۲۷۲ هزار بسته معیشتی در لرستان توزیع شد/احداث ۵۰۰ منزل برای محرومان
جهانبخش گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۷۲ هزار بسته معیشتی در لرستان توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان جهانبخش در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای مبنی بر احداث ۵۰۰ منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد، از سال ۹۸ تاکنون اقدامات لازم برای احداث مسکن در دستور کار قرار گرفت و با همکاری گروه های جهادی، سال گذشته ۳۲۷ واحد و مابقی هم امسال تکمیل و تا مهرماه، این تعداد منزل مسکونی واگذار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: تلاش شد تا با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی، ۵۰۰ منزل مسکونی محرومان با کمترین هزینه ساخته و در اختیار خانوارهای نیازمند قرار گیرد که خوشبختانه ظرف مدت دو سال این منازل احداث شدند.

,

مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به احداث کانال های آب بر کشاورزی، تصریح کرد: با مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، قرار شد که کانال های آب بر کشاورزی در ۲۳ روستای استان احداث شود که با توجه به تخصیص ۵۰ درصدی این میزان اعتبار تاکنون در ۱۸ روستا اقدامات لازم صورت گرفته البته در برخی از روستاها ظرفیت راه اندازی کانال ها افزایش یافته مثلا از ۷۰۰ متر به هزار و ۷۰۰ متر افزایش یافته است.

,

جهانبخش با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه همچنان ادامه دارد، گفت: تاکنون ۲۷۲ هزار بسته معیشتی در بین ۷۶ هزار خانوار نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

,

وی بیان کرد: همچنین بیش از یک میلیون ماسک، ۸۵۰ سری جهیزیه، ۲۷ هزار بسته لوازم التحریر و یک میلیون و ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی لرستان عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده، تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت بوده که تاکنون ۸۷۰ نفر از مدافعان سلامت مورد تجلیل قرار گرفته اند.

,

جهانبخش خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از برنامه هایی بود که با کمک خیرین در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۱۷۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

,

وی گفت: همچنین ۶۳۰۰ پرس غذا به نیت شهدای استان تهیه و توزیع شده و ۴۵۰ راس دام نیز، قربانی و گوشت آنها در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی لرستان به صندوق های قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: در استان ۶۳۳ صندوق قرض الحسنه وجود دارد که آورده اولیه این تعداد صندوق بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است و سال گذشته با پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات، زمینه برای ایجاد اشتغال ۴۰۰ نفر فراهم شد.

,

جهانبخش اظهار داشت: امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان از طریق بنیاد علوی به ۲۶۳ نفر برای ایجاد اشتغال پرداخت می شود و ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات هم از طریق بانک ملت در نظر گرفته شده که به ۴۰۰ نفر دیگر تا پایان سال پرداخت شود.

,

وی بیان کرد: در مجموع امسال با رقمی حدود ۴۷ میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و بخش های دیگر برنامه ریزی شده تا افراد جویای کار با استفاده از این تسهیلات مشغول به کار شوند.

,

مسئول بسیج سازندگی لرستان خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۵۰ گروه جهادی در استان برای محرومیت زدایی در بخش های مختلف همکاری می کنند که جمعیت این گروه ها ۳۲ هزار نفر است که در مواقع بحرانی و هر شرایطی که نیاز باشد، آماده خدمت رسانی هستند.

,

جهانبخش با اشاره به اطلس محرومیت عنوان کرد: این طرح با هدف شناسایی ظرفیت های مختلف طراحی شده که براساس آن می توان طبق اولویت ها، از اعتبارات و هزینه ها به بهترین شکل برای محرومیت زدایی استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه