اخبار داغ

مطالبات جدی شهروندان گچسارانی از هیئت دولت+تصاویر

مطالبات جدی شهروندان گچسارانی از هیئت دولت+تصاویر
بسیاری از شهروندان نیز بر این باورند که با سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد تحولی بزرگ در خصوص پروژه های عمرانی و اقتصادی در گچساران رخ خواهد داد و تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس؛ تاخیر، کندی و عدم پیشرفت در پروژه های عمرانی حاکی از وجود موانع و مشکلات ریشه ای در اجرای طرح های ارزشمندی است که بازسازی و توسعه فضای شهری را بطور جدی در معرض تهدید قرار می دهد، در عصر کنونی پیاده سازی و اجرای پروژه های بزرگ زیربنائی و توسعه ای از جمله مهمترین استراتژی مدیران برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار به شمار می رود،ویژگی اصلی این پروژه ها نیازهای مالی بسیار مطلوب، نیاز به دانش فنی و علمی بالا و زمان بری آنها بوده و با توجه به این ویژگی ها، انتخاب روش مناسب برای اجرای این دسته از پروژه ها بسیار حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اگرچه بسیاری از پروژه های عمرانی در گچساران با تاخیر در پیشرفت، کمبود بودجه و سرانجام اجرای ناقص مواجه می شوند،با این حال یکی از مهمترین مشکلات زیر ساختی در دیار بام نفت ایران، مربوط به پروژه‌های آبرسانی حوزه کشاورزی و نیز پروژه های  ارتباطی خصوصا راه هاست که باعث ایجاد دغدغه های زیادی در میان مردم ، مسئولین اجرایی و نمایندگان شده است که بر همین اساس مدیران حوزه راه و شهرسازی و جهادکشاورزی همواره با چالش های زیادی در این زمینه روبرو هستند.

,

, ,

بنابراین از  چالش های مهمی که گریبانگیر مدیران و پیمانکاران این پروژه هاست ،همان مسائل مالی است که عملا دست مدیران و اجرا کنندگان را در به سرانجام رساندن مطلوب این پروژه ها تنگ کرده و از طرف دیگر نارضایتی هایی را هم به همراه می آورد ،این درحالی است که شهروندان گچسارانی از بسیاری پروژه ها همچون جاده سازی ها،ساختمان ها ،مجتمع های فرهنگی و هنری ،مجموعه های ورزشی،طرح های آبیاری کشاورزی و دیگر موارد خاطرات چندان خوشی ندارند و از یاد نمی‌برند پروژه‌های که برای کلنگ زنی آنان چه ضیافت هایی به پا می شد ولی افتتاح نشده سیرتخریبی درپیش گرفته اند.

,

با این وجود نیز ده ها پروژه عمرانی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی صفر تا نزدیک به 100 درصد از سال‌ها پیش دراین شهرستان نیمه تمام مانده که به طور حتم در صورت عدم چاره‌اندیشی شاهد فرسودگی بسیاری از این پروژه‌ها در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

,

بسیاری از شهروندان نیز بر این باورند که با سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد تحولی بزرگ در خصوص پروژه های عمرانی و اقتصادی در گچساران رخ خواهد داد و این شهرستان تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی خواهد شد و از همین رهگذر است که می توان به زمینه سازی برای توسعه پایدار در دیار بام نفت ایران از محل اجرای این پروژه های عمرانی امیدوار بود.

,

, ,

علیرضا اتابک،فرماندار گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مطالبات جدی مردم این شهرستان در آستانه سفر هیئت دولت به استان گفت:باید توجه داشت که گچساران ،شهرستانی بزرگ و تاثیرگذار در بحث زیرساخت های اجتماعی و اقتصای است،در بحث پروژه های اقتصادی وزیربنایی این شهرستان می توان به تامین اعتبارات لازم به منظور تکمیل طرح های آبرسانی به اراضی کشاورزی(دشت امامزاده جعفر،لیشتر، تنگ انگشترک، دشت مور، رودبال،باباکلان، چم شیر)اشاره کرد.

,

وی افزود: بنابراین وجود 25هزار هکتار اراضی کشاورزی در این مناطق با توجه به اینکه عمدتا فازهای یک و دو آبرسانی طرح ها تکمیل شده است بسیار ضروری به نظر می رسد، درحالی که مستلزم میزان اعتبارات به مبلغ یک هزارو 260میلیار تومان جهت تکمیل و ادامه این پروژه ها هستیم.

,

اتابک ادامه داد:با این وجود نیز تامین اعتبارات لازم جهت ایجاد زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی از دیگر مطالبات شهروندان است،البته شهرک صنعتی مربوط به این منطقه با اختصاص یک هزارو 80هکتار زمین فراهم شده و ادامه روند نیز باید در دستور کار هیات دولت نیز قرار بگیرد.

,

فرماندار گچساران تصریح کرد:با این حال نیز توسعه و راه اندازی مجدد کارخانه ماشین سازی پارس گچساران در جهت تولید قطعات و تجهیزات صنابع نفت وگاز و پتروشیمی و همچنین ساخت مخازن و سازه های فلزی جهت بهره برداری و ایجاد طرهای اشتغال زا در این شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

,

, ,

وی افزود:بنابراین در حوزه پروژه های پیشنهادی برنامه هایی را در شهرستان داریم که از مهمترین این طرح ها نیز اشتغال زایی و رفع بیکاری جوانان است و با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان بالاتر از نرخ کشوری است پس شایسته است این مهم مورد توجه ویژه دولتمران قرار گیرد و لازم است اعتباراتی در بحث اشتغالزایی جوان و رفع بیکاری در این شهرستان هم داشته باشیم.

,

اتابک گفت: مطالبه دیگر شهروندان از هیات دولت نیز به تکمیل پروژه های نیمه تمام در گچساران برمی گردد که ایجاد باند دوم جاه کمربندی گچساران،تکمیل دریاچه مصنوعی شهر ،تعیین تکلیف جاده گچساران به چرام به ویژه تونل دیل،تکمیل پروژه ساختمان فرهنگی هنری ،تکمیل جاده گچساران به گناوه،تکمیل جاده گچساران به باباکلان و بی بی حکیمه ،احداث پروژه چهار خطه خیرآباد به دهشت و نیز اعطای تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض در مناطق بافت فرسوه گچساران از دیگر مطالبات نیز هستند.

,

فرماندار گچساران در ادامه نیز افزود:این موارد از مهمترین مطالبات جدی مردم شهرستان در بحث پروژه های عمرانی و اقتصادی هستند که انتظار ازدولت جدید و هیات دولت می رود که این مشکلات را پیگیری و مرتفع کنند، به هرحال از همه تلاش های صورت گرفته در این پروژه ها نیز قدردانی می کنم و باید استاندار جدید را نیز حمایت کنیم  و تا لحظه ای که در شهرستان نیز حضور داریم نیز تلاش می کنیم تاخدمات مان به مردم هم مثمر ثمر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه