اخبار داغ

در جلسه سازمان های مردم نهاد کرمان با وزیر ورزش مطرح شد؛

مطالبه شفاف سازی هزینه های مجموعه های بزرگ ورزشی کرمان/ درخواست نماینده کرمان برای تفکیک وزارت جوانان از وزارت ورزش

مطالبه شفاف سازی هزینه های مجموعه های بزرگ ورزشی کرمان/ درخواست نماینده کرمان برای تفکیک وزارت جوانان از وزارت ورزش
پورابراهیمی گفت: پولی که به یک بازیکن خارجی می دهند به اندازه ی بودجه ۵۰سمن ورزش و جوانان است؛ آنچه مطالبه می کنم شفاف سازی هزینه های مجموعه های بزرگ ورزشی کرمان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان شامگاه پنجشنبه 8 مهرماه جلسه وزیر ورزش و جوانان با سمن ها در محل استانداری کرمان برگزار شد.  میثم پاریزی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمان در این مراسم گفت: قطعا ظرفیت های جوانان ما را به وجد می آورد، ظرفیت هایی که می توانند در توسعه ی استان موثر باشند.

وی افزود: سمنهای استان در حوزه های مختلف از جمله اشتغال، فرهنگی ،اجتماعی و ... در حال فعالیت هستند که در حال حاضر 159 سمن و 7 خانه جوان در استان کرمان وجود دارد.

پاریزی با اشاره به دلیل سفر وزیر ورزش به کرمان عنوان کرد: وزیر ورزش اول به خاطر وجود پیکر پاک شهید سلیمانی و دیگر به خاطر ظرفیت های استان؛ کرمان را مقصد سفر  خود قرار داده است و به زودی به جنوب استان نیز سفر خواهد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: خطاب یه جوانان حاضر در جلسه به عنوان خدمتگزار این حوزه می گویم که جوانان استان با بیش از سی درصد جمعیت و شما به عنوان نمایندگان جوانان فرصت استان هستید تا با کمک شما استان توسعه یاید.

در ادامه محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش گفت: استان کرمان از ظرفیت و استعداد بالایی برخوردار است و بسیاری از برنامه های جوانان در سطح کشوری در این استان برگزار شده است.


وی ادامه داد: هیچ اعتباری را برنامه و بودجه در ساخت خانه های جوان نداده است و ما استان به استان با کمک استان ها توانسته ایم ۲۰۰ خانه جوان در کل کشور ایجاد کنیم.

تندگویان با اشاره به آمار طلاق اظهارکرد: طلاق ها در کشور بیشتر مربوط به ازدواج های بالای ده سال بوده است از این رو ازدواج و‌ طلاق را نباید با هم مقایسه کرد.


معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش تصریح کرد: خانه جوانان استان کرمان بین درگیری های سازمانی قرار گرفته است و امیدوارم این کشمکش ها و درگیری ها تمام شود زیرا در شان جوانان استان کرمان نیست.

وی تصریح کرد: در طول۴ ساله گذشته یک ریال اعتبار ستادی نداشتم تمام اعتبارات را در کشور توزیع کردیم؛ اما باز هم اعتبارات کم بوده و همیشه شرمنده جوانان بودیم.

در ادامه پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: پیش نویس متن برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است؛ پیشانی  جریان جوانان براساس بیانیه ی گام دوم باید علم و دانش باشد و اگر علم و دانش پیشگام باشد ثروت جریان خواهد یافت.

وی افزود: در بحث وام ازدواج و اشتغال مسدولان در وزارت جوانان چند بار به کمیسیون اقتصاد مراجعه کردند و دغدغه اشتغال جوانان را داشتند.

نماینده مردم کرمان و راور خطاب به وزیر ورزش گفت: جنابعالی و دیگران باید پاشنه ی درب کمیسیون اقتصاد را درآورید ارتباط بین کمیسیون جوانان و اقتصاد قطع شده است

پورابراهیمی عنوان کرد: پولی که به یک بازیکن خارجی می دهند به اندازه ی بودجه ۵۰سمن ورزش و جوانان است؛ آنچه مطالبه می کنم شفاف سازی هزینه های مجموعه های بزرگ ورزشی کرمان است.

سپس محمدمهدی زاهدی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: باور ما این است که جوانان کشور این منابع انسانی پر انرژی و پر تحرک آرمان خواه و عدالت محورهستند که بایستی از ظرفیت آن ها در حرکت گام دوم انقلاب بهره ببریم.

وی با تاکید بر توجه ویژه به مشکلات متعدد جوانان بیان کرد: خواهش من این است  سازمان حوانان جدای از وزرات ورزش و زیر نظر رئیس جمهور  ایجاد شود.

زاهدی گفت: وزارت ورزش مشکلات متعددی دارد در بحث مافیای قراردادها و هزینه هایی که می شود؛ اما خروجی چندانی برای کشور ندارد باید بازنگری جدی صورت گیرد.

نمایند مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از استاندار درخواست کرد تا با هماهنگی شهرداری و شورای شهر فرهنگسرای کوثر را به اصل خود برگرداند و در اختیار جوانان قرار دهد.

وی با اشاره به رسالت های اجتماعی باشگاههای ورزشی تشریح کرد: یکی از مسئولیت های اجتماعی باشگاههای بزرگ‌ ورزشی حمایت از سمن ها باشد.

زاهدی ادامه داد: نکته ی دیگر حمایت از سمن های معلولین است، در پارالمپیک استان کرمان درخشید از این رو باید این معلولین را پتانسیل دانست و از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کرد.

وی با اشاره به مرقد مطهر پاک شهید سلیمانی بیان کرد: می توان با برگزاری راهیان نور در کرمان میزبانی را به سمن ها داد تا با بهترین شیوه مدیریت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه