اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

مسئولان به مسئله دیپلماسی مرز اهمیت داده و تقویت کنند/اجازه نمی دهیم تهدیدی علیه نظام اسلامی شکل گیرد

مسئولان به مسئله دیپلماسی مرز اهمیت داده و تقویت کنند/اجازه نمی دهیم تهدیدی علیه نظام اسلامی شکل گیرد
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،  ,

مسئولان به مسئله دیپلماسی مرز اهمیت داده و تقویت کنند

, مسئولان به مسئله دیپلماسی مرز اهمیت داده و تقویت کنند, مسئولان به مسئله دیپلماسی مرز اهمیت داده و تقویت کنند,

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه اظهار داشت: با وجود ویروس منحوس کرونا امسال مراسم‌ اربعین به خوبی برگزار شد و میلیون‌ها نفر کنار مزار شریف امام حسن (ع) حاضر شدند.

,

وی افزود: زیارت اربعین یکی از علامات مومن بوده که این روز سرآغاز حرکتی پربرکت است، که هر سال باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، مردم و مسئولان از فضای مجازی برای تبیین انقلاب استفاده کنند، بیان کرد: فضای مجازی، فضای مهمی است و باید در تولید محتوا وحدت و همدلی داشته باشیم و از ظرفیت‌های آن به درستی استفاده کنیم.

,

وی با اشاره به ۲۴ مهر مصادف با ۲۷ صفر سالروز وقف عنوان کرد: انسان باید از امکاناتی که در دست دارد به خوبی استفاده کرده چرا که بعد از مردن انسان‎‌ها، سه چیز که در این دنیا از وی بر جای مانده و برای او ثواب نوشته می‌شود که یکی علمی است که جای گذاشته و دیگری فرزند صالح و سومی صدقه جاریه یا وقف است.

,

قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، عنوان کرد: با توجه به هم مرز بودن این استان با سه کشور باید مسئولان به مسئله دیپلماسی مرز اهمیت داده و تقویت کنند.

,

وی با بیان اینکه، مسئولان باید زمینه سرمایه‌گذاری و فرامرزی را فراهم کنند، گفت: استان از لحاظ درآمد ناخالص در رتبه پایین قرار گرفته است و این شایسته یک استانی که دارای ظرفیت‌های بالایی است، نمی‌باشد.

,

قریشی عنوان کرد: صف‌های شلوغ نانوایی شایسته مردم استان نیست بنابراین مسئولان با تدابیر خاصی اندیشیده و این مسئله را مدیریت کنند.

,

اجازه نمی دهیم تهدیدی علیه نظام اسلامی شکل گیرد

, اجازه نمی دهیم تهدیدی علیه نظام اسلامی شکل گیرد, اجازه نمی دهیم تهدیدی علیه نظام اسلامی شکل گیرد,

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ویژگی‌های حکومت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: باید ویژگی‌های حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) ویژگی هایی بارزی داشتند که باید معیار و الگو باشند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نخستین اقدام پیامبر اکرم(ص) رشد معنویات بود، افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) در زمانی که اعراب در جاهلیت بودند، اخلاق و معنویات را رشد دادند.

,

وی با تاکید بر توجه به موضوع فرهنگ، گفت: حتما باید به امر فرهنگ سازی و دینداری و رونق فرهنگ های مثبت در جامعه مانند ازدواج آسان، مواسات و مودت اختصاص یابد.

,

حسن زاده برپایی عدل و قسط را دیگر شاخصه حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) برشمرد  و با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) با تمام قدرت عدل و قسط را به پا داشتند، تصریح کرد: در حکومت اسلامی باید قوانین به صورت شفاف، مطرح و تبیین شود تا همه مردم‌ به حق و حقوق خود آشنا باشند.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه اقتدار و عزت دیگر ویژگی برجسته حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) بود، اظهار کرد: دولت و مسئولان باید در تمام مکان و زمان ها عزت و اقتدار را حفظ کرده و مانند حکومت پیامبر گرامی اسلام(ص) که هیچگاه وابسته به بیگانگان نبود، هیچگاه وابسته به بیگانگاه نباشیم.

,

وی با اشاره به اینکه رضاخان ملعون بود که کشور را بذل و بخشش می کرد؛ افزود: ولی اکنون دشمنان این را بدانند که اگر کوچکترین ذره ای به خاک ایران اسلامی، نگاه چپ داشته باشند؛ با تمام جان و مال خود از میهن اسلامی دفاع کرده و پاسخی دندان شکن و پشیمان کننده به آنها خواهیم داد و نیروهای مسلح و نظامی و انتظامی ما اعم از ارتش و سپاه و بسیج با تمام توان کوچکترین توطئه را در نطفه خفه خواهند کرد.

,

حسن زاده با بیان اینکه آذربایجان نه عراق است،؛ نه افغانستان و نه لبنان و نه سوریه، اظهار کرد: دشمنان و ایادی استکبار این را بدانند که امکانپذیر نیست که آذربایجان به رژیم صهیونیستی دیگری تبدیل شود و اجازه نمی دهیم که تهدید علیه نظام اسلامی شکل گیرد.

,

امام جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه مسئولان در خدمت به مردم نباید تعطیلی داشته باشند، گفت: مسئولان نباید خستگی و تعطیلی داشته باشند و همواره باید برای عمران و پیشرفت و آبادانی و تعالی و خدمت به مردم تلاش کنند.

,

وی هم چنین به اهمیت وقف اشاره و تصریح کرد: وقف از موضوعات مهم است که لازم است مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

,

حسن زاده در ادامه به روز آتش نشانی اشاه و از خدمات آتش نشانان تقدیر کرده و بر لزوم توجه به این نیروهای جان برکف و دلسوز تاکید و خواستار رسیدگی به مشکلات آنها شد.

,

اتفاقات در مرزهای شمال ایران بوی توطئه‌ای آمریکایی- اسرائیلی می‌دهد

, اتفاقات در مرزهای شمال ایران بوی توطئه‌ای آمریکایی- اسرائیلی می‌دهد, اتفاقات در مرزهای شمال ایران بوی توطئه‌ای آمریکایی- اسرائیلی می‌دهد,

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر اشرفی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به بازی تکراری آمریکا، اروپا و آژانس افزود: ادعاهای بی اساس و بدون منطق «رافائل گروسی» که هر از چندگاهی و کاملاً هم‌سو با منویات کاخ سفید علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ایراد می‌شود، نه‌تنها در مسیر روان‌سازی مناسبات فنی فی‌مابین هیچ کمکی نمی‌کند، بلکه بیان‌گر آن است که اراده‌ای جدی در مقامات آژانس برای مشکل‌آفرینی هدایت‌شده برای ایران در حال پیگیری است.

,

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به اظهارات نسنجیده و اقدامات نپخته دولت باکو گفت: حذف خط ۲۱ کیلومتری مرزی ایران با منطقه ارمنستان و نیز حذف مرز ارمنستان در این منطقه که احتمالاً با تسلیم استان ارمنی سیونیک به‌آذربایجان صورت می‌گیرد، وضع ژئوپلیتیکی ایران در منطقه قفقاز را دچار مشکل می‌کند.

,

وی تصریح کرد: اتفاقات در مرزهای شمال ایران بوی توطئه‌ای آمریکایی- اسرائیلی می‌دهد که در آن اردوغان به‌نوعی و علی‌اف به‌نوع دیگری به‌«بازی» گرفته شده‌اند. اما این برای ایران و روسیه یک بازی نیست تا بتوانند آن را نادیده بگیرند.

,

وی اظهار کرد: اصل اساسی برای ایران حُسن همجواری و تقویت روابط متنوع و مبادلات فیمابین و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است؛ هر گونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل تحمل نخواهد بود؛ قطعا ایران انقلابی اجازه نخواهد داد رژیم نحس صهیونیستی از این موقعیت سوء استفاده کند. دست ایران برای تنبیه صهیونیستها در سراسر منطقه غرب آسیا باز است.

,

امام جمعه موقت پلدشت افزود: برگزاری رزمایش اخیر در شمالغرب کشور و گوشمالی سخت تروریست ها در شمال عراق که هر دو طبق قوانین بین‌المللی و برای تقویت امنیت و بازدارندگی فعال است، کماکان ادامه خواهد یافت؛ اقدامی که نشان از آمادگی ایران دارد و اظهارات ناپخته الهام علی‌اف در این باره، حکایت از دستپاچگی و خطاهای مکرر راهبردی او دارد.

,

اشرفی با اشاره به برگزاری رزمایش فاتحان خیبر گفت: رزمایش های نیروهای مسلح ما در این منطقه و نقاط مختلف کشور برابر یک برنامه ریزی دقیق و بر اساس برنامه تقویمی اجرای رزمایش های یگان ها  و با هدف آزمایش سلاح ها، تجهیزات و ارزیابی آمادگی رزمی نیروهای مسلح در هر صحنه از جغرافیا و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

,

نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به شیطنت دشمنان هستند

, نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به شیطنت دشمنان هستند, نیروهای مسلح آماده پاسخ قاطع به شیطنت دشمنان هستند,

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: آنچه که امروز در مرزهای شمال غربی ایران مشاهده می‌شود ، حاکی از این است که یک اتحاد نامرئی بین آمریکا ، ترکیه ، آذربایجان ، ارمنستان و رژیم صهیونیستی در حال شکل‌گیری است . مهم‌ترین هدف آنها این است که بین ایران روسیه یک تغییر ژئوپولیتیک ایجاد نمایند که در نتیجه‌ی آن ارتباط زمینی بین ایران را روسیه قطع می‌گردد .

,

وی افزود: رزمایشی که اخیراً در شمال غرب کشور توسط ارتش برگزار شد ، و همچنین گوشمالی سرسختی که در شمال عراق به تروریستها داده شد ، هردوی این حرکتها طبق قوانین بین المللی ، برای تقویت امنیت و بازدارندگی فعال است ، و کما کان ادامه خواهد داشت . البته همه‌ی اینها بیانگر این موضوع است که نیروهای مسلح ، آماده هستند تا هرگونه فتنه‌ای که بر علیه نظام اسلامی می‌شود ، قاطعانه پاسخ دهند . 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه