اخبار داغ

وزیر اقتصاد:

ترمز افزایش قیمت‌ها کشیده می‌شود/ کسری بودجه کاهش خواهد یافت

ترمز افزایش قیمت‌ها کشیده می‌شود/ کسری بودجه کاهش خواهد یافت
وزیر اقتصاد گفت: افزایش تورم در شهریور به هیچ وجه مطلوب نیست و با اقدامات که انجام خواهد شد ترمز افزایش قیمت‌ها کشیده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدا و سیما، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: افزایش تورم در شهریور به هیچ وجه مطلوب نیست و با اقدامات که انجام خواهد شد ترمز افزایش قیمت‌ها کشیده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
خاندوزی افزود: متاسفانه آمار افزایش بیش از ۳ درصدی متوسط قیمت‌ها در اقلام مصرفی خانوار در شهریور خبر بسیار ناخوشایندی است و این نرخ باید حتماً در ماه‌های آینده کنترل شود.
,
 
,
وی درباره دلایل این تورم گفت: بخشی از این تورم مربوط به افزایش قیمت ارز و همچنین فشار کسری بودجه در ماه‌های ابتدایی سال است که موجب برداشت بیش از اندازه از بانک مرکزی شد.
,
 
,
خاندوزی افزود: سیاست اقتصادی با تاخیر تاثیر خود را خواهد گذاشت و اگر دولت با ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در چهار ماهه نخست امسال از بانک مرکزی استقراض کرد این موضوع خود را در ماه‌های ششم و هفتم نشان می‌دهد.
,
 
,
خاندوزی گفت: دولت سیزدهم برای کنترل افزایش قیمت‌ها اقداماتی در دستور کار قرار داده، از جمله کنترل نوسانات نرخ ارز از طریق افزایش فروش نفت و میعانات که در دستور کار قرار گرفته است.
,
 
,
وزیر اقتصاد افزود: همچنین برای تسهیل دسترسی به ارز‌های بلوکه شده کشور در سایر کشور‌ها تدابیری در روز‌های اخیر اتخاذ شده است.
,
 
,
وی گفت: درباره استقلال از بانک مرکزی نیز اقداماتی انجام شده و بر خلاف پنج ماهه ابتدایی سال دولت سیزدهم در شهریور بدون یک ریال استقراض جدید از بانک مرکزی توانست بودجه خود را تامین کند و زودتر از پایان شهریور حقوق کارکنان دولت واریز شد.
,
 
,
خاندوزی افزود: ما در ماه‌های ابتدایی سال، ۱۶ هزار میلیارد تومان تامین مالی از طریق فروش اوراق داشتیم که این رقم در یک ماه اخیر، به ۲۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
,
 
,
خاندوزی اضافه کرد: تداوم این اقدامات، می‌تواند کنترل تورم و کشیده شدن ترمز افزایش قیمت‌ها را در پی داشته باشد هرچند ممکن است با چند ماه فاصله، تاثیر بگذارد.
,
 
,
وی گفت: بویژه با تغییر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، کمتر کسری بودجه خواهیم داشت و شاهد پایین آمدن سطح عمومی قیمت‌ها در ماه‌های آینده خواهیم بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه