اخبار داغ

شورای اداری شهرستان لنده با حضور وزیر صمت :

توجه ویژه دولت به اتصال جاده لنده_تشان برای خروج از بن بست لنده/مشکلات اساسی برق و آب در لنده+تصاویر

توجه ویژه دولت به اتصال جاده لنده_تشان برای خروج از بن بست لنده/مشکلات اساسی برق و آب در لنده+تصاویر
جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور وزیر صمت نماینده ویژه دولت به این شهرستان در حال برگزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس،جلسه شورای اداری شهرستان لنده با حضور وزیر صمت نماینده ویژه دولت به این شهرستان در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در ابتدای این جلسه تورج زرمجو فرماندار شهرستان لنده با تشریح آخرین وضعیت شهرستان لنده گفت: شهرستان لنده با بیش از 100سال قدمت و مدنیت یکی از شهرستان های تاریخی استان کهگیلویه وبویراحمد است که در طی 40سال گذشته خدمات خوبی از سوی نظام جمهوری اسلامی ارائه شده است که عمق محرومیت این شهرستان باعث شده تا حقوق حقه آن به درستی ادا نشودو هنوز ادارات و نهادهای لازم در آن مستقل نیستند و حتی نیروی انسانی لازم را برای ادارات مهم ندارند.

,

وی افزود: جاده لنده_تشان یکی از مهمترین مطالبات است که مسیر استان خوزستانن به کهگیلویه وبویراحمد را بیش از 100کیلومتر کمتر می کند و کریدور جنوب به مرکز کشور است.

,

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد:جاده معدن فسفات قیام با اعتبار 64میلیارد تومان اعتبار اولیه برای احداث جاده دسترسی و توسعه این جاده از مهمترین مطالبات است .

,

وی تاکیدکرد:این محوز سه قطعه مهم دارد که دهدشت_تراب و تراب_لنده و لنده به تشان نیازمند حمایت ویژه هستند.

,

, ,

رزمجو خاطر نشان کرد:وجود مناطق گردشگری و بهترین مکان برای توسعه گیاهان داروئی و عشایری است که متاسفانه برق و جاده دسترسی مناسب و اینترنت ندارد و این درحالی است که بیش از 15هزار نفر جمعیت عشایری دارد.

,

فرماندار شهرستان لنده گفت:جاده های روستایی شهرستان نیازمند حمایت ویژه هستند و بیش از 50کیلومتر راه روستایی داریم که هنوز فاقد راه آسفالت و مناسب هستند.

,

وی در ادامه گفت:آب شرب شهرستان لنده شبکه قدیمی است که فرسوده است که متاسفانه روزانه شکستگی دائمی دارند و باتوجه به توسعه روز افزون جمعیت جواب گوی نیاز مردم و شهروندان نیست و در این حوزه نیز نارضایتی های زیادی وجود دارد.

,

رزمجو افزود:این شهرستان در حوزه برق مشکلات اساسی دارد که قبلا خط یک مداره بود و دو مداره شد که باتوجه به کلنگ زنی ایستگاه برق لیر در سوق روند اجرایی برق رسانی با چالش های اساسی مواجه شدیم که تنها راه برای رون رفت از این مشکل اتمام این پروژه است.

,
 
,

در ادامه نیز حجت الاسلام الهی نیا امام جمعه موقت شهرستان لنده با قدردانی از تشریف حضور وزیر صمت و نماینده ویژه دولت گفت: مشکلات شهرستان لنده چندین سال است که با مسولان و نمایندگان ادوار مختلف در حال تکرار است و همه به خوبی بر این مشکلات واقف هستند.

,

, ,

وی افزود: همه مسولان به خوبی بر مشکلات واقف هستند ولی عملا گامی در راستای رفع آن بر نداشتند و یا اراده پولادینی برای رفع آن نبوده است.

,

امام جمعه موقت شهرستان لنده گفت : ملت ایران در طول هشت سال گذشته نا امید شده بودند و امیدواریم باتوجه به وعده های دولت مردمی بر وعده های داده شد جامه عمل بپوشاند و نسبت به رفع مشکلات گام های اساسی بردارد.

,

وی تاکیدکرد: ساماندهی بازار و رفع مشکلات معیشتی مردم یکی از تلاش های مهمی است که دولت می تواند نسبت به رفع آنان گام های اساسی بردارد تا در مسیر نا هنچاری های اجتماعی و چالش های ناشی از آن قرارنگیریم.

,

الهی نیاگفت:حضور سبز شما وزیران در جمع مردم می تواند بخشی از دغدغه های مردمی رارفع کند که امیدواریم این سفرها منشا خیر و برکت باشد.

,
 
,

در ادامه نیز سید عباس هاشمی مسول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه مردم در خصوص حق آبه و روند آبرسانی از سد کوثر و اجرای بحث حضور شرکت ایمدرو برای بهره برداری از معادن می باشد.

,

وی افزود: برخی از دستگاه ها نسبت به تامین اعتبارات خود در خصوص مشارکت در پروژه های مشارکتی است که متاسفانه واقعا ضعیف عمل کردند و بحث تفاهم نامه برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف است که توجه به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یک اصل مهم نیز باید مورد توجه قرارگیرد.

,

, ,

هاشمی گفت: بحث اینترنت و ضعف در حوزه پوشش شبکه شاد برای روند تحصیل خود واقعا چالش های اساسی دارند و متاسفانه مشکلات اساسی برای برخی از دانش آموزان حادث شده است.

,

در ادامه چند نفر از شوراهای شهر به مشکلات شهرستان لنده در حوزه های مختلف اشاره کردند.

,

در ادامه سید رضا فاطمی امین وزیر صمت با اشاره به مشکلات شهرستان لنده گفت: بحث روند مشکلات شهرستان و استان امشب در استان به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

,

وی افزود: پروژه راه لنده _تشان یکی از مهمترین مطالبات مردم است که به طور ویژه مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

,

وزیر صمت گفت: برای تک تک شهرستان های کشور نسبت به توسعه زیر ساخت ها برنامه های ویژه ای داریم که به خاص در دست بررسی است و باتوجه به ظرفیت ها آن منطقه با مشارکت مردم و نخبگان این مهم تحقق و تا آخر امسال نهایی خواهند شد.

,

وی افزود: اقدامات اساسی برای توسعه حوزه های مختلف در دستور کار است و شفاف سازی در این حوزه صورت خواهد گفت.

,

, ,

فاطمی امین گفت: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تاکیدات ویژه ای روی این مهم دارند که به طور ویژه برنامه های معدنی و اقلیم های آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت که باید همراه با توازن و امکانات و ظرفیت ها صورت گیرد.

,

وی در ادامه تاکیدکرد: در برنامه های که برای وزارت صمت داریم تمرکز بر توسعه مناطق بر اساس توازن منطقه ای حتما مورد توجه قرار می گیرد.

,

وزیر صمت گفت: هدف ما حضور در شهرستان ها و بررسی مشکلات و دیدار با مردم است که امیدواریم در این حوزه شاهد اقدامات خوبی برای توسعه مناطق محروم باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه