اخبار داغ

یک مقام مسئول اعلام کرد:

وضعیت قرمز برای سواحل و بنادر سیستان و بلوچستان/رصد لحظه‌ای طوفان

وضعیت قرمز برای سواحل و بنادر سیستان و بلوچستان/رصد لحظه‌ای طوفان
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای هشدار جدی سازمان هواشناسی درباره ورزش طوفان شدید در سراسر سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز، این طوفان به صورت لحظه‌ای رصد و ارزیابی شده و نگرانی بابت خسارات احتمالی در بنادر، سواحل و حتی پسکرانه‌های این استان نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سازمان هواشناسی طی روزهای گذشته از وزش طوفان شدید و سهمگین در سراسر سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز در روزهای جمعه (نهم مهر ماه) تا دوشنبه (یازدهم مهر ماه) خبر داد و بر این اساس قرار بود تا آماده باش کاملی در استان سیستان و بلوچستان برای مدیریت بحران و پیشگیری از خسارات احتمالی اعلام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این باره اظهار کرد: از سه‌شنبه هفته گذشته اولین نشانه‌های طوفان بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای توسط سازمان هواشناسی کشور مشاهده شد و به محض دریافت گزارش اولیه تا ظهر همان روز (با توجه به اینکه ارزیابی این بود که طوفان شدید و سنگینی باشد) کمیته بحران را تشکیل داده و این جلسات بین چهار بخش فنی، دریایی، بندری و HSE برگزار شد.   همچنین دیگر بخش‌ها و دستگاه‌های متولی نیز همکاری بسیار مناسبی با ما داشتند.
,
 
,
وی افزود: برای اینکه کشتی‌های تجاری و شناورهای صیادی در مسیر طوفان قرار نگیرند و گرفتار نشوند به بخش‌ دریایی سازمان بنادر و سازمان شیلات آماده باش کاملی اعلام کردیم تا در دریا نباشند و از سوی دیگر کشتی‌هایی که در بنادر هستند طناب‌هایشان محکم شده تا پاره نشود. همچنین با سازمان هواشناسی، محیط زیست و شرکت فلات قاره و شرکت نفت همکاری تنگاتنگی داشتیم چرا که نمی‌خواستیم  این حادثه عواقب زیست محیطی داشته باشد و شناورهای تانکری و به ویژه عملیات نفت هوایی جاسک ممکن است با آسیب مواجه شوند بنابراین همه آن‌ها را هماهنگ کردیم و هر کسی در کمیته بحران در بخش خودش تدابیر لازم را دیده است.
,
 
,
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مهمترین کار این بود که بخش امداد و نجات را نیز برای همه احتمالات در حالت آماده باش قرار دادیم و برای این طوفان چهار سناریو پیش‌بینی کردیم. در این ارزیابی‌ها دو سناریو این بود که طوفان از مسیر هند یا پاکستان عبور کند و به دریای عمان و نهایتا سواحل ایران نرسد و دو سناریو دیگر این بود که به دریای عمان وارد شده و تا تنگه هرمز هم پیش‌روی کند. نهایتا بدترین سناریو را در نظر گرفتیم و برای رسیدن طوفان به سواحل ایران و پیش‌روی آن تا تنگه هرمز خود را آماده کردیم.  البته تا کنون طوفان به گونه‌ای پیش‌روی کرده که وارد دریای عمان شد و هم اکنون رو به روی سواحل چابهار است.
,
 
,
پسنده گفت: همه گروه‌ها بر مبنای آخرین عکس‌ها و فیلم‌ها مسیر طوفان را دنبال کرده و آن را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کنند.  بنابراین تا این لحظه نگرانی بابت خسارت طوفان به حوزه بندری و دریایی نداریم چرا که خود را برای آن آماده کرده‌ایم. ارزیابی ما این است که این طوفان در حوزه دریایی و بندری آسیبی به ما نخواهد زد.
,
 
,
وی اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها تا کنون بر این اساس بوده که این طوفان ممکن است تا دوشنبه برقرار باشد و نهایتا خواهد رفت اما دائما این طوفان رصد شده و تغییرات احتمالی لازم را برای مدیریت این بحران انجام خواهیم داد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: ایسنا
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه