اخبار داغ

با هدف کمک به کشاورزان؛

بازار سیب آذربایجان‌غربی با خرید تضمینی ساماندهی شد

بازار سیب آذربایجان‌غربی با خرید تضمینی ساماندهی شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آغاز خرید تضمینی سیب صنعتی در استان موجب شده تا بازار این محصول ساماندهی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر کرامتی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: قبل از خرید تضمینی سیب به قیمت ۹ تا ۱۲ هزار ریال خریداری می شد که با خرید تضمینی ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در ازای هر کیلوگرم پرداخت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز،,  ,

وی بیان کرد: امسال به دلیل گرمای زودرس و پیش رس شدن محصول سیب درختی ریزش آن بیشتر شده است و بادهای گرم نیز این موضوع را تشدید کرده است.

,

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال عرضه بیشتر شده و کارخانه ها و دلالان نیز فضا را برای عدم همراهی در خرید مناسب دیدند که دولت در این زمینه برای عدم تضرر کشاورزان وارد خرید تضمینی شد.

,

وی اضافه کرد: هزینه صنایع تبدیلی در ازای یک کیلوگرم کنستانتره تولیدی احصا شده است و بیانگر اینست که قیمت ارائه شده برای خرید سیب صنعتی کارشناسی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه با مراکز جمع آوری غیر مجاز سیب برخوردهای قانونی توسط مراجع مربوطه می شود افزود: به دلیل زیاد بودن تعداد این مراکز، فعالیت و عملکرد دستگاهها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

,

گفتنی است آذربایجان غربی سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی تولید و روانه بازار می کند که به دلیل عوامل و حوادث طبیعی ۳۰ درصد این محصول ریزش کرده و به سیب زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل می شود، خرید سیب زیر درختی درجه ۳ با قیمت بسیار پایین توسط کارخانجات مهمترین مشکل کشاورزان استان در این بوده است که دولت با خرید تضمینی در سالجاری در راستای رفع این مشکل به حمایت از کشاورزان اقدام کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه