اخبار داغ

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان خبرداد؛

برداشت ۸۰۰ تن کلزا در سال گذشته/ گلپایگان و شاهین شهر بیشترین کشت را دارند

برداشت ۸۰۰ تن کلزا در سال گذشته/ گلپایگان و شاهین شهر بیشترین کشت را دارند
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پیش بینی می کنیم بیشترین کشت کلزا در شهرستان های گلپایگان، شاهین‌شهر، شهرضا، برخوار و میمه باشد، سال گذشته حدود ٨٠٠ تن کلزا در استان تولید شد که حدود ٢٠٠ تن مربوط به شهرستان گلپایگان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان فیروزنیا در گفت و گو با صاحب نیوز پیرامون میزان کشت کلزا در کشور، اظهار کرد: مهم ترین عاملی که موجب ترغیب کشاورز به کشت محصولات کشاورزی می شود جنبه اقتصادی محصول کشاورزی است؛ قیمت خرید تضمینی کلزا نسبت به سال گذشته که ١١ هزار تومان بود افزایش پیدا کرد و برای برداشت سال آینده به ١۵ هزار تومان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه این افزایش قیمت موجب می شود کشاورزان استقبال بیشتری از کشت کلزا انجام دهند و به کشت این گیاه روغنی روی بیاوردند، گفت: محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود دارد که مهم ترین محدودیت برای کشاورزان خشکسالی و نبود آب در زمان کشت محصولاتشان است.

,

وی اذعان کرد: کشت کلزا باید زمانی انجام شود که قبل از فرا رسیدن سرما، گیاه به یک رشد قابل قبولی برسد متاسفانه امسال به لحاظ خشکسالی موجود در سطح استان کمی محدودیت برای کشت وجود دارد.

,

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه علی رغم اینکه قیمت تعیین شده قیمت مناسبی است ولی خشکسالی، توسعه کشت را با مشکل مواجه کرده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم با بهبود وضعیت خشکسالی، کشت های وسیع تری از کلزا را در سطح استان در سال های آینده داشته باشیم.

,

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: مهم ترین شهرستان هایی که کشت کلزا انجام می دهند گلپایگان و شاهین شهر هستند ولی برنامه کشت کلزا برای اکثر شهرستان های معتدل و سرد سیر استان فراهم است و انجام می شود.

,

فیروز نیا ادامه داد: پیش بینی می کنیم بیشترین کشت کلزا در شهرستان های گلپایگان، شاهین‌شهر، شهرضا، برخوار و میمه باشد، سال گذشته حدود ٨٠٠ تن کلزا در استان تولید شد که حدود ٢٠٠ تن مربوط به شهرستان گلپایگان بود.

,

وی افزود: توصیه می شود با توجه به اینکه کلزا یک گیاه روغنی است و کشور ما نیازمند کشت محصولات روغنی است کشاورزان حتما کشت کلزا را در تناوب با زراعت گندم و جو داشته باشند.

,

پیمان فیروز نیا خاطرنشان کرد: با کشت این محصول علاوه بر کنترل آفات و بیماری های هر کدام از این محصولات می توانیم نیاز کشور را به روغن و محصولات اساسی تأمین کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه