اخبار داغ

در اولین روز کاری استاندار جدید سمنان؛

پیگری جدی چالش آب استان سمنان کلید خورد

پیگری جدی چالش آب استان سمنان کلید خورد
سید محمد رضا هاشمی اولین استاندار دولت سیزدهم در استان سمنان گفت: امروز بحث خشکسالی و کمبود آب یکی از دغدغه های مهم مردم استان سمنان است که حل این بحران نیازمند همراهی جدی مسئولان در سطح برنامه ریزی های کلان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت؛ سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در اولین روز کاری خود درخصوص پیگری پروژه انتقال آب به استان سمنان در شرکت آب منطقه ای سمنان حضور یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

, ,

حل بحران آب یک مسئله اساسی در برنامه ریزی های کلان استان سمنان است

, حل بحران آب یک مسئله اساسی در برنامه ریزی های کلان استان سمنان است, حل بحران آب یک مسئله اساسی در برنامه ریزی های کلان استان سمنان است,

هاشمی استاندار سمنان تامین آب را یکی از مهم ترین و اصلی ترین مسایل امروز استان سمنان دانست و افزود: امروز بحث خشکسالی یکی از دغدغه های مهم نخبگان ، مردم ، کشاورزان و صنعگتران است ، فلذا اولویت اصلی کار ما در استان ، تولید ، توزیع و مصرف آب می باشد.‌

,

وی در ادامه افزود: 198هزار هکتار از اراضی استان در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته است که در کمتر از ۳۶ هزار هکتار از این اراضی طرح مصرف بهینه آب اجرا شده و لذا باید تلاش کرد تا ضمن توسعه و تقویت مجتمع گلخانه ای ، کشاورزان را به استفاده از محصولات کم آب بر تشویق نمود.

,

 استاندار دولت سیزدهم استان سمنان اولویت حل بحران آب را یکی از مسایل اساسی در برنامه های کلان استان دانست و تصریح کرد: مصرف بهینه و تامین آب از یک سو مورد تاکید نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین نماینده ولی فقیه در استان است و از سوی دیگر نیاز اصلی شهرک های صنعتی و واحد صنعتی و تولیدی استان نیز آب می باشد.

,

هاشمی با تاکید بر پیگیری بحران مسئله آب استان از طریق معاون اول ریاست جمهور ، وزیر نیرو ، وزیر کشاورزی و سایر مسئولین به صورت جدی ، اذعان کرد: در سطح استان نیز باید در خصوص جداسازی اب شرب از فضای سبز و همچنین جذب سرمایه گذاران جدید و همچنین ضرورت اقناع سازی عمومی با بهره مندی از ظرفیت ذی نفوذان و موثرین جامعه در خصوص استفاده بهینه از آب اقدامات موثر انجام گیرد.

,

وی در خصوص دیگر اقدامات تاثیرگذار در حوزه تامین آب استان اضافه کرد: تشویق و ترغیب کشاورزان در مدیریت  مصرف آب و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و استفاده از کشت محصولات کم آب بر و فناوری های نوین و ازسوی دیگر احیاء قنوات از دیگر مواردی است که در بحث مدیریت مصرف آب بصورت جدی ، باید در مورد آن اقدامات لازم انجام گیرد. 

,

, ,

طرح انتقال آب دریای خزر در مرحله ارزیابی کیفی است

, طرح انتقال آب دریای خزر در مرحله ارزیابی کیفی است, طرح انتقال آب دریای خزر در مرحله ارزیابی کیفی است,

ایرج حیدریان, مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان نیز با اشاره به خشک سالی و مشکلات تامین آب استان سمنان گفت: میزان بارش ها در استان سمنان نصف میانگین کشوری است و ازسوی دیگر به دلیل برداشت های بی رویه با کاهش حجم ذخیره آب در استان ماوجه هستیم.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان با اشاره به برنامه ریزی های انجام گرفته در خصوص سازگاری با بحران آب در سطح استان اذعان کرد: آب منطقه ای استان سمنان توانسته اقدامات خوبی در زمینه مدیریت مصرف آب به انجام رساند و همچنین برای استفاده از پساب های شهری و صنعتی به عنوان یکی از راهکارهای برون رفت از کم ابی برنامه ریزی لازم انجام گرفته است.

,

وی در رابطه با دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه برون رفت سازه ای از چالش اب استان، تصریح کرد: احداث سد مجن و تاسیسات وابسته ، آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار ، انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود و سد مخزنی فینسک ، از جمله راهکارهای برون رفت سازه ای است و همکچنین طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی نیز از دیگر راهکارهای اساسی سازه ای برای حل این بحران است.

,

وی در نهایت اذعان کرد: مجوز محیط زیست  در خصوص طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی صادر شده و  فراخوان لازم در خصوص سرمایه گذاری انجام گردیده و در مرحله ارزیابی کیفی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه