اخبار داغ

مدیرجهادکشاورزی ماهنشان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

توسعه کشت پسته در ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان

توسعه کشت پسته در ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان
عجملو مدیرجهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه طرح توسعه کشت پسته در شهرستان ماهشنان اجرا می‌شود گفت: در حال حاضر 400 هکتار از اراضی کشاورزی ماهنشان به کشت پسته اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محبتعلی عجملو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح توسعه باغات پسته در شهرستان ماهنشان اظهار کرد: اجرای این طرح 15 سال قبل در شهرستان ماهنشان آغاز شده و همچنان طرح توسعه باغات پسته در این شهرستان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه ایستگاه تست کشت پسته توسط مرکز تحقیقات جهادکشاورزی راه اندازی شده است افزود: کشت پسته توسط این مرکز در زمین 20 هکتاری انجام شد و بخشی از درختان این ایستگاه با موفقیت کامل به مرحله باردهی رسیده است.

,

مدیرجهادکشاورزی ماهنشان با تاکید براینکه ارقام مختلفی از پسته در ایستگاه آزمایشی با موفقیت کشت شده است بیان کرد: موفقیت در کشت پسته در شهرستان ماهنشان نشان می‌دهد که موقعیت جغرافیایی شهرستان ماهنشان برای کشت این محصول کاملا مستعد است.

,

وی با اشاره به اینکه کشت پسته در ماهشنان در ارتفاع کمتر از 2 هزار متر امکانپذیر است ادامه داد: کشت این محصول در اراضی حاشیه رودخانه قزل اوزن ماهنشان در حدود 7 تا 8 هزار هکتار امکانپذیر است.

,

عجملو با اشاره به اینکه در حال حاضر پسته در 400 هکتار از اراضی شهرستان ماهنشان کشت شده است بیان داشت: کشاورزان ماهنشانی از طرح توسعه کشت پسته در ماهنشان استقبالی خوبی کردند.

,

وی با بیان اینکه بخش زیادی از 400 هکتار باغات پسته در ماهنشان به مرحله باردهی کامل رسیده است عنوان کرد: محصول پسته جزو محصولات کم آب‌بر بوده و توسعه کشت این محصول در راستای اجرای الگوی کشت انجام می‌شود.

,

مدیرجهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با بیان اینکه امسال تا به امروز حدود 50 تن پسته در شهرستان ماهنشان برداشت شده است افزود: طرح‌های مختلفی هم در راستا کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در دست اجرا است.

,

وی با اشاره به کشت گیاهان دارویی در 500 هکتار از اراضی شیبدار ماهنشان خاطر نشان کرد: در قالب طرح توسعه کشت گیاهان دارویی کشت زعفران، سیاه دانه، درختچه‌های عناب و غیره در حال توسعه است.

,

عجملو با بیان اینکه بیش از 20 هکتار از اراضی ماهنشان برای توسعه گلستان‌ها به منظور افزایش کشت گل محمدی اختصاص داده شده است گفت: میزان کشت زعفران نیز در این شهرستان به 40 هکتار افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه