اخبار داغ

استاندار کهگیلویه وبویراحمد مطرح کرد:

تامین آب سه استان کشور از سد چم شیر/جمع آوری کلاس های کپری و کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد/پیشرفت35درصدی سد تنگ سرخ

تامین آب سه استان کشور از سد چم شیر/جمع آوری کلاس های کپری و کانکسی در کهگیلویه و بویراحمد/پیشرفت35درصدی سد تنگ سرخ
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بهره برداری و آبگیری سد چم شیر گچساران یک پشتوانه عظیم آبی برای سه استان کشور خواهیم داشت که بخشی از آن آب شهر گچساران و هرمزگان و بوشهر را تامین خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمددر گفت و گو با شبکه خبر در خصوص برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در پنجمین سفر استان حضرت ایت الله رئیسی به کهگیلویه وبویراحمد برنامه ها، بازدیدها و دیدارها مختلفی به همراه وزیران دولت در بازدید از شهرستان های استان صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود:در این سفردیدار با مردم، بازدید از پروژه ها در شهرهای مختلف استان، اعزام نمایندگان ویژه و وزیران مختلف به همه شهرستان های استان از مهمترین تاکیدات رئیس جمهور بوده است.

,

احمد زاده گفت:بازدید از سد تنگ سرخ، دیدار عمومی با مردم ، دیدار با عشایر استان، نشست با اقشار مختلف مردم و دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از روند ساخت و ساز در شهر سی سخت، جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه های رئیس جمهور به استان بوده است.

,

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: رئیس جمهور برای دومین بار از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد که در این بازدید ضمن بررسی میدانی آخرین وضعیت ساخت و ساز در این شهربا مردم شهر سی سخت دیداری کوتاه داشته است.

,

وی تاکیدکرد: در این سفر سعی شده است که وضعیت پروژه ها در مسیر تحول خواهی و توسعه و محرومیت زدایی دیده شود.

,

احمد زاده گفت: در این سفر بیش از 217طرح در حوزه های مختلف مورد تصویب وزیران و رئیس جمهور رسیده است.

,

وی با بیان اینکه پروژه‌ها تحول خوبی در استان ایجاد می‌کنند یادآور شد: در حوزه زیربنایی ۸۰ طرح در حوزه صنعت و معدن ۵ طرح در حوزه بهداشت و درمان ۱۲ طرح در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۴۸ طرح در حوزه نفت و انرژی ۱۴ طرح و در حوزه آب و خاک و کشاورزی ۵۲ طرح در اشتغال ۴ طرح و جمعاً ۲۱۷ طرح به تصویب رسید.

,

وی گفت:سد چم شیر یکی از سد های مهم کشور است که امیدواریم با بهره برداری از این سد شاهد توسعه کشاورزی در استان بوشهر و استان هستیم که بیش از 100هزار هکتار را زیر پوشش خواهد برد.

,

وی گفت: این سد پشتوانه مهمی برای استان بوشهر، هرمزگان و استان خواهد بود که از محل رودخانه زهره، باشت است.

,

استاندارگفت: سید تنگ سرخ در طول 10سال گذشته فقط 10درصد پیشرفت داشته است که در سال جدید به بیش از 35درصد رسیده است  که امیدواریم تاپایان سال 1401به بهره برداری برسد.

,

وی افزود: بیش از 6هزار هکتار از اراضی کشاورزی پائین دست خود  را زیر کشت خواهند برد .

,

احمد زاده گفت: مشکلات کشاورزان در خصوص این سد و افزایش قیمت ها مورد توجه ویژه رئیس جمهور قرار گرفت که دستور ویژه رئیس جمهور نیز برای رفع مشکلات آنان را اجرایی کرده است.

,

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کهگیلویه وبویراحمد سرشار از مواهب الهی است که دارای جنگل های، رودخانه ها، چشمه زاران و میراث فرهنگی و فرصت های طلایی در در جنوب و شمال و غرب و شرق این استان هست که بهترین فرصت برای سرمایه گذاری است که 34طرح گردشگری و زیربنایی مورد تصویب قرار گرفت.

,

وی گفت:در طرح زیربنایی و سرمایه گذاری برای تحول خواهی استان است که شامل همه حوزه ها است که توجه به صنایع دستی و گردشگری، صنعت این طرح ها به تصویب رسیده است.

,

استاندار گفت: بحث مدارس کپری و کانکسی یکی از مهمترین مباحث مورد تاکید رئیس جمهور در سفر به استان بود که در شهر سی سخت 1680منزل مسکونی باید ساخته شود که 1هزار منزل در شهر سی سخت و مابقی در روستاها بود.

,

وی تاکیدکرد: برخی از منازل در مراحل نازک کاری است که تا پایان آبان ماه رئیس بنیاد مسکن قول مساعد برای تکمیل این منازل را دادند و تا پایان آبان ماه باید تکمیل شود.

,

استاندار گفت: مدارس کپری استان به خصوص در کهگیلویه بزرگ مدارس کپری و کانکسی دارند که رئیس جمهور دستور فوری برای تامین ساختمان این مدارس را داشته باشند.

,

احمد زاده گفت: امروز تمام اطلاعات مورد نیاز از استان جمع اوری و برای برنامه ریزی ارسال خواهند شد که تا فردا بعد ظهر مشکلات مردم مناطق مورد تاکید رئیس جمهور باید مورد تاکید قرار گرفت.

,

وی گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی و تامین جهیزیه و تسهیلات کارگشایی و تسهیلات ضروری برای مسکن و گازکشی و طرح های زیربنایی و گردشگری مورد تاکید قرارگرفت.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه