اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه تأکید کرد؛

برگزاری رزمایش‌ها موجب افزایش امنیت کشور می‌شود/ ایران می تواند به دشمنان پاسخ های قاطع و هم اندازه با تهدیدات آنها دهد

برگزاری رزمایش‌ها موجب افزایش امنیت کشور می‌شود/ ایران می تواند به دشمنان پاسخ های قاطع و هم اندازه با تهدیدات آنها دهد
سید جعفر قنادباشی با تأکید بر اینکه نمایش دادن رزمایش های نظامی و پاسخ به دشمن، امنیت را افزایش می دهد، گفت: ایران اسلامی در جایگاهی است که می تواند به دشمنان خود پاسخ های قاطع و هم اندازه با تهدیدات آنها دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به برگزاری رزمایش فاتحان خیبر گفت: رزمایش های نظامی معمولا با چندین هدف مشابه برگزار می شود یکی از اهداف این است که پرسنل نظامی افسران، فرمانده هان و سربازان به تسلیحاتی که در اختیار دارند، آشنا شوند و برای رزم آمادگی پیدا کنند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: هدف دیگر برگزاری رزمایش های نظامی این است که مجموعه توانمندی های کشور به کشورهایی که در صدد تهدید هستند، نشان داده شود تا قابیلت های نظامی کشور را درک کنند و از حمله، تهاجم و تهدید کشور دست بردارند.

وی ابراز کرد: آنچه که امروز ما در شمال غربی کشورمان در قالب رزمایش فاتحان خیبر شاهد هستیم، نشان دهنده این است که هدف دوم دنبال می شود.

قنادباشی تأکید کرد: به نمایش در آوردن توانمندی های نظامی به کشورهایی که در صدد تهدید جمهوری اسلامی ایران هستند و فکر دشمنی با ما را دارند از جمله مهمترین اهداف رزمایش است و این هشدار را می دهد که ما چنین قابلیت هایی را داریم و چنانچه آن کشورها دست به تهدید و اشتباه بزنند، پاسخ های پشیمان کننده ای به آنها داده خواهد شد و ضربات جبران ناپذیری را دریافت خواهند کرد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه برگزاری رزمایش فاتحان خیبر پیام های متعددی را دارد، اظهار کرد: این رزمایش پیام صلح دارد؛ چرا که تسلیحات و توانمندی های یک کشور، شرایط بازدارندگی را به وجود می آورد و این مسئله به این معناست که دشمن از تهدیدات باید دست بردارد و دچار اشتباه تاکتیکی و استراتژیک نشود و باز داشتن دشمن از اینکه وارد عرصه تهاجم نشود، تضمین کننده صلح است.

وی با تأکید بر اینکه نمایش دادن رزمایش های نظامی و پاسخ به دشمن، امنیت را افزایش می دهد، اظهار کرد: از دیگر اهداف برگزاری رزمایش آن است که قابلیت های نظامی کشور برای مردم یادآوری شود و نسبت به توانمندی های کشور اطمینان بیشتری پیدا کنند.

قنادباشی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در جایگاهی است که می تواند به دشمنان خود پاسخ های قاطع و هم اندازه با تهدیدات آنها دهد و مردم نیز می دانند، جمهوری اسلامی ایران با داشتن موشک های نقطه زن و ارتش و سپاه در جایگاه بالای نظامی قرار دارد؛ به طوری که آمریکایی ها که خود را قدرت برتر می دانند، هرگز فکر حمله و تهدید ایران اسلامی را در ذهن خود نمی پرورانند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه