اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

روند صعودی چند روز اخیر بستری‌های کرونا به معنای ورود به موج ششم نیست/ مردم برای تزریق واکسن هرچه زودتر اقدام کنند

روند صعودی چند روز اخیر بستری‌های کرونا به معنای ورود به موج ششم نیست/ مردم برای تزریق واکسن هرچه زودتر اقدام کنند
سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با افزایش تعداد بیماران طی سه چهار روز نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد؛ لذا باید منتظر روزهای آینده باشیم و امیدواریم که تعداد مبتلایان بیش از این افزایش پیدا نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون تغییرات در آمار بستری‌های کرونایی در یزد گفت: به نظر می‌رسد این مسئله در راستای ادامه موج پنجم کرونا در استان یزد است و باید گفت روند کنونی، همچنان روند ثابتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی افزود: هرچند، چند روزی شاهد افزایش تعداد موارد بستری‌های کرونایی در استان هستیم، اما این روند خیلی معنادار نیست و با افزایش تعداد بیماران طی سه چهار روز نمی‌توان تصمیم‌گیری کرد؛ لذا باید منتظر روزهای آینده باشیم و امیدواریم که تعداد مبتلایان بیش از این افزایش پیدا نکند و شاهد روند کاهشی باشیم.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد پیرامون آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان یزد اظهار داشت: متأسفانه حدود 30 الی 35 درصد از واجدین شرایط کمتر تمایل به تزریق واکسن دارند و وظیمه همه ما این است که تمام توان خودمان را بگذاریم جهت اقناع کردن کسانی که برای واکسیناسیون تردید دارند.

,

سلمانی خاطرنشان کرد: آمارهایی که ما در بیمارستان‌ها از مبتلایان سرپایی و بیماران بستری و مبتلایانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و همچنین میزان فوتی‌ها داریم، کاملا تأثیر واکسیناسیون را نشان می‌دهد.

,

وی اضافه کرد: در واقع ما به ضوح می‌بینیم تعداد افزادی که واکسینه هستند و حالشان وخیم می‌شود بسیار بسیار پایین است و اصلا قابل مقایسه نیست با کسانی که واکسن نزده‌اند؛ این  در حالی است که کسانی که واکسن نزده‌اند در صورت ابتلا به ویروس، امکان بستری و بدحالی و فوت بسیار بیشتری دارند نسبت به کسانی که واکسن تزریق کرده‌اند.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تأکید کرد: بر همین اساس و با توجه به آمارهایی که در بیمارستان‌ها مشاهده می‌کنیم مردم برای تزریق واکسن هیچ تردیدی نباید داشته باشند.

,

سلمانی عنوان کرد: ما به عنوان والدین در دوران نوزادی و کودکی واکسن‌های زیادی را بدون اینکه بپرسیم به فرزندان‌مان تزریق کرده‌ایم، اما امروز متأسفانه حساسیت نابجایی که در خصوص واکسن کرونا در تعداد محدودی از افراد ایجاد شده است موجب شده تا افراد دیگر را هم مورد تردید قرار دهند.

,

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که در آن قرار گرفته‌ایم، همه مردم باید کمک کنند و افرادی که واکسن نزده‌اند را تشویق کنند تا به درصد قابل قبولی از واکسیناسیون برسیم تا در ماه‌های آینده شاهد موج ششم نباشیم.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: تا کنون 22 درصد جمعیت 12 تا 18 سال در استان یزد دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و برای باز شدن مدارس و شکستن چرخه انتقال، این گروه از دانش‌آموزان باید واکسینه شوند.

,

سلمانی گفت: از خانواده‌ها تقاضا می‌کنیم فرزندان خودشان را به نزدیک‌ترین مرکز ببرند و حتما کار تزریق را در روزهای آینده انجام دهند تا با حضوری شدن مدارس مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه