اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

ابلاغ ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از ابتدای امسال برای سیستان و بلوچستان

ابلاغ ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار از ابتدای امسال برای سیستان و بلوچستان
مهرداد عرب اول گفت: مجموع اعتباراتی که تا این لحظه برای استان در نظر گرفته شده ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۷ هزار میلیارد تومان آن به صورت رسمی ابلاغ شده و مجموع تخصیص همه ردیف ها ۴۱ درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: مطالعات آمایش استان در شورای عالی آمایش کشور مصوب شد که خروجی آن ۴ فصل را به عنوان بخش‌های اصلی توسعه استان معرفی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,

وی ادامه داد: راه، حمل و نقل، انرژی و عمران شهری و روستایی بخش هایی بودند که بر اساس مطالعات آمایش اگر قرار است، استان توسعه پیدا کند بایستی با نگاه و توجه ویژه به این ۴ بخش، شکل بگیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بر این اساس تقسیم و توزیع منابع اعتباری در شورای برنامه‌ریزی با همین نگاه بوده و در واقع امسال رشد مضاعف و مطلوبی را به این ۴ بخش نسبت به سال ۹۹ دادیم، این روند را در برنامه هفتم دنبال خواهیم کرد و این افزایش اعتبار را برای این چهار فصل خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تبصره ۱۹ در قانون وجود داشت، برای دولت تکلیف می کرد که چناچه بخش خصوصی ورود پیدا کند، برای اتمام یا بهره برداری از یک پروژه عمرانی اعتبار مورد نیازش را از محل تبصره ۱۹ تامین کند که سال گذشته حدود ۸۲ میلیارد تومان سهم استان بود، اما در قانون ۱۴۰۰ این تبصره حذف شد.

عرب اول افزود: راهکار دیگری که برای جذب بخش خصوصی و به عنوان مشوق، استفاده از کمک های فنی اعتباری است، چنانچه بخش خصوصی در هر فصلی شامل گردشگری، بهداشت، آموزش و حتی حوزه های زیرساختی ورود پیدا کرده و بخواهد از تسهیلات بانکی استفاده کند، از محل کمک های فنی اعتباری صفر تا صد سود کارمزد تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود.

وی گفت: در بخش اعتبارات هزینه ای ۷۷۴ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شده که ۵۱ درصد آن تخصیص پیدا کرده است، در بخش هزینه ای مطلوب بوده و مابقی در شش ماهه دوم سال تامین می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اذعان کرد: در بخش تملک سه منبع داشتیم، ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات جدول ۱۰_۱ استان ها بود که ۴۲ درصد آن تخصیص پیدا کرده، هزار و ۲۲ میلیارد تومان از محل ردیف های متفرقه داشتیم که ۶۸ درصد تخصیص پیدا کرده، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی بوده که ۳۰ درصدش تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در مجموع از همه ارقامی که تا این لحظه برای استان در نظر گرفته شده ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که ۷ هزار میلیارد تومان آن به صورت رسمی ابلاغ شده و مجموع تخصیص همه ردیف ها ۴۱ درصد است، روند مطلوبی است و امیدوارم در ۶ ماهه دوم سال هم ابلاغ اعتبار به استان و هم میزان تخصیصی که برای استان ها لحاظ کردند شتاب بگیرد، استاندار پیگیری هایی در این رابطه داشته که حتما به بار خواهد نشست.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه