اخبار داغ

۹ سال از افتتاح بیمارستان حضرت زهرا(س) گذشت؛

بیمارستان ۳۷ تختخوابی رشتخوار همچنان در حد یک درمانگاه/ کمبود دکتر متخصص و آزمایشگاه، دغدغه اصلی مردم رشتخوار است

بیمارستان ۳۷ تختخوابی رشتخوار همچنان در حد یک درمانگاه/ کمبود دکتر متخصص و آزمایشگاه، دغدغه اصلی مردم رشتخوار است
بیمارستان حضرت زهرا (س) رشتخوار در سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد و هم اکنون با گذشت بیش از ۹ سال از افتتاح آن، این مجموعه در بخش‌های مختلف جوابگوی نیاز شهروندان و مردم در این شهرستان نبوده و به عنوان درمانگاه مورد استفاده عموم قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بیمارستان حضرت زهرا (س) در رشتخوار در سال ۱۳۹۱ راه‌اندازی و هم اکنون با گذشت بیش از ۹ سال از افتتاح این مجموعه این مجموعه در بخش های مختلف جوابگوی نیاز شهروندان و مردم در این شهرستان نمی باشد، و گلایه های متعددی را از سوی مردم در این شهرستان به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

کمبود متخصص مشکل عمده مردم در رشتخوار

, کمبود متخصص مشکل عمده مردم در رشتخوار, کمبود متخصص مشکل عمده مردم در رشتخوار,

مهدی هاشمی یکی از شهروندان و کسبه در رشتخوار در رابطه با مشکل نبود متخصص بیهوشی و جراحی در بیمارستان حضرت زهرا(س) رشتخوار گفت: وجود امکانات و بهره مندی از بیمارستان مجهز یک نعمت بسیار بزرگ است، اما وقتی این امکانات درد را از مردم دوا می کند که در کنار تجهیزات و امکانات متخصص و نیروی کار لازم در شهرستان و بیمارستان حضرت زهرا(س) نیز مستقر باشد.

,
,
, ,

سعید گوهراب نیز با اشاره به مشکلات متعدد مردم برای رفع مشکلات بیماری در رشتخوار، افزود: یکی از مشکلات عمده مردم در رشتخوار نبود متخصص بیهوشی و جراح در بیمارستان است، که بیماران در رشتخوار برای یک جراحی کوچک و با وجود فعال بودن اتاق عمل و تجهیزات آن اما به دلیل نبود متخصص بیهوشی و جراخ مجبور به مراجعه به دیگر شهرستان ها هستند.

,

وی در تکمیل این مطلب افزود: صرف هزینه های گزاف، صرف وقت و طی کردن مسیر های پرخطر از جمله مشکلات بیماران در رشتخوار است، که می طلبد مسئولان بهداشت استان در امر تکمیل پرسنل و تخصص های لازم در بیمارستان حضرت زهرا(س) توجه ویژه ای داشته باشند.
 

,
,

عباس زنده دل دیگر شهروند رشتخواری با تاکید بر مشکل زاد و ولد در رشتخوار، اظهار داشت: یک مادر باردار در هنگام زایمان علاوه بر ترس از مسیر های طولانی برای مراجعه به شهرستان همجوار امکان استفاده از امکانات شهر خود را برای زایمان ندارد، چراکه متخصص زنان و زایمان در بیمارستان حضرت زهرا(س) تنها 10 روز در ماه در رشتخوار مستقر و به دلیل نبود متخصص بیهوشی در بیمارستان هم امکان زاد و ولد در رشتخوار وجود ندارد.
 

,
,

آزمایشگاه مجهز و نبود کیت های آزمایشگاهی مشکل مردم در رشتخوار



عباس قربانی از کسبه و شهروندان ساکن شهر رشتخوار در ادامه به مشکلات آزمایشگاهی در این شهرستان اشاره کرد، و یادآور شد: بخش عمده ای از مردم برای یک آزمایش ساده باید 45 کیلومتر مسیر رشتخوار تا تربت را طی کنند، درخواست مردم از مسئولان توجه ویژه به حوزه تجهیز زمایشگاه بیمارستان حضرت زهرا س در رشتخوار است.
 

, آزمایشگاه مجهز و نبود کیت های آزمایشگاهی مشکل مردم در رشتخوار

, آزمایشگاه مجهز و نبود کیت های آزمایشگاهی مشکل مردم در رشتخوار,
,
, ,
,
,
,

علی حسین زاده از دیگر شهروندان ساکن شهر رشتخوار با اشاره به اینکه مردم نوع دوست رشتخوار هر ساله امر اهدای خون را دنبال می کنند، در این رابطه، بیان داشت: یکی از خواسته های شهروندان و ساکنین شهرستان رشتخوار در شهر و روستاها رشتخوار استقرار واحد دائم انتقال خون یا حداقل چند ماهی یک بار به صورت سیار در رشتخوار جهت اهدای خون است.


محمد اصغری در رابطه به انجام نشدن برخی عمل های جراحی ساده در بیمارستان حضرت زهرا(س)، گفت: با هزینه های سنگین جراحی باید به شهرستان های همجوار مراجعه کرد، در صورتی که تمامی تجهیزات و اتاق عمل در کنار گوشمان است، درخواست ما از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اختصاص و استقرار متخصیین لازم در بیمارستان حضرت زهرا(س) در رشتخوار است.

,
,
,
,
,
, ,

محمد چوپی عضو شورای شهر رشتخوار در ادامه در رابطه با مشکل متخصص و همچنین نبود برخی از کیت های آزمایشگاهی در رشتخوار، اذعان داشت: شهرستان رشتخوار متاسفانه از فعالیت بخش خصوصی آزمایشگاهی در مرکز شهرستان محروم بوده و همین امر باعث شده ناقص بودن آزمایشهای تجویز شده از سوی پزشکان به دلیل کامل نبودن کیت های آزمایشگاهی مردم را سردرگم و راهی شهرهای مثل تربت حیدریه و مشهد کند، که علاوه بر صرف هزینه و زمان بیشتر خطرات جانی مسیر را نیز متوجه شهروندان کند.

,

وی در ادامه افزود: درماه هزینه های زیادی در رابطه با تجهیزات پرسنلریال قراردادها و امکانات بیمارستان حضرت زهرا(س) پرداخت می شود اما متاسفانه نبود برخی از تخصص ها همانند بیهوشی در بیمارستان گلایه های مردم را در پی داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه