اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ماجراجویی اردوغان علیه ایران؛ فرافکنی برای فرار از تحقیر ترکیه توسط اروپا/ جمهوری اسلامی ابایی از پاسخ به لابی اسرائیل و توهم خودساخته سران آذربایجان ندارد

ماجراجویی اردوغان علیه ایران؛ فرافکنی برای فرار از تحقیر ترکیه توسط اروپا/ جمهوری اسلامی ابایی از پاسخ به لابی اسرائیل و توهم خودساخته سران آذربایجان ندارد
محمود احمدی بیغش گفت: اسرائیل برای ایجاد تنش در منطقه وارد عمل شده است اما ایران هیچگونه ابایی در برابر این تحرکات ندارد و نخجوان و قره باغ را برای بازپس گیری مطالبه خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تحرکات اسرائیل، ترکیه و آذریایجان در مرز ایران، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: ضمن احترام به مردم آذربایجان، متاسفانه دولتمردان این کشور دچار یک توهم خودساخته شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
محمود احمدی بیغش افزود: توهم خودساخته برای صاحبان قدرت در آذربایجان خطرناک است چرا که نقش اول این توهم را صهیونیست ها و در ادامه دولت اردوغان بازی می کند و این کشورها نمی دانند چه مواضعی را اتخاذ کنند.
,
 
,
وی اظهار داشت: علت دمیدن ترکیه در شیپور تنش و تحریک آذربایجانی ها این است که طی سال های اخیر این کشور ولع پیوستن به اتحادیه اروپا را داشت اما چون اروپا آن را تحقیر کرد، دچار سرخوردگی شده است.
,
 
,
احمدی بیغش با اشاره به اینکه کردهای سوریه و عراق دولتمردان ترکیه را به ستوه آورده اند، تصریح کرد:  ترک ها برای فرار از مشکلاتی که دارند به مسائل حاشیه ای در آذربایجان و نوار مرزی ایران متوسل می شوند.
,
 
,
وی گفت: تحریک آذربایجان توسط ترکیه با همراهی رژیم صهیونیستی برای ایران ارزشی ندارد و توصیه ما به ترک ها این است که اجازه دهند همسایگی مسالمت آمیز چندین ساله تداوم داشته باشد چرا که ما مردم ترکیه و آذربایجان را از خودمان می دانیم.
,
 
,
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی افزود: به دولتمردان آذربایجان توصیه می کنیم گول حرکات سران ترکیه را نخورند، آن چیزی که آنها وعده می دهند سراب است، اگر رفتار خصمانه و بچگانه ترکیه ادامه داشته باشد اقدامات لازم را انجام می دهیم.
,
 
,
احمدی بیغش اظهار داشت: در صورت تداوم رفتارهای آذربایجان، برای بازپس گیری بخش هایی از ایران که به واسطه نالایقی حکمرانان ادوار گذشته در قالب قرارداد ترکمانچای و گلستان جدا شده است، اقدام می کنیم. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه مفتوح شدن پرونده مذکور به صلاح آذربایجان و ترکیه نیست و نباید رفتارهای حقیرانه داشته باشند، تصریح کرد: هدف اسرائیل از ورود به خلیج فارس و شمال غرب ایران برای کامل کردن پازل تنش و دشمنی با کشورمان است.
,
 
,
نماینده مردم کرج در مجلس گفت: اسرائیل همانند غده ای چرکین هر جا ورود کند عفونت را به آننجا منتقل می کند، تحرکات آذربایجان بدون اطلاع و تحریک اسرائیلی ها امکان ندارد، البته دولتمردان آذربایجان در حدی نیستند که با جمهوری اسلامی وارد تنش شوند.
,
 
,
احمدی بیغش افزود: اسرائیل به واسطه مراوده با آمریکای جنایتکار فرصت تنش زایی برای ایران را دارد، ما هم به دلیل اهمیت ژئوپلیتیکی منطقه به هر کشوری که آذربایجان را تحریک کند اخطار می دهیم تا دست از ایجاد تنش بردارد.
,
 
,
وی اظهار داشت: اردوغان ایده نوعثمانی گرایی را داشته و سعی در ترویج آن دارد اما این موضوع صرفا خواب و خیال است، اردوغان به واسطه مشکلات منطقه ای که با آن دست و پنجه نرم می کند به دنبال فرافکنی خواهد بود.
,
 
,
احمدی بیغش تصریح کرد: اسرائیل برای رفتارهای ناشایست و ایجاد تنش در منطقه وارد عمل شده است اما ایران هیچگونه ابایی در برابر این تحرکات ندارد و نخجوان و قره باغ را برای بازپس گیری مطالبه خواهد کرد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خاتمه خاطر نشان داشت: ما به دنبال تنش نیستیم اما اگر مثلث اسرائیل، ترکیه و آذربایجان درصدد دامن زدن به تنش ها باشند باید بدانند با از دست دادن نخجوان و قره باغ روبرو خواهند شد.
,
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه